Zadejte hledaný výraz...

Ztracená zásilka – jak to vyřešit?

Pirlo
verified
rating uzivatele
13. 6. 2014 15:34:00
Ahoj,
prostřednictvím PPL jsem posílal balík do Rakouska. Zákazník zaplatil předem na účet (jednalo se o cca 8000 Kč), zboží jsem mu odeslal 30. května a 3. června mu byla zásilka dle PPL systému doručena. Včera mi však klient napsal, že stále čeká na balík, že mu ještě nepřišel.
PPL mi sdělilo, že se bude snažit situaci vyřešit, výsledek by měl být zhruba za týden.
Jak byste se zachovali vy, za předpokladu, že PPL situaci nijak nevyřeší?
Mám zákazníkovi vrátit peníze a smířit se tak se ztrátou (není to pro mě zrovna malá částka), nebo mu nějak šetrně sdělit, že má hold smůlu? Je možné, že zákazník zboží převzal a teď ze mě zkouší vytáhnout i peníze?
Děkuji za odpovědi.
13. 6. 2014 15:34:00
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031770
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 6. 2014 15:35:53
Asi bude potřeba reklamovat to u PPL - co jiného s tím chceš dělat? Oni ti musí (případně tvému zákazníkovi) dokázat, že to doručili.
13. 6. 2014 15:35:53
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031769
A co když to zákazník převzal a ted dělá, že ne? Počkal bych na vyjádření PPL
13. 6. 2014 15:37:32
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031768
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
13. 6. 2014 15:38:19
Pokud zásilku ztratila PPL, tak ji musí zaplatit. Ovšem ne přímo zákazníkovi, ale po reklamaci tobě, někdy. Mezitím musíš ty domluvit se zákazníkem, jestli chce nové zboží nebo peníze zpět. Pokud zákazník kecá, a PPL dodá potvrzení o převzetí (prostřednictvím místního kurýra, zřejmě DHL nebo pošty), pak má zákazník smůlu.
13. 6. 2014 15:38:19
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031767
asd
verified
rating uzivatele
13. 6. 2014 18:30:06
Myslím že není možné aby PPL "situaci nevyřešila" - bud dokáží že danému zákazníkovi dodali a není co řešit (pak to asi jen zkoušel) anebo nedodali - pak musí uhradit škodu. Se ztrátou mám od nich dvě zkušenosti, peníze jsem zpět dostal ... akorát to docela trvalo. V rámci zachování tváře a ochranou před nějakým nařčením je pak určitě dobré zákazníka obratem odškodnit ze svého a na peníze od přepravce pak hold počkat. I když objednávka za 8 tisíc na tohle příjemná zrovna není.
Pozn.: ted jsem si teprve všiml že to byla zásilka do ciziny. Tak tím je to trochu komplikovanější, hlavně časově, celá ta anabáze.
13. 6. 2014 18:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031766
Matúš
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
13. 6. 2014 20:50:31
- počkaj na vyjadrenie PPL (doklad/dôzak o prevzatí)
- zákazníkovy popíš situáciu, balík si odoslal, máš o tom potvrdenie, uisti ho že to budeš riešiť (ak to nie je podvodník)
- vopred mu nič neposielaj
13. 6. 2014 20:50:31
https://webtrh.cz/diskuse/ztracena-zasilka-jak-to-vyresit/#reply1031765
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit