Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zrušení dopravce Česká pošta – pokles počtu objednávek?

Napsal PP100;1041669
Už delší dobu u mě zraje rozhodnutí vykašlat se na Českou poštu a nechat pouze PPL jako jediného dopravce (případně nasmlouvat ještě druhého přepravce tohoto typu). Jediný důvod proč jsem poštu ještě nezrušil, je strach z poklesu objednávek - cca 30% zákazníků stále volí dopravu poštou, z toho většina jsou stálí zákazníci.
Máte s tím někdo zkušenost?
Mám se bát poklesu objednávek?
Odradila vás někdy jako zákazníka od nákupu nemožnost použít dopravu poštou?
Děkuji za všechny věcné komentáře.
Českou poštu bych nerušil. Proč u vás zraje rozhodnutí vykašlat se na Českou poštu?
9. 1. 2014 09:55:53
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983503
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 1. 2014 10:10:02
Napsal Eze;1041700
V práci si to vyzvednout nemůžete? Já to dělám běžně a aspoŇ nemusím na poštu. Jenom né každý zákazník o tom třeba ví.
Pracujem 30 km od bydliska a cestujem vlakom. Brat len koli tomu auto, aby mi prisiel balicek, ktory si mozem bezproblemov vyzdvihnut na poste ? Najme ked mam na vyber eshop, ktory mi to posle na postu a tam ma to caka.
9. 1. 2014 10:10:02
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983502
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
9. 1. 2014 10:18:26
Napsal Eze;1041700
V práci si to vyzvednout nemůžete? Já to dělám běžně a aspoŇ nemusím na poštu. Jenom né každý zákazník o tom třeba ví.
Jasně, také to dělám. Ovšem problém je s trochu objemnými balíky, táhnout se s 15 kg vlakem, busem není zábava. Z pošty to táhnu jen např. 10 minut pěšky.
9. 1. 2014 10:18:26
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983501
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 1. 2014 10:18:29
Napsal ramix;1041717
PPL má standardní dobu rozvozu 8-18 hod.
Pre upresnenie, byvem v okresnom meste ktore ma tak 40 000 obyvatelov.
Ja si to predstavujem tak, ze ide auto ktore ma rozpisane kde kedy rozvaza. Tak napr. v mojom meste sa rozvaza od 9:00 do 10:00 potom ide do susedneho mesta a tam rozvaza napr od 10:30 - 11:30 a tak dalej po celej jeho trase. Nikdy som sa nepokusal dohodnut s soferom, ze teraz nemozem a privezte mi to napr o 17:30.
Uz som napr. podla trasovania balika videl, ze moj balik nalozili na rozvoz v susednom krajskom meste, ktore je odo mna 30 km. Takze predpokladam, ze ta prepravna spolocnost ani v mojom meste nema depo a ak by som to chcel nechat na depe, tak musim ist do ineho mesta.
9. 1. 2014 10:18:29
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983500
MichaelaC
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
9. 1. 2014 10:56:11
Je přece spousta společností, které zákazníkovi poskytnou uložení zásilky bez doručování. To zdaleka není jenom výhrada ČP.
Uloženka, Zásilkovna, i PPL bez problému nabízí vyzvednutí na depu nebo teď nově u "PPL partnera" nebo jak tomu říkají.
Navíc na rozdíl od pošty tam nebývají hodinové fronty a (taky na rozdíl od pošty) neni problém platit kartou, i otvírací doba je delší.
Takže já bych neviděla problém v tom obejít se bez pošty. Zákazníkovi k těm alternativám napíšeš něco jako "zásilku si můžete během x dnů vyzvednout na pobočce", aby věděl, o co jde.
Problém může být jedině u nějakejch zapadlech vesnic - kde mají opravdu jenom tu poštu.
9. 1. 2014 10:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983499
pajdavec
verified
rating uzivatele
9. 1. 2014 11:22:58
Ne každý si může nechat zaslat zásílku do zaměstnání. Je spousta zaměstnání, kde by si pracovník ani nemohl zásilku vyzvednout během pracovní doby (a doma nikdo přes den není). Tak si ji vyzvedne odpoledne (druhý, třetí, čtvrtý den) na poště. Ano, přepravní služby mají výdejní místa, ale je to otázka větších měst. Takže dle mého názoru zrušení dopravce - české pošty, zajisté na objednávkách pocítíte.
9. 1. 2014 11:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983498
PP100
verified
rating uzivatele
9. 1. 2014 11:47:33
Napsal mr.had;1041720
Českou poštu bych nerušil. Proč u vás zraje rozhodnutí vykašlat se na Českou poštu?
Je toho hodně :)
-nutnost jezdit na poštu, nebo doplácet za svozy, pokud je jich v měsíci málo
-vyšší podíl nedoručených zásilek, speciálně u balíku na poštu pak lidi zapomínají (někdy vyloženě záměrně) na vyzvednutí. U PPL uhání k převzetí zásilky zákazníka řidič PPL, u balíku uloženého na poště nikdo.
-u PPL je 99,9% zásilek převzatých na druhý den, u pošty je to kvůli povaze služby (možnost uložení na poště) nevyzpytatelné
-vysoká cena dobírek 15,- PPL / 30,- pošta
-nutnost vážení zásilek (u pošty) a z toho vyplývající nemožnost tisku štítků dopředu před zabalením zásilek
-neustále buzerování kvůli počtu balíků-hrozba zvýšení ceny za balík, dodržování průměrné hmotnosti-hrozba zvýšení ceny za balík, doplácení za svozy- zvýšení ceny za balík,atd.
-s PPL jsem se jednou dohodl na smlouvě a ceně a hmotnosti (s velkou rezervou) a implementoval to do eshopu a od té doby jsem neměl potřebu cokoliv řešit
-u pošty jsem už třikrát podepisoval nové smlouvy (a měnil ceny v eshopu). Za každou korunu a kg balíku pomalu aby člověk klekal na zem.
-překombinované on-line podání pošty
-vyšší ceny za balíky u pošty (z toho vyšší náklady pro nás pro dopravu zdarma, kterou máme pro všechny dopravy od jisté výše nákupu)
O funkčnosti (nebo spíš nefunkčnosti) pošty jako celku je myslím zbytečné se rozepisovat. Snad jen pro obrázek:
Když jsem sepisoval smlouvu s PPL, tak jsem se po stvrzení zájmu emailem s obchoďákem dohodl během jednoho dne, na další den mi PPL přivezla k podpisu smlouvy a třetí den jsem posílal balíky.
U pošty jsem po stvrzení mého zájmu čekal cca 3 týdny na vyhotovení smlouvy, posléze po zaslání smlouvy doporučeným dopisem mi pošta tento dopis se smlouvami nedoručila - cestou se ztratil a nedošel dodnes. Pak jsem si po urgencích musel smlouvy vytisknout z pdf-ek zaslaných na mail :-(
9. 1. 2014 11:47:33
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983497
Mě naopak pošta vyhovuje,
-balíky tam mohu odnést kdykoliv, nemusím čekat kdy přijede řidič (před vánoci se stávalo že přijel i po 20:00h)
-vyšší dobírka (lidé raději využijí platbu předem)
-nevím jak velké balíky posíláte, ale můžete si to zvážit doma a váhu pak doplnit v podání online (u mé pošty tolerance +/- 100g)
-záleží také jaké balíky posíláte, jelikož odesílám 90 % balíku jako doporučené psaní (poštovné 39 Kč), tak na tuto cenu se u přepravní služby nedostanu a česká pošta tyto balíky ve valné většině doručuje do druhého dne.
-mám dobré propojení s online podáním, v eshopu vyberu objednávky zkopíruji do podání online a mohu tisknout štítky
-podání online vyřízeno během 1 týdne, asi opravdu záleží kdo na koho narazí....
9. 1. 2014 12:02:34
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983496
Napsal MichaelaW;1041749
Je přece spousta společností, které zákazníkovi poskytnou uložení zásilky bez doručování. To zdaleka není jenom výhrada ČP.
Uloženka, Zásilkovna, i PPL bez problému nabízí vyzvednutí na depu nebo teď nově u "PPL partnera" nebo jak tomu říkají.
Navíc na rozdíl od pošty tam nebývají hodinové fronty a (taky na rozdíl od pošty) neni problém platit kartou, i otvírací doba je delší.
Problém je, že je těchto poboček pořád málo. Poštu máš skoro v každým městě a v Praze na každým rohu. Jezdit přes půlku Prahy metrem kvůli balíčku se mi taky často nechce, pokud není ta pobočka přímo v mé městské části. Takže já osobně bych byl ten zákazník, který by se kouknul přes Heuréku po jiném eshopu, který by nabízel stejné zboží za stejnou cenu a to přes poštu. Ale pokud by takový nebyl a vy byste měli buď exkluzivní produkt nebo výrazně nejlevnější, pak bych překousnul i toho dopravce nebo cestování přes půlku Prahy.
9. 1. 2014 14:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983495
Jako zákazník taky hned odcházím, pokud e-shop nemá Českou poštu - nemám čas ani náladu se dohadovat s řidičem PPL, UPS, .. (dosaďte si jakoukoliv přepravní společnost působící na českém trhu) kdy se uráčí přijet...
9. 1. 2014 14:17:20
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983494
ČP - pošta je cca minuta od baráku. Pokud bych si pro to měl jet na jinou pobočku, tak si to rovnou koupím v krámu a nepotřebuji eshop.
9. 1. 2014 14:49:02
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983493
Michal Toma
verified
rating uzivatele
9. 1. 2014 17:01:37
Dobrý deň,
ja práve o zavedení dopravy poštou uvažujem, k tomu prispeli aj názory v tejto diskusii. Chcem sa kolegov e-shopárov spýtať na pár vecí, a táto diskusia sa mi zdá byť vhodná:
1.) pri balíkoch ktoré si vyzdvihne zákazník na pošte sa dá nastaviť doba uloženia po ktorú si to môže prevziať, akú je vhodné nastaviť ? Max. je tuším 14 dní
2.) používam u Slovenskej pošty elektronický podací hárok na poistené listy, na to však nemám zmluvu - je tam nejaký zádrhel ohľadne posielania balíkov ? Je nutné balíky nejak preväzovať špagátom, vážiť alebo váhu napísať len odhadom (predsa len nie každý má doma/na prevádzke kalibrovanú presnú váhu)
Ja si to totiž predstavujem tak, že balíky zabalím, vyplním na internete podací hárok, vytlačím odtiaľ adresné štítky a odovzdám na pošte, ale ako to tak býva tak je možné že ma čaká nejaký zádrhel pri tomto postupe, preto by som rád vedel či má niekto s tým skúsenosti.
Ďakujem za odpovede.
9. 1. 2014 17:01:37
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983492
Ja340
verified
rating uzivatele
9. 1. 2014 19:55:16
No musím říct že když mi volal kurýr a já nebyl doma tak jsem mu řekl že budu od 15 do večera a on to prostě přivezl i kdyby si měl 20km zajet. Naopak když mi něco vezli tak mi ráno zavolali a když jsem byl v práci tak to předal kolegovi který jezdil jiný okres. Ale toto málokterý zákazník ví a také né každý řidič je tak ochotný.
9. 1. 2014 19:55:16
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983491
Napsal Já;1041999
No musím říct že když mi volal kurýr a já nebyl doma tak jsem mu řekl že budu od 15 do večera a on to prostě přivezl i kdyby si měl 20km zajet. Naopak když mi něco vezli tak mi ráno zavolali a když jsem byl v práci tak to předal kolegovi který jezdil jiný okres. Ale toto málokterý zákazník ví a také né každý řidič je tak ochotný.
No ono je to tím, že řidiči přepravců mají postih za nedoručení, zatímco u pošty to neřeší...
Např. u DPD je to tuším 3% zásilek na každé depo... jak jich je nedoručených víc, tak jde smluvní přepravce s penězma dolu.
10. 1. 2014 08:03:48
https://webtrh.cz/diskuse/zruseni-dopravce-ceska-posta-pokles-poctu-objednavek/strana/2/#reply983490
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit