logo
13.02.2014 14:54
1
Obchodování s parametry profilů na společenských sítích po sobě téměř vždy zanechá podvedené. Buď inzerenty, kteří koupí falešné, mrtvé nebo necílené profily, nebo lidi, kteří vinou clickjackingu nebo social engineeringu ve svém profilu vykonají nějakou akci bez svého vědomí.

Proto dnes, po příliš dlouhém zvažování, vyhlašujeme nové pravidlo:
Neobchodujte zde s fanoušky, příznivci, "přáteli", lajky, hodnoceními ani se zhlédnutími.
Stávající inzeráty můžou doběhnout do konce.

Pravidla Webtrhu jsou stručná, pečlivě formulovaná a založená na naší dlouhodobé zkušenosti s moderováním.
Všechna je najdete zde:
Pravidla Webtrhu - Webtrh
https://webtrh.cz/info/conduct
13.02.2014 15:16
2
No, řekl bych, že tu jsou daleko větší a závažnější věci na vylepšení, než zrovna začínat Facebookem a vše s ním spojené.
13.02.2014 15:16
3
:-D
13.02.2014 15:36
4
Ale je to fajn, že má někdo čas a chuť přemýšlet nad tímhle :-D
13.02.2014 15:40
5
Původně odeslal Kamil55
No, řekl bych, že tu jsou daleko větší a závažnější věci na vylepšení, než zrovna začínat Facebookem a vše s ním spojené.
Budu rád, když své návrhy pošlete sem:
Návrhy a otázky k Webtrhu - Webtrh
https://webtrh.cz/f19
13.02.2014 15:46
6
Celkem zajímavá diskuze tu byla kolem hodnocení profilů a taky ohledně těch aukcí webů, takže v těchto dvou oblastech bych očekával prvotní změny. Tím tu nechci prudit, jen bych ten FB asi řešil úplně nakonec.
13.02.2014 16:15
7
mně by spíše zajímalo jak to bude ošetřeno. Přeci není problém místo nabídky udělám lajky, shlédnutí napsat něco ve tvaru udělám kompletní marketingové služby soc. sítí facebook, twitter a podobně. A tam nemusí platit jen lajky, shlédnutí ale třeba i vytvoření stránky, administrace a další.
13.02.2014 16:23
8
Původně odeslal dasaB
mně by spíše zajímalo jak to bude ošetřeno. Přeci není problém místo nabídky udělám lajky, shlédnutí napsat něco ve tvaru udělám kompletní marketingové služby soc. sítí facebook, twitter a podobně. A tam nemusí platit jen lajky, shlédnutí ale třeba i vytvoření stránky, administrace a další.
Vskutku
13.02.2014 16:25
9
Osobně bych se vydával raději cestou povinného označení:
Lokalita: CZ / SK / svět
Lidé: reální / nereální
Cílení (pohlaví/věk): ano / ne

Že za sebou nechá takto aktivita podvedené lidí tkví především v tom, že kupující málokdy čte, co vlastně kupuje, nebo je prodávající zkrátka podvodník. S takovým se ale lze setkat v jakékoliv činnosti, kdy se takový člověk snaží dodat jiné, než objednané služby.
13.02.2014 17:47
10
Zdá se mi zbytečné zavádět takové omezující pravidlo. Přece jen, když si kupující ani neprověří daného člověka jestli je skutečným vlastníkem stránek (těch které vydává za své) tak je to už přece jen jeho problém. A nemyslím si že problém je pouze u FB, takové problémy můžou nastat u jakékoliv spolupráce.
13.02.2014 19:43
11
Včera bylo pozdě, obchodníci se šmoulama podvádí minimálně FB a jeho uživatele.
13.02.2014 20:55
12
Jak říkáte,téměř vždy nechá podvedené,to je fakt.Ale ty co ne,tak to zase bude škoda,že.Těžko něco takového ošetřit.Nedávno jsem tu viděl inzerovat,někoho,kdo poptával tzv.mrtvé duše,nevím,jaký to má význam.Nicméně,asi pro někoho ano.Navíc v dnešní době,mají veškeré záležitosti ze soc.sití,jako lajky a citace.Velkou váhu,ve všech směrech,hlavně v internetovém marketingu celkově.
13.02.2014 21:11
13
Původně odeslal alex93
Navíc v dnešní době,mají veškeré záležitosti ze soc.sití,jako lajky a citace.Velkou váhu,ve všech směrech,hlavně v internetovém marketingu celkově.
Pokud mají mít lajky nějakou váhu tak musí odrážet skutečný stav, tj počet lidí kterým se daná stránka, příspěvek atd skutečně líbí.
Nakupování "umělých" lajků a fanoušků tuto váhu naopak sráží neboť počet přestává být důvěryhodným měřítkem.
Viděl jsem FB stránky s jednotkami příspěvků a desetitisíci fanoušků, co to vypovídá o daných stránkách si domysli sám.
13.02.2014 22:21
14
Původně odeslal jarin001
Pokud mají mít lajky nějakou váhu tak musí odrážet skutečný stav, tj počet lidí kterým se daná stránka, příspěvek atd skutečně líbí.
Nakupování "umělých" lajků a fanoušků tuto váhu naopak sráží neboť počet přestává být důvěryhodným měřítkem.
Souhlasím,naprosto.
13.02.2014 22:54
15
já bych byl pro kdyby se tu nesměly nabízet dva dny staré domény za půl milionu
14.02.2014 01:26
16
Upřímně řečeno, nevím proč chce webtrh suplovat rozum kupujících. Stejně jako stát supluje rozum dospělých občanů. Toť můj názor.
14.02.2014 10:37
17
Nové pravidlo se mi líbí :)
Prodej lajků / views patří na úroveň klikaček, výše ne. Už jsem nad tím několikrát přemýšlel. Nechápu, proč by si někdo seriózně koupil 1000 lajků pro svou stránku od lidí, kterí jsou buďto roboti, nebo je obsah absolutně nezajímá.
Jen tak dál.
btw. s těma doménama taky souhlasím. Někdy jsou to opravdu-silene-nesmysly-ze-zadku-vytazeny.com za statisíce :D
14.02.2014 13:00
18
Původně odeslal PcDr. Marty
Nové pravidlo se mi líbí :)
Prodej lajků / views patří na úroveň klikaček, výše ne. Už jsem nad tím několikrát přemýšlel. Nechápu, proč by si někdo seriózně koupil 1000 lajků pro svou stránku od lidí, kterí jsou buďto roboti, nebo je obsah absolutně nezajímá.
Jen tak dál.
btw. s těma doménama taky souhlasím. Někdy jsou to opravdu-silene-nesmysly-ze-zadku-vytazeny.com za statisíce :D
Nějak mi pořád nedochází kde máte problém. Když zájem nemáte, nenakupujte, já taky nemám zájem o domény tak nenakupuji, to ještě neznamená že bude cenzura a zítra už tady nebudou ani příspěvky kde bude napsané slovo facebook. Když to někomu vyhovuje, ať si to klidně koupí, je to jeho boj, jeho věc a jeho peníze. Ale udělat tady z toho totalitní stav kdy budeme určovat co se smí a co nesmí tak pardón ale nevyhovuje mi to. Webtrh je právě tím zajímavý že nabízí rozmanité služby i obchody. Nerada bych se probudila aby se zítra cenzurou přestali prodávat domény za nesmyslné ceny dle úvahy majitele, aby se přestali instalovat systémy protože to někdo dělá levněji než někdo jiný a podobně.
14.02.2014 13:16
19
Chválím tento krok. Facebook toto určitě zakazuje, takže to není legální. Navíc prodejci často používají takové prasárny - viz
Nekupujte fanoušky na Facebooku, vyhodíte peníze z okna | Blog
http://www.parminut.cz/clanek/nekupu...facebooku.html
14.02.2014 13:31
20
Původně odeslal Luke8
Chválím tento krok. Facebook toto určitě zakazuje, takže to není legální. Navíc prodejci často používají takové prasárny - viz
Nekupujte fanoušky na Facebooku, vyhodíte peníze z okna | Blog
http://www.parminut.cz/clanek/nekupu...facebooku.html
Myslím si, že každému kdo si takové fanoušky koupí (a to včetně mě), je zcela jasné, že se získávají právě takto. Skutečně je bláhové si myslet, že je snad někdo osobně kontakuje, nebo stránku aktivně doporučuje s prosbou o like. Či to dokonce dělá formou placené kampaně.
14.02.2014 13:33
21
Pravidlo chválím.
Každopádně mají pravdu ti, kdo říkají, že
- totéž lze schovat za komplexní a legálně znějící marketingové služby
- jsou zde i drsnější podvody
- je to věcí prodávajícího a kupujícího a pokud s tím oni nemají problém, tak bychom ho neměl mít ani WT. Jenže: zde na WT typicky vystupuje prostředník, který pracuje pro dalšího prostředníka, a finálně podvedený klient nic netuší a jenom pak ve finále nadává, že sociální sítě jsou naprd. A i když v zásadě platí, že každý má být svéprávný a ostatní(m) nestrkat nos, pořád se tak nějak raději pohybuju ve společnosti slušných lidí než neslušných. A pokud by WT měl definitivně klesnout do podsvětí, nebudu zde chtít být já. Asi jako s travičkou: nepobuřuje mě, když někdo vytahne pytlíček. Nevadí mi ani, když semtam něco prodá kamarádovi kamaráda. Vadí mi, pokud to někdo vesele dealuje děckám jak čokoládu. A do klubu, kde jede byznys ve velkém, chodit nebudu.
14.02.2014 14:38
22
Nedávno ma tu jeden oklamal niesom tu dlho ale som seriozny človek.
14.02.2014 16:17
23
Už zase někdo nabízí, možná je to málo vidět: Vytvoření souboru FB uživatelských čísel pro vytvoření vlastního okruhu uživatelů (custom audiance)
https://webtrh.cz/255718-vytvoreni-s...isel-vytvoreni
15.02.2014 18:31
24
Podle mě je to pravidlo blbost. Pravidlo nemyslí na stránky, kde laiky a fanoušci jsou reální a poctiví a mají pro takovou stánku skutečnou marketingovou hodnotu. Nezlobte se na mě, ale na mých stránkách zajišťuje návštěvnost z facebooku cca 20% a fanoušci jsou pro mě důležití. Mám stránky propojené s facebookem.
Je mi odporné podřizovat něco potenciálnímu "zločinu". Proto jsem nerudný když mi někdo řekne tohle auto si nekupuj protože by ti ho ukradli...na to z vysoka s... když to auto chci.
16.02.2014 01:55
25
Původně odeslal gfor
Podle mě je to pravidlo blbost. Pravidlo nemyslí na stránky, kde laiky a fanoušci jsou reální a poctiví a mají pro takovou stánku skutečnou marketingovou hodnotu. Nezlobte se na mě, ale na mých stránkách zajišťuje návštěvnost z facebooku cca 20% a fanoušci jsou pro mě důležití. Mám stránky propojené s facebookem.
Je mi odporné podřizovat něco potenciálnímu "zločinu". Proto jsem nerudný když mi někdo řekne tohle auto si nekupuj protože by ti ho ukradli...na to z vysoka s... když to auto chci.
kdyz prijedes do bazaru se skodovkou a oni ti reknou, ze ti ji nevykoupi, protoze je nechteji kupovat, pac se skodovky hodne kradou ... udelas co ? pojedes jinam ... tak o co jde ? Martin se rozhodl, ze proste tenhle byz tady delat nechce, a je to jeho svate pravo.
17.02.2014 10:28
26
Původně odeslal gfor
Podle mě je to pravidlo blbost. Pravidlo nemyslí na stránky, kde laiky a fanoušci jsou reální a poctiví a mají pro takovou stánku skutečnou marketingovou hodnotu.
Eeh? Pravidlo zní "neobchodujte s fanoušky". Pokud jsou tví fanoušci "reální a poctiví", znamená, že je nekupuješ, a je naprosto v pořádku, že je nemáš ani prodávat. Případný prodej celých stránek, tak jak jsou a co dotyční lajkovali, tím přece není nijak dotčený.
Přijde mi, jako by někdo řekl "neobchodujte kradenými auty" a ty bys vykřikoval "žádný takový, já si svoje auto poctivě koupil a budu ho chtíét prodat". Čili buď máš svědomí čisté, a pak ti to přinejmenším nevadí, anebo ne..
17.02.2014 10:48
27
souhlas
17.02.2014 11:09
28
Původně odeslal gransy
kdyz prijedes do bazaru se skodovkou a oni ti reknou, ze ti ji nevykoupi, protoze je nechteji kupovat, pac se skodovky hodne kradou ... udelas co ? pojedes jinam ... tak o co jde ? Martin se rozhodl, ze proste tenhle byz tady delat nechce, a je to jeho svate pravo.
jenže jestli si neuvědomuješ tak Martina a jeho byz platíme všichni.....asi tak
17.02.2014 11:29
29
Původně odeslal dasaB
jenže jestli si neuvědomuješ tak Martina a jeho byz platíme všichni.....asi tak
Nevšiml jsem si, že by zde někoho z nás držel násilím.
17.02.2014 11:38
30
Původně odeslal hampl.david
Nevšiml jsem si, že by zde někoho z nás držel násilím.
Já nepíšu že někoho drží násilím, jen píšu že tento byz platíme všichni. To znamená, že se mi jakákoliv cenzura nelíbí. A ve chvíli kde je namístě říct si o peníze, by bylo namístě dát například i anketu kdo s tím souhlasí. Nerozhodovat svévolně. Vím, že to spoustu lidem tady to pomůže k jejich lepším výdělkům protože jedině oni jsou ti co dokáži udělat lepší like a v lepší kvalitě sice asi o dva nebo tři tisíce dražší, ale dokážou. Nicméně like z webtrhu mi nikdy neublížilo naopak na jednom foru co mám mi dělají asi 35% z návštěvnosti. Takže tak :-)