Ahrefs
Obří nástroj určený pro marketingové agentury a korporace. Menší klienty nepotěší svojí cenovou politikou.
Ahrefs byl původně nástroj speciálně zaměřený na linkbuilding, dnes ale obsahuje celou řadu pokročilých funkcí a využívají ho SEO experti po celém světě. To se bohužel nepříznivě odrazilo i na jeho ceně – patří mezi nejdražší SEO nástroje, se kterými se setkáte.
První vadou na kráse je absence zkušební verze zdarma. Nejmenší částka, kterou zaplatíte, je 150 Kč za týden. Za tuto cenu dostanete kompletně otevřený nástroj po dobu sedmi dní. Tuto vlastnost ale nezatracujeme – pokud děláte pouze jednorázové analýzy, jedná se o jednu z cenově nejvýhodnějších možností. Pro základní přehled můžete však použít jejich nástroj zdarma.
Při analýze webu poskytne Ahrefs obrovské množství informací. V jeho reportech najdete:
- analýza zpětných odkazů,
- data pro optimalizaci webových stránek,
- informace o rychlosti webu a návrhy lepší konfigurace,
- návrhy klíčových slov,
- kompletní audit webových stránek a jejich propojení.
Audit webových stránek má za cíl zjistit, kde jsou problémy, které brání stránce dostat se na vyšší příčky ve vyhledávačích. Ahrefs tak nefunguje pouze jako diagnostika problému, ale navrhne vám řešení, jak komplikace vyřešíte.
Nejlevnější tarif Lite stojí 2 200 Kč měsíčně a umožňuje přístup jednomu uživateli pro neomezené množství projektů. Na druhou stranu sleduje pouze 500 klíčových slov. Už první cenová nabídka napovídá, že se jedná o službu určenou pro organizace s velkým rozpočtem. Za další tarify zaplatíte i desítky tisíc měsíčně:
Standard | Advanced | Agency | |
Cena za měsíc | 3 900 Kč | 8 900 Kč | 22 200 Kč |
Počet crawlovaných stránek za měsíc | 500 000 | 1,25 milionu | 2,5 milionu |
Klíčová slova | 1 500 | 5 000 | 10 000 |
Sledování konkurence | 10 webů | 25 webů | 100 webů |
Počet uživatelů | 1 | 3 | 5 |
Nástroj je kompletně v angličtině a trpí typickými neduhy korporátních nástrojů. Uživatelská podpora je těžkopádná a na e-mail čekáte i několik dní. Pokud narazíte na nekompetentního člověka, odkáže vás na znalostní bázi.
Hlavní výhody a nevýhody
- Komplexní nástroj
- Crawluje až 2,5 milionu stránek měsíčně
- Návrh řešení po auditu webových stránek
- Vysoké ceny
- Nemají tarif zdarma
- Pomalá uživatelská podpora
- Malé množství klíčových slov
Parametry
Čeština | Ne |
Desktopová aplikace | Ne |
Měření rychlosti webu | Ano |
Indexovatelnost | Ano |
Analýza klíčových slov | Ano |
Srovnání s konkurencí | Ano |
Nejlevnější tarif | 2 200 Kč měsíčně |
Nejdražší tarif | 22 200 měsíčně |