Zadejte hledaný výraz...

Zvláštní jev – pořadí ve vyhledávačích až příliš reaguje na návštěvnost

pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
10. 8. 2013 18:15:37
Napsal Slanecek;984249
Čím lepší pozice ve vyhledávači, tím lepší návštěvnost? Divné.
Slanecku, tady ale řešíme, že čím lepší návštěvnost (proklikovost) tím lepší pozice .
10. 8. 2013 18:15:37
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932277
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
10. 8. 2013 21:10:06
Seznam kdysi uvedl že měří i jestli se uživatel pro kliku na výsledek ve vyhledávání vrací do serpu nebo zůstane ná stránce. Což vede k ovlivnovani výsledků serpu ( jedna ze stovek proměných) Takže teoreticky toto může mít zabudováno i do PPC a pokud člověk kliknena PPC a zůstane tam, může to být signál pro "lepší pozice" protože uživatel našel to co hledal..
10. 8. 2013 21:10:06
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932276
Tím, že si zaplatíte PPC, tak máte zároveň i zpětný odkaz, který může pomoci zrovna u algoritmu Seznamu vytáhnout web nahoru. Ovšem až PPC vyprší a zpětný odkaz zmizí, tak se web zase vrací na původní pozice. Nebo se pletu?
10. 8. 2013 21:48:40
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932275
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
10. 8. 2013 22:49:39
Napsal Frajerlada;984311
Tím, že si zaplatíte PPC, tak máte zároveň i zpětný odkaz, který může pomoci zrovna u algoritmu Seznamu vytáhnout web nahoru. Ovšem až PPC vyprší a zpětný odkaz zmizí, tak se web zase vrací na původní pozice. Nebo se pletu?
nemyslim si ze se ppc da brat jako zpetny odkaz, sem si dokonce dost jistej ze seznam i google jakekoliv reklamni sytsmey uplne ignoruji a jako zpetne odkazy neberou... Jinak co se tech prokliku a mereni zda se clovek vratil do serpu tyka, to zni realne, ale vazne si nejsem moc jistej zda to jakkoliv meri a ovlivnuje PPC jako takove, mozne to je, jen mi to neprijde jako spravna cesta a ani u seznamu nepracuji uplni hlupaci, takze se mi nezda ze bys e domluvili ze placene odkazy jakkoliv muzou mit vliv na pozice v SERPu
10. 8. 2013 22:49:39
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932274
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
11. 8. 2013 14:02:15
Návštěvnost ovlivňuje prestiž domény, takže i pozice. V případě Seznam.cz lze věřit čemukoliv. Není to vyhledávač, ale hádač.
11. 8. 2013 14:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932273
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 8. 2013 16:27:25
Vzhledem k tomu, že mi nepadají jednotlivá slova, ale padají mě kompletně všechny, tak by to s celkovou prestiží domény mohlo mít co do činění. Ale jak by se taková prestiž posuzovala ... můžou v sobě ty algoritmy zahrnovat i sledování Alexaranku? (ale teď je otázka, zda se mění tak pružně, že by to padalo ze dne na den a po nárůstu návštěvnosti opět vyskočilo)
11. 8. 2013 16:27:25
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932272
Napsal beraniste;984502
Vzhledem k tomu, že mi nepadají jednotlivá slova, ale padají mě kompletně všechny, tak by to s celkovou prestiží domény mohlo mít co do činění. Ale jak by se taková prestiž posuzovala ... můžou v sobě ty algoritmy zahrnovat i sledování Alexaranku? (ale teď je otázka, zda se mění tak pružně, že by to padalo ze dne na den a po nárůstu návštěvnosti opět vyskočilo)
bounce rate je zcela jistě pro vyhledávače jedním z ukazatelů, prostě při vysokém bounce rate to bude působit, že prostě tam není ta informace, kterou uživatel hledal, když hned odešel (byť vysoký bounce rate může znamenat i to, že našel právě to co hledal). Jinak s ohledem na to, jak alexa měří špatně a uvádí dost nesmyslné údaje, tak pochybuji, že by je vyhledávače braly v potaz.
Jinak pokud vám padá celý web, může to být hodně možností. Od různých penalizací, přes odhalení něčeho, co jste nedělal košer, přes to, že ostatní jsou na tom lépe apod. Nicméně samtný fakt utrácení v PPC to pořadí ovlivňovat nebude a to i proto, že těch platících v daném oboru bude zcela jistě více a těžko by pak seznam řešil koho dát nahoru a koho dolů. Navíc jak jsem psal již níže, pokud by toto mělo jakýkoli vliv, natož nějaký větší, pak bychom nebyli na třetích-desátých stránkách, ale vždy tak v top 5.
11. 8. 2013 16:41:41
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932271
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 8. 2013 16:51:00
Ale zase výpadlem PPC mi bounce rate neklesne, spíše naopak, tak 2x stoupne. Cílím i na dost obecné fráze, protože na ně konverze mám a vyplatí se mi to.
11. 8. 2013 16:51:00
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932270
vyšší bounce rate je obecně špatný. Prostě více lidí okamžitě stránku opustí, což může signalizovat, že tam nenašli to, co chtěli a že ten odkaz není vůči hledanému kw/frázi dostatečně relevantní a vyhledávat tak upřednostní ten odkaz, ze kterého bude menší bounce rate. Ale to, že máte PPC prostě serp neovlivní.
11. 8. 2013 16:55:24
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932269
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 8. 2013 16:56:48
teda promiň keckám, ano, klesne
11. 8. 2013 16:56:48
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932268
Ospravedlnujem sa za OT, ale neda mi neopytat sa.
Ako vyhladavac konkretne Seznam zisti, aku ma bounce rate vstupna stranka po prekliku so SERP-u na konkretne KW zadane do vyhladavania ?
11. 8. 2013 17:03:45
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932267
klikne na zpet?
11. 8. 2013 17:13:51
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932266
Ano to moze, ale ako vie Seznam, ze som klikol na "zpet" pokial po prichode spat na SERP neurobim ziadnu akciu a zavriem to ?
Co ak odkazy otvaram na novej karte kde nie je historia cize jedina akcia moze byt zavriet, tam mu opat bude chybat casove razitko.
Ako sa bez toho aby som vedel cas prichodu a cas odchodu da spocitat bounce rate ?
A co napriklad obsahove weby, kde moze byt vstupna stranka clanok, ktory som hladal, na dane KW nasiel, precital odisiel...bounce rate bude 100%, napriek tomu ze vysledok bol relevatny ja som nasiel co som chcel, len som nepokracoval dalej v prehliadani webu ?
V tomto pripade bude este aj cas straveny na stranke 0 a bounce rate 100%, pretoze casove razitko pre vypocet casu straveneho na stranke dostane az ked otvori dalsiu stranku tej lokality :)
11. 8. 2013 17:32:38
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932265
zmíněné teorie s bounce rate mají trhliny:
  • bounce rate nemusí říkat, že uživatel hned odešel. Například z bounce rate v Google Analytics, odkud je termín asi nejznámější, to nezjistíte.
  • vyšší bounce rate neznamená, že uživatel nenašel co hledal. Nižší bouce rate neznamená, že to našel.
A ne, Seznam nezobrazuje výsledky s přihlédnutím k tomu, kolik mu kdo platí za Sklik - nemá k tomu důvod. Pozice ve vyhledávání se prostě hýbou.
Tady se o tom sice rozbíhá dlouhá diskuze, ale beraniste své domněnky nepodpořil žádným názorným příkladem. Vždyť ani nevíte, o který web má vlastně jít, jaké dotazy, kolik jich vlastně je, jak ty pozice měří, nic...
11. 8. 2013 17:32:57
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932264
Martin: bounce rate je jednim z mnoha udaju, ktere lze sledovat, vyhodnotit a dle nich pak sestavit poradi odkazu na dane fraze. Neni to nic, co by bylo tim nejhlavnejsim.
Patrik: to prece nic neznamena. Nemusi mit ty udaje ke kazdemu slovu a prokliku. Staci, ze ma globalni udaje a lze predpokladat, ze chovani uzivatele urciteho segmentu je proste stejne a stejne se bude chovat vuci webu A, vuci webu B apod.
11. 8. 2013 17:42:11
https://webtrh.cz/diskuse/zvlastni-jev-poradi-ve-vyhledavacich-az-prilis-reaguje-na-navstevnost/strana/2#reply932263
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit