Zadejte hledaný výraz...

Zveřejnění cen konkurence

Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 10:02:15
Dobrý den,
nechali jsme si provést cenový průzkum trhu a nevíme, jestli je možné zveřejnit ceny konkurence (např. na blogu), která své ceny nemá nikde uvedeny, ale dostanete se k nim pouze e-mailovou cestou.
Neporušíme nějaké zákony, pokud ceny zveřejníme?
29. 5. 2013 10:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906516
tak uz jen podle toho popisu situace si myslim, ze by asi nebylo uplne koser je zverejnit bez souhlasu..tot muj nazor.
29. 5. 2013 10:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906515
Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 10:25:36
Neřešme prosím, jestli je košer nebo ne. Jedná se o srovnávací reklamu a ta je povolená. Jen nevím, jestli jde provést v tomto duchu. Jinak vím, že srovnávací reklamu řeší zákon, jenže nejsem právník, tak si nedovedu srovnat souvislosti.
Citace ze zákona:
(2) Srovnávací reklama je přípustná, jen pokud
a) není klamavá nebo neužívá klamavé obchodní praktiky podle zvláštního právního předpisu,
b) srovnává jen zboží nebo služby uspokojující stejné potřeby nebo určené ke stejnému účelu,
c) objektivně srovnává jeden nebo více základních znaků daného zboží nebo služeb, které jsou pro ně důležité, ověřitelné a charakteristické, mezi nimiž může být i cena,
d) nevede k vyvolání nebezpečí záměny na trhu mezi tím, jehož výrobky nebo služby reklama podporuje, a soutěžitelem nebo mezi jejich podniky, zbožím nebo službami, ochrannými známkami, firmami nebo jinými zvláštními označeními, která se pro jednoho nebo druhého z nich stala příznačnými,
e) nezlehčuje nepravdivými údaji podnik, zboží nebo služby soutěžitele ani jeho ochranné známky, firmu či jiná zvláštní označení, která se stala pro něj příznačnými, ani jeho činnost, poměry či jiné okolnosti, jež se jej týkají,
f) se vztahuje u výrobků, pro které má soutěžitel oprávnění užívat chráněné označení původu, vždy jenom na výrobky se stejným označením původu,
g) nevede k nepoctivému těžení z dobré pověsti spjaté s ochrannou známkou soutěžitele, jeho firmou či jinými zvláštními označeními, která se pro něj stala příznačnými, anebo z dobré pověsti spjaté s označením původu konkurenčního zboží, a
h) nenabízí zboží nebo služby jako napodobení nebo reprodukci zboží nebo služeb označovaných ochrannou známkou nebo obchodním jménem nebo firmou.
(3) Jakékoli srovnání odkazující na zvláštní nabídku musí jasně a jednoznačně uvést datum, ke kterému tato nabídka končí, nebo musí uvést, že bude ukončena v závislosti na vyčerpání zásob nabízeného zboží nebo služeb. Jestliže zvláštní nabídka nezačala ještě působit, musí soutěžitel také uvést datum, jímž začíná období, v němž se uplatní zvláštní cena nebo jiné zvláštní podmínky.
29. 5. 2013 10:25:36
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906514
Srovnavaci reklama je cista, ale musi mit sve nalezitosti. Klidne muzete vybrat ze seznamu produktu jen ty, kde budete levnejsi, uvest vasi cenu, cenu konkurence apod. nicmene je treba tam uvest napr. to, kdy byla dana cena zjistena, takze ta uvedete u konkurenta napr. ceny platne 1.1. u vas taky. Pripadne dalsi nalezitosti, ktere jasne reknou, kdy ta cena platila. Pokud byste mel zbozi v akci a oni ne, je treba to uvest, spolu s tim, kdy vase akce platila. Pokud neni 100% shoda vyrobku, je treba to opet uvest. Napr. muze to byt napr. u konkurence televize, ktera ma v cene i HDMI kabel a vase tv by byla bez HDMI kabelu, je treba to uvest.
Srovnavat se nemusi jen naprosto shodne produkty a sluzby, ale i podobne. Muze to byt pojato jako napr. "nabidka 120 cm televizi" a proste vyberete do srovnani obdobne televizory s obdobnou vybavou a klidne ruznych znacek.
Takze mate-li shodne produkty a udelate tabulku vasich cen, cen konkurence, je to ok. Uvedte datum, kdy byly ceny platne a pripande uvedte odlisnosti mezi nabidkami.
29. 5. 2013 10:31:28
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906513
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
29. 5. 2013 10:35:58
Každopádně bych danou konkurenci zkusil oslovit, zda budou se zveřejněním cen souhlasit. Pokud by se totiž jednalo třeba o jiné ceny pro maloodběratele a jiné ceny pro velkoodběratele mohlo by to nějaký rozdíl dělat.
Počítejte ale s tím, že většina firem bude proti nebo Vám vůbec neodpoví (jak jednoduše lze poznat špatnou firmu že?).
29. 5. 2013 10:35:58
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906512
Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 10:36:28
Napsal Radek O.;954932
Srovnavaci reklama je cista, ale musi mit sve nalezitosti. Klidne muzete vybrat ze seznamu produktu jen ty, kde budete levnejsi, uvest vasi cenu, cenu konkurence apod. nicmene je treba tam uvest napr. to, kdy byla dana cena zjistena, takze ta uvedete u konkurenta napr. ceny platne 1.1. u vas taky. Pripadne dalsi nalezitosti, ktere jasne reknou, kdy ta cena platila. Pokud byste mel zbozi v akci a oni ne, je treba to uvest, spolu s tim, kdy vase akce platila. Pokud neni 100% shoda vyrobku, je treba to opet uvest. Napr. muze to byt napr. u konkurence televize, ktera ma v cene i HDMI kabel a vase tv by byla bez HDMI kabelu, je treba to uvest.
Srovnavat se nemusi jen naprosto shodne produkty a sluzby, ale i podobne. Muze to byt pojato jako napr. "nabidka 120 cm televizi" a proste vyberete do srovnani obdobne televizory s obdobnou vybavou a klidne ruznych znacek.
Takze mate-li shodne produkty a udelate tabulku vasich cen, cen konkurence, je to ok. Uvedte datum, kdy byly ceny platne a pripande uvedte odlisnosti mezi nabidkami.
Takhle přesně si to myslím i já. Jedná se o identické služby, přičemž nám jde právě o objektivitu, tzn. že porovnáváme ceny získané mystery shoppingem (za tyto ceny službu firmy nabízí) s našimi cenami k určitému datu.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 10:38 ----------
Napsal bartama;954933
Každopádně bych danou konkurenci zkusil oslovit, zda budou se zveřejněním cen souhlasit. Pokud by se totiž jednalo třeba o jiné ceny pro maloodběratele a jiné ceny pro velkoodběratele mohlo by to nějaký rozdíl dělat.
Počítejte ale s tím, že většina firem bude proti nebo Vám vůbec neodpoví (jak jednoduše lze poznat špatnou firmu že?).
Podle mě je nesmysl se v tomto případě ptát. Děláme to s jasným cílem a tím je důkaz, že jsme nejlevnější. Žádná konkurence nebude souhlasit s tím, aby figurovala v seznamu, kde jde o srovnání cen a ona z toho vyjde hůře.
29. 5. 2013 10:36:28
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906511
Caspy
O jakém oboru, respektive produktu, jde konkrétně řeč?
29. 5. 2013 10:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906510
Jinak osobne jsem srovnavaci reklamu pouzil nekolikrat a zadny problem s tim neni. Jen je treba dodrzet pravidla.
29. 5. 2013 10:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906509
Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 10:46:41
Napsal Plaváček;954938
Caspy
O jakém oboru, respektive produktu, jde konkrétně řeč?
Tohle bych nechtěl sdělit, kdyby ano, napsal bych to rovnou ;) Služby jsou ale zcela identické, pokud se ptáte s cílem zjistit právě toto. Nejedná se o žádné grafické služby, SEO apod., kde se cena odvíjí od mnoha faktorů a proto jsou ceny neporovnatelné (i když si myslím, že i v tomto případě by srovnávací reklama byla možná).
29. 5. 2013 10:46:41
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906508
Caspy
Mno, já bych řekl, že neexistuje identická služba. Navíc se domnívám, že jako přímá konkurence nikdy nebudete objektivní. Aby to mělo smysl (a zbytečně jste nepodráždil své konkurenty), je lepší požádat nějakého nezávislého a respektovaného člověka (novináře, blogera), aby porovnání udělal za vás. A čistě mezi námi - fakt, že jste nejlevnější, nemusí být nutně žádná konkurenční výhoda, a velmi snadno se může celé porovnání obrátit proti vám. Proto jsem se ptal na téma, protože rozruch, který vznikne, s oborem úzce souvisí. Plánujete-li ale pouhý linkbaiting bez dalšího efektu, tak směle do toho. :)
29. 5. 2013 10:50:13
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906507
Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 10:55:29
Napsal Plaváček;954942
Caspy
Mno, já bych řekl, že neexistuje identická služba. Navíc se domnívám, že jako přímá konkurence nikdy nejste nebudete objektivní. Aby to mělo smysl (a zbytečně jste nepodráždil své konkurenty), je lepší požádat nějakého nezávislého a respektovaného člověka (novináře, blogera), aby porovnání udělal za vás. A čistě mezi námi - fakt, že jste nejlevnější, nemusí být nutně žádná konkurenční výhoda, a velmi snadno se může celé porovnání obrátit proti vám. Proto jsem se ptal na téma, protože rozruch, který vznikne, s oborem úzce souvisí. Plánujete-li ale pouhý linkbaiting bez dalšího efektu, tak směle do toho. :)
Dobře, sice slovíčkaříme, ale uznávám, že identická služba neexistuje. Abych byl tedy konkrétní, mohu zveřejnit např. hodinové sazby grafiků srovnávací reklamou, pokud zjistím ceny mystery shoppingem? Máte pravdu také v tom, že cena nic neznamená, ovšem spousta našich klientů na ni pořád slyší, což myslím není nikterak zvláštní. Za naše ceny už prodáváme několik let, jen nám jde o malé rozvíření zkostnatělého trhu a ano....o linkbaiting (ono je to asi zřejmé, že?:)
29. 5. 2013 10:55:29
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906506
Caspy
Jo, mně je zřejmé o co jde hned od začátku, bo už jsem starý pardál. Nicméně - právě srovnávání cen grafické služby je nevhodné a nic neříkající. Čistě proto, že je velký rozdíl obdržet grafický návrh třeba od borce z Banánu, než od Pavla Kouta - nebo jiného na slovo vzatého profíka. :)
29. 5. 2013 11:04:19
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906505
Caspy
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 5. 2013 11:09:35
Napsal Plaváček;954954
Caspy
Jo, mně je zřejmé o co jde hned od začátku, bo už jsem starý pardál. Nicméně - právě srovnávání cen grafické služby je nevhodné a nic neříkající. Čistě proto, že je velký rozdíl obdržet grafický návrh třeba od borce z Banánu, než od Pavla Kouta - nebo jiného na slovo vzatého profíka. :)
Příklad s grafikou jsem uvedl právě záměrně, protože jsou ty ceny nesrovnatelné, tak by mě zajímalo, jestli toto jde. Pokud by šlo srovnávat grafiky, půjde i naše služba.
29. 5. 2013 11:09:35
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906504
Nevím, o jakou službu jde, takže těžko mohu soudit. Srovnat lze prakticky cokoliv, i hrušky s jablky. Záleží na tom, jak dostatečně vypovídající a objektivní si nastavíte metriku. Cena samotná nevypovídá nikdy o ničem.
29. 5. 2013 11:33:12
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906503
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2013 14:37:23
@Plaváček vše řekl. Jen dodám, že jste patrně dělali průzkum zbytečně, protože cenový průzkum se nedělá na konkurentech, ale na zákaznících a vymezuje ceny marginální láce, marginální drahoty a cenovou elasticitu. Z cen konkurentů totiž nelze vyvodit úplně přesný závěr. V dnešní době informací bych se však poohlížel po conjoint analýze, která bude objektivnější než samotná cena.
29. 5. 2013 14:37:23
https://webtrh.cz/diskuse/zverejneni-cen-konkurence/#reply906502
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit