Marketéři-amatéři a naivní podnikatelé si často myslí, že čím více fanoušků na Facebooku mají, tím lépe vypadá jejich služba/firma. Poctivá práce ovšem není příliš lákavá, protože vyžaduje příliš úsilí a času. Tyto skupiny se tak často uchylují k různým podvodům:
Nejčastější typy podvodů na Facebooku:- nákup like z fiktivních účtů
- nákup like od uživatelů z rozvojových zemí
- získání like od nic netušícího uživatele pomocí zkráceného odkazu a scriptu
Čím se vyznačují falešní a podvedení fanoušci?- rychlý nárůst fanoušků
- nulová angažovanost v diskuzích
- nulové likování příspěvků
- nulové sdílení příspěvků
U podvedených fanoušků hrozí i rozhořčené reakce, když na podvod příjdou.
Tyto typy podvodů jsou na Webtrhu vykázány z inzerce. Nebudu podvádět. Koupím si reklamu a zvítězím!Dle pravidel Facebooku bychom měli své stránky a skupiny propagovat pomocí placené reklamy. Ta nám umožní cílení dle demografických údajů a zájmů. Nabídka se zdá lákavá, ale i placená reklama nese sebou riziko "fanoušků všeho".
Veritasium provedl experiment s propagací prázdné Facebook stránky. Dle logiky zdravého rozumu by tato stránka neměla nabírat fanoušky. Co by se nám také mělo líbit, když tam nic není?
Testovací stránka se jmenuje
My Virtual Cat. Přestože na stránce v době experimentu byla jen fotka kočky, tak fanoušky nabírala. Dle analýzy fanoušků se jednalo o lidi, kteří fandili desítkám dalších stránek. Jednoduše se jim líbi vše.
http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
K videu se vyjádřil na
diskuzi Hacker News i vývojář Facebooku. Dle jeho názoru je likování prázdné stránky v pořádku.
Getting 39 people who like cats to like a page with a cute cat picture in 20 minutes sounds pretty reasonable to me. If you want a specific kind of cat lover, you’d probably want to target even more specifically (like people in a zip code near you).
Likujete prázdné stránky? Podle čeho se rozhodujete, jestli budete nějaké stránce fandit?
18. 2. 2014 12:30:05