Zadejte hledaný výraz...

Způsoby testování e-shopu

Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
1. 4. 2013 11:31:44
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zde zkušených lidí, jaké způsoby testování e-shopu lze použít?
- A/B testování (asi nejlepší, ale co když to systém e-shopu nepodporuje?)
- analýza použitelnosti (odhalí i například jaké druhy tlačítek, velikosti nadpisů atd. jsou lepší?)
Jsou i jiné (jaké?) způsoby jak zvýšit konverzi?
Děkuji všem.
1. 4. 2013 11:31:44
https://webtrh.cz/diskuse/zpusoby-testovani-e-shopu#reply885237
Výkonostný marketing na základe analýz návstevnosti.
Polozil ste velmi vseobecnu otazku. Odpoved na nu mi zabrala asi 4 roky studia a prace, takze na nbu nie je mozne odpovedat v jednom prispevku :)
Len k prikladu A/B alebo multivariantne tetsovanie je pomerne rozsiahla problematika hlavne vyhodnocovanie dopadu variant.
Pouiztelnost je tak isto jedna velka kapitola webovej analytiky, ktora skor ako nejaky uceleny navod ako sa to robit ma dava odpovede na itazky ako sa to robit nema. Skuste si pozriet napriklad Heuristicku analyzu, alebo LIFT model pri optimalizacii vstupnych stranok http://www.widerfunnel.com/conversion-rate-optimization/the-six-landing-page-conversion-rate-factors.
A urcite http://knihy.cpress.cz/nenutte-uzivatele-premyslet.html
Ak vsak chcete mat aspon zakladny prehlad co t vykonsotny marketing je odporucam prestudovat http://knihy.cpress.cz/vykonnostni-marketing-s-google-analytics.html
1. 4. 2013 11:42:43
https://webtrh.cz/diskuse/zpusoby-testovani-e-shopu#reply885236
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
1. 4. 2013 11:47:05
Jaký je základní stavební kámen pro úspěšný e-shop z hlediska použitelnosti - co by jste doporučily jako první "udělat"?
Děkuji za odpověď.
1. 4. 2013 11:47:05
https://webtrh.cz/diskuse/zpusoby-testovani-e-shopu#reply885235
Zakladnym stavebnym kamenom kazdeho e-shopu je dobre strukturovany obsah cize architektura (z pohladu pozuitelnosti, zpohladu marketinhu je to samozrejme produkt...) . Na to sa pouziva klasifikacna analyza priklad takej analyzy mozem uviest na konkretnom priklade (PM) alebo to perfektne popisal Marek Prokop, my pouzivame trochu rozsiahlejsiu techniku kde do analyzy zaradujeme viac dat z roznych zdrojov a nakoniec vytvorime prekryvnu analyzu, ale principialne to sedi http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
Z hladiska pouzitelnosti je to pomerne zlozita tema, pretoze kazdy typ obsahu (Home page, vypis produktov, detail produktu, kroky nakupneho procesu) ma nejake svoje pravidla a tie su este znacne ovplivnene segmentom trhu na ktory sa cieli a cielovou skupinou.
Ale spomenuta publikacia od Stevena Kruga vam da odpovede na vase otazky.
Pouzitelnost je ale vec ktoru dokazu najlepsie posudit len vasi skutocni zakaznici i ked to z velkej casti pred samotnym spustenim mozete na zaklade spomenutych analyz trafit cim eliminujete dodatocne naklady na optimalizaciu, spustenim e-shopu to nemoze koncit, prave naopak cele sa to len zacne:)
1. 4. 2013 11:53:42
https://webtrh.cz/diskuse/zpusoby-testovani-e-shopu#reply885234
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
1. 4. 2013 12:03:51
Tak kniha Nenuťte uživatele přemýšlet! objednána :-)
Děkuji za odpověď, vidím, že tomu rozumíte, pokud by jste chtěl navázat spolupráci (máte volné kapacity) tak mě prosím kontaktujte přes PM :-)
1. 4. 2013 12:03:51
https://webtrh.cz/diskuse/zpusoby-testovani-e-shopu#reply885233
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit