Webhosting savana.cz zkušenosti – pozor na vaše účty a na nekorektní jednání

17.04.2014 15:57
1
Pozor na změnu a vůbec definici majitele účtu u savana.cz!

V administraci nebyl nikde definovan majitel uctu, ale pouze fakturacni adresa a kontakt na odpovednou osobu (vse v zalozce kontakty) - do minuleho vikendu.

Ucet, ktery jsem spravovala, byl nedavno prevzat jinou osobou na zaklade jakesi notarsky overene zadosti na zmenu udaju a byl predan prave tomu, kdo byl veden jako „fakturacni adresa“. Chci jen upozornit na podivne jednani Savany, ktera si jako reseni situace nasledne pozmenila text v administraci.

Kdyz jsem se ptala, kde je majitel uctu definovan a komu tedy ucet predali, prisla mi po par dnech odpoved se screenshotem z administrace a tam k memu prekvapeni bylo najednou opraveno „Fakturační adresa - majitel účtu“ (pridan text majitel uctu) a odstranen text odpovedna osoba u kontaktni osoby, a takto to nyni najdete i v administraci.

Mela jsem jejich webhosting rada, i kdyz uz byl cim dal horsi, ale tohle je uz moc, takove praktiky zavani protipravnim jednanim a spatne vytvorenymi obchodnimi podminkami, na ktere muzou zakaznici doplatit.
Na dalsi emaily v teto zalezitosti uz nyni nekomunikuji.
17.04.2014 16:07
2
Nějak nechápu kde je problém, "Fakturační adresa - majitel účtu" mi přijde srozumitelné.
17.04.2014 16:11
3
Ano, kdyby to tam bylo od zacatku, tak je to v poradku. Tuto zmenu udelali pred necelym tydnem v reakci na me dotazy. Jinde definovany majitel uctu nebyl.
17.04.2014 16:58
4
Problém je v tom, že ten, kdo platí za hosting, často není ten, kdo tam má uložená svá data.

Typicky webmaster udělá prezentaci, nechá zákazníka zaplatit za účet.
V tomto okamžiku ale to, co webmaster nahrál pod účet neznamená, že je to majetkem plátce
17.04.2014 17:04
5
vdusek: pravda, ale na druhou stranu, když zaparkuju auto na místě někoho jinýho, jdu taky do rizika.. :))

// jinak savana to samozřejmě udělala správně. druhá věc je, že odjakživa neumí komunikovat
17.04.2014 17:21
6
Původně odeslal sh
// jinak savana to samozřejmě udělala správně. druhá věc je, že odjakživa neumí komunikovat
+1
17.04.2014 17:28
7
to vubec neni spravne kdyz vam provozovatel po vzniku takoveho problemu zmeni potichu podminky a definice zakladnich pojmu a jeste vam to predlozi, jako ze to tak bylo vzdycky, zmenili dost zakladni vec! v podstate tu nejzakladnejsi jakou je majitel uctu
ohaneji se tim, ze ucet predali majiteli ale nikde nebylo definovane, kdo vlastne majitelem byl, vetsi vahu nez "fakturacni adresa" mi prisla "zodpovedna osoba", osoba ktera ma aktualni pristupove udaje a vubec kontakt na kterou se faktury zasilaly, coz byl email kontaktni zodpovedne osoby, nikoliv fakturacni adresa
17.04.2014 17:40
8
Asi to nechápu.
1) Ten kdo platí => majitel.
2) Ten kdo má přístupové údaje => správce

Správce nemusí být stejný jako majitel.

Pokud máte přístupové údaje (což vypadá že máte) co vám brání si zaplatit vlastní nový účet a převést si tam data, když tak trváte na kolonce "majitel".
17.04.2014 18:18
9
To není správné...

Nikdo neví, jaká je smlouva mezi plátcem a správcem.

Plátce se nemůže jen tak bez vědomí správce stát najednou jen tak bez ničeho zároveň správcem.

Majitelem je ten, kdo má přístupové údaje. Není jím ani majitel domény, ani plátce.
17.04.2014 19:12
10
Původně odeslal vdusek
Majitelem je ten, kdo má přístupové údaje. Není jím ani majitel domény, ani plátce.
Takže když bych zde napsal svoje přístupové údaje, tak jsou majitelé všichni návštěvníci tohoto vlákna?
17.04.2014 19:28
11
Původně odeslal jvic
Takže když bych zde napsal svoje přístupové údaje, tak jsou majitelé všichni návštěvníci tohoto vlákna?
Obtížně by se ti prokazovalo, že jsi ten původní a platný majitel.
Jak to má hosting poznat, když se mu přihlásíš na účet?

Pak už přijde na řadu ověření podle plátce

---------- Příspěvek doplněn 17.04.2014 v 19:34 ----------

Stejně jako u domény je majitel ten, kdo je v registru a ne ten, kdo ji zaplatil

---------- Příspěvek doplněn 17.04.2014 v 19:35 ----------

Prostě hosting má 2 kontakty, Majitele a Fakturační

Nemůže si dovolit tyto kontakty svévolně zaměnit
17.04.2014 19:50
12
tohle se resilo uz tady https://webtrh.cz/240610-patri-hosting , respektive jsme se ptali na praxi a jak to resi jinde. Samozrejme zvlast jsou domeny a zvlast ostatni sluzby
17.04.2014 21:29
13
Se slecnou ci pani jsme od zacatku komunikovali korektne a trpelive. Vymenila si s nami zhruba 5-6 emailu, kde jsme vse vysvetlili - komunikovala s vice lidma od nas.

Kontaktni osoba slouzi pouze pro reseni technickych problemu, vypadku.

U stare administrace byla tato kolonka pojmenovana "Kontakt na odpovednou osobu" a nad otaznikem u tohoto boxu byl dovetek "Kontakt pro reseni technickych problemu"

Pri zmene administrace jsme par ne uplne jasnych terminu prepsali do srozumitelnejsi podoby. O majitele uctu se nikdy nemohlo jednat. Termin "odpovedna" neni to stejne, jako termin "majitel". Navic u teto osoby se nezadavala adresa a slouzila jen pro telefonickou a emailovou komunikaci s "webmasterem".

Pred cca 14 dny prisla notarsky overena zadost o zmenu hesla do administrace. Jednalo se o autentickou zadost, z tohoto duvodu jsme ji vyhoveli.

Rozumim tonu, kterym sem autor vlakna napsal tento prispevek a ze webhostign savana uz neni tak dobry, jak byval, nebot se citi byt podveden, ale v tuto chvili nemuzeme pro dotycnou osobu nic vice udelat a nase jednani bylo profesionalni a korektni.
17.04.2014 21:34
14
Vzpomeňte si na tento svůj krok, až budete řešit spor s klientkou že jste její data neoprávněně předali někomu jinému

Doporučuji Vám, upravte si pravidla v administraci, ať se těmto sporům do budoucna vyhnete.

Plátce prostě neznamená majitel!!!
17.04.2014 21:38
15
Původně odeslal vdusek
Vzpomeňte si na tento svůj krok, až budete řešit spor s klientkou že jste její data neoprávněně předali někomu jinému

Doporučuji Vám, upravte si pravidla v administraci, ať se těmto sporům do budoucna vyhnete
Novy system jiz oddeluje fakturacni adresu, majitele uctu a nabidne i vice webmasteru - kontaktnich osob.

Dokonceni bude za par tydnu. S timto krokem budou i nove web stranky.

Co se tyka problemu pravidel, tak ty mame naprosto v poradku. Nedavno u nas byla na udani opet COI. Resili nove obchodni podminky, zda kopiruji novy OZ. Mame je za 1.
18.04.2014 07:58
16
hofy, a jak byste resili situaci viz prvni post, kdyby na tom uctu bylo vice domen (tzn. vice klientu)
pani byla ocividne neco jako jejich webmaster (spravce webu/minimalne hostingu)

osobne mam u vas S4000 a spokojenost, ale urcite bych nechrochtal blahem, kdyby nejaky klient udelal to same a vy jsme mu dali normalni pristupy + navic ke vsemu vcetne ne jeho klientu

dovedu si predstavit situaci viz vyse, ale jejim resenim by melo byt, ze se zalozi novy hosting, tam se zkopiruji data a nasmeruje konkretni domena, at si s tim delaji, co chteji
18.04.2014 08:38
17
Původně odeslal hofy
Nedavno u nas byla na udani opet COI. Resili nove obchodni podminky, zda kopiruji novy OZ.
Activní konkurence je aktivní? :)
18.04.2014 08:52
18
Původně odeslal ghostik
hofy, a jak byste resili situaci viz prvni post, kdyby na tom uctu bylo vice domen (tzn. vice klientu)
pani byla ocividne neco jako jejich webmaster (spravce webu/minimalne hostingu)

osobne mam u vas S4000 a spokojenost, ale urcite bych nechrochtal blahem, kdyby nejaky klient udelal to same a vy jsme mu dali normalni pristupy + navic ke vsemu vcetne ne jeho klientu

dovedu si predstavit situaci viz vyse, ale jejim resenim by melo byt, ze se zalozi novy hosting, tam se zkopiruji data a nasmeruje konkretni domena, at si s tim delaji, co chteji
Vzhledem k tomu, ze je to vas ucet a platite jej vy, tak vam ho zadny vas zakaznik ani na zaklade zadne notarsky overene zdosti nevezme.
Dokonce pokud by si u nas zalozil ucet, domena byla jeho a chtel ji takzvane prevezt, tak domenu od vas odebereme, dame ji na novy ucet, ale data jsou nedotknutelna a vlastnik z naseho pohledu je majitel uctu. Doplnim, ze puvodni majitel uctu by byl minimalne informovan o odebrani domeny.
18.04.2014 09:47
19
Podle mě je logické: ten kdo platí, toho je účet. Jiný vztah si měla Katka_p ošetřit smlouvou se zákazníkem nebo si založit účet na sebe a poskytnout pouze hosting pod svým účtem, platbu přefakturovávat.
18.04.2014 10:35
20
Plátce nemusí být majitel. V tomto případě je "majitel" ten, kdo je uvedený ve fakturačních údajích. Tomu se vystavuje faktura, ten si tu službu objednává a uzavírá kupní smlouvu, souhlasí s obchodníma podmínkama atd. On sám nese odpovědnost za zaplacení a je jedno jestli to za něj zaplatí někdo jinej. Takže podle mě se Savana v tomto případě zachovala správně.

Katko ty sis měla hlavně udělat svůj vlastní účet sama na sebe. A nikdo další by ti tam pak nemohl zakázat přístup.
18.04.2014 13:52
21
Nechapem, co sa tu riesi - majitelom konta je ten, kto uzavrel s poskytovatelom zmluvu. Bodka.
23.04.2014 01:16
22
jen doplnim informace a reakce - tak od konce:
- ano, majitel je ten kdo uzavre smlouvu, ale kde ma savana nejake smlouvy? kde byl v dobe zrizeni uctu nebo i v dobe one "autenticke zadosti" majitel uctu definovany? ani v administraci ani v obchodnich podminkach to nebylo, a pokud tvrdi, ze fakturacni adresa = majitel, opet by to melo byt v obchodnich podminkach nebo smlouve!
- ja si myslela ze tento ucet byl na me, jen fakturacni adresa vedla primo na zakaznika, vsechny ostatni kontakty byly na me i faktury chodily na muj email a sms na muj telefon, ja mela pristupove udaje a dle logu bylo videt, ze byl ucet aktivne pouzivan a nikdo prihlasovaci udaje nezapomnel
- vztah mezi mnou a zakaznikem neni pro savanu podstatny, v teto situaci jej ani savana nechtela znat
- na to, ze si se mnou savana 12 dni mailovala se neda moc rict, konverzace s pani asistentkou byla strasna, nikam nevedla, od prvni reakce jestli jsem si nespletla ucty az po neustale opakovani, ze obdrzeli notarsky overeny formular, na odpovedi kde je majitel definovany a co je to za formular, a jak mohli me osobni informace z uctu (jako treba viditelne hesla a jine osobni udaje) sdelit nekomu jinemu, a proc kontaktni osoba nebyla kontaktovana, a zda-li doslo aspon k resetu hesla.. na to vubec zadna odpoved neprisla, komunikace trvala tak dlouho, protoze pani asistentka odpovidal vzdy po nekolika dnech nebo me druhe urgenci! a nejlepsi byly rady typu "Pokud potřebujete znát přístup, je tedy třeba abyste se spojila s majitelem účtu", a kdyz se ptam kdo tedy majitelem je, odpoved "nové údaje Vám sdělit nemohu. Jak jsem Vám již psala, je potřeba abyste kontaktovala majitele účtu"...
- k Savane - co to je autenticka zadost?? a to ze jste na zaklade tohohle problemu najednou zmenili popisky v administraci a jeste navic mi to poslete s tim, ze nechapete o cem to mluvim, vam prijde profesionalni a korektni?
23.04.2014 10:52
23
Původně odeslal Katka_p
jen doplnim informace a reakce - tak od konce:
- ano, majitel je ten kdo uzavre smlouvu, ale kde ma savana nejake smlouvy? kde byl v dobe zrizeni uctu nebo i v dobe one "autenticke zadosti" majitel uctu definovany? ani v administraci ani v obchodnich podminkach to nebylo, a pokud tvrdi, ze fakturacni adresa = majitel, opet by to melo byt v obchodnich podminkach nebo smlouve!
- ja si myslela ze tento ucet byl na me, jen fakturacni adresa vedla primo na zakaznika, vsechny ostatni kontakty byly na me i faktury chodily na muj email a sms na muj telefon, ja mela pristupove udaje a dle logu bylo videt, ze byl ucet aktivne pouzivan a nikdo prihlasovaci udaje nezapomnel

To, co si si myslela, je vcelku irelevantne, podstatne je to, co je uvedene v zmluve. Neviem, v akom case si zmluvu uzatvarala, takze tu mas jej vsetky tri verzie:

1.) http://www.savana.cz/script/obchodni...vanacz-old.pdf
2.) http://www.savana.cz/script/obchodni...y-savanacz.pdf
3.) http://www.savana.cz/script/obchodni...anacz-2014.pdf

Kedze su velmi podobne, veci zaujimave pre tento pripad najdes vo vsetkych na rovnakom mieste - precitaj si 1.2, 1.8, 3.1, 3.2, 6.1.

Ak tomu stale nerozumies, tak majitelom konta je osoba, ktora vykonala objednavku cez web Savany. Tato osoba je povinna uviest pravdive udaje, vratane fakturacnych. Ak si urobila objednavku ty a vlozila si tam udaje tvojho klienta bez toho, aby si mala splnomocnenie uzatvarat zmluvy v jeho mene, tak je takato zmluva neplatna. Pravdepodobne zaroven z tvojej strany doslo k poruseniu zakona avsak k tomu by sa mal skor vyjadrit nejaky pravnik.

Savana sa zachovala korektne a na tvojom mieste by som to uz dalej nerozmazaval.
05.05.2014 13:48
24
Jasne ;) jen to co tu Azurite pises moc nejde dohromady, az mi to pripomina slova savany, odkazovat se na smlouvu kdyz zadna neni, a v obchodnich podminkach majitel uctu take neni definovany, kdyby bylo predtim vsechno v poradku, asi by savana hned nezmenila popisky
05.05.2014 22:03
25
Ak nemas ziadnu zmluvu (resp. si pri jej uzatvarani uviedla klamlive udaje), tak bud rada, ze sluzby neboli rovno z fleku zrusene. A termin 'majitel uctu', ktorym sa tu neustale ohanas, je podla teba akoze co? :) Definuj ho z pravneho hladiska.
06.05.2014 09:52
26
V účtu bylo zadáno:
- fakturační adresa
- kontakt na odpovědnou osobu

Jak může někdo bez vědomí odpovědné osoby předat účet někomu jinému?

Od čeho tam potom byla odpovědná osoba?
06.05.2014 18:54
27
Pojem 'zodpovedna osoba' sa obycajne vnima tak, ze je to clovek, ktoreho treba kontaktovat, ak nastane nejaky problem resp. vseobecne potreba kontaktovania. Majitel uctu a dat je predsa uplne logicky osoba, ktora uzavrela zmluvu.
06.05.2014 19:05
28
A smlouvu uzavřela přece zodpovědná osoba :)
Takže v prvé fázi by měla být minimálně informována, lépe asi i požádána o souhlas
07.05.2014 09:46
29
Zmluvu uzavrela osoba, na ktoru su sluzby fakturovane. Nie je mozne, aby bola zmluva uzavreta s jednou osobou a fakturovana inej osobe, uvedom si, aku hlupost tu hovoris. To je to iste, ako sa Katka ohana pojmom 'majitel uctu'. Vysvetli mi z pravneho hladiska, co je to podla teba 'zodpovedna osoba', pretoze v obchodnom ani obcianskom zakonniku a ani v podmienkach Savany nic take definovane nie je. Nemozes sa orientovat pojmami, ktore nie su v zakone ani zmluve, pretoze v pravnom vztahu defakto neexistuju. Chod si precitat obchodny/obciansky zakonnik a zmluvu Savany a potom sa mozeme o tomto bavit dalej.
07.05.2014 09:56
30
Původně odeslal azurit
Zmluvu uzavrela osoba, na ktoru su sluzby fakturovane. Nie je mozne, aby bola zmluva uzavreta s jednou osobou a fakturovana inej osobe, uvedom si, aku hlupost tu hovoris.
A proč ne? Smlouvu můžu uzavřít já jako fyzická osoba, a služby si nechám vyfakturovat na sro.