Zadejte hledaný výraz...

Zničené zboží při sítotisku / úhrada škody

MartinFeix
verified
rating uzivatele
27. 1. 2015 12:14:27
Dobrý den,
pro svůj e-shop s textilem jsem nechal potisknout mikiny určené k prodeji. Po prodání zboží se však začali kupit reklamace na nekvalitní potisk. Zboží pro výměnu kus/kus není skladem. Je tedy nutno vrátit zákazníkům peníze, případně se s nimi domluvit na velké slevě. Jak mám v takovém případě postupovat při řešení s tiskárnou, která mi tím způsobila škody:
- zničená mikina
- ztráta zisku
- negativní reklama
Díky.
27. 1. 2015 12:14:27
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086195
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 1. 2015 13:48:55
Myslím že nejtěžší bude vůbec prokázat, že v tiskárně udělali chybu. Je otázka jakou technologii potisku si zvolil a zda byli zákazníci informováni jak se o to pak starat.
27. 1. 2015 13:48:55
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086194
MartinFeix
verified
rating uzivatele
27. 1. 2015 14:06:14
Pokud jsem v tiskárně tiskl několik dalších druhů textilu a problém vznikne pouze u jedné konkrétní série, tak se myslím není o čem bavit, ne?!
27. 1. 2015 14:06:14
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086193
Tak samozřejmě, ale vše je to o domluvě. Můžeš svoje požadavky vznést, ale dodavatel je může odmítnout. O nároku by pak musel rozhodnout soud.
Toto jsou vztahy B2B a zde žádná "ochrana" stanovena není.
27. 1. 2015 14:11:14
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086192
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 1. 2015 14:11:46
Napsal MartinFeix;1162217
Pokud jsem v tiskárně tiskl několik dalších druhů textilu a problém vznikne pouze u jedné konkrétní série, tak se myslím není o čem bavit, ne?!
Ani jedno z toho jsi sem neuvedl a křišťálovou kouli mám momentálně v servisu...
27. 1. 2015 14:11:46
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086191
MartinFeix
verified
rating uzivatele
27. 1. 2015 14:26:46
Napsal mytrix;1162221
Tak samozřejmě, ale vše je to o domluvě. Můžeš svoje požadavky vznést, ale dodavatel je může odmítnout. O nároku by pak musel rozhodnout soud.
Toto jsou vztahy B2B a zde žádná "ochrana" stanovena není.
Není situace stejná, jak kdybych dal auto na výměnu kol, oni by např. kolo špatně utáhli což by následně způsobilo nehodu? (bavíme se o případu, kdy servis/tiskárna přizná chybu nebo je chyba z jejich strany zřejmá)
27. 1. 2015 14:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086190
To je úplně jedno. Jedná se o obchodní vztah mezi dvěma podnikatelskými subjekty a zde žádná zvláštní ochrana není. Vše se řídí smluvními podminkami jaké si domluvíte. Pokud se nedomluvíte, pak už zbývá jen soud - různé znalecké posudky atd.
27. 1. 2015 14:32:54
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086189
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 1. 2015 17:34:22
Chyba byla pravděpodobně způsobena nižší teplotou v sušícím tunelu, než jaká má být. To poté způsobí seprání potisku.
Mytrix má pravdu. Nic s tím nenaděláš.
27. 1. 2015 17:34:22
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086188
MartinFeix
verified
rating uzivatele
27. 1. 2015 17:37:51
Napsal Comanch;1162312
Chyba byla pravděpodobně způsobena nižší teplotou v sušícím tunelu, než jaká má být. To poté způsobí seprání potisku.
Mytrix má pravdu. Nic s tím nenaděláš.
Jelikož se prodala pouze polovina kolekce, bylo mi nabídnuta oprava ještě neprodaného zboží. Pravděpodobně dodatečné tepelné zalisování. Je možnost takto neprané mikiny zbavit vady?
Dále mi bylo nabídnuto opravit natištěné a již reklamované mikiny nějakým přetištěním, což si osobně moc nedovedu představit.
27. 1. 2015 17:37:51
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086187
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 1. 2015 20:58:19
U sítotisku se termolis nepoužívá. Textil projede na pásu cca 3 metry dlouhým tunelem, kde se při vysoké teplotě (obvykle 160 - 180 °C) barva zasuší a zafixuje k textilu.
Pokud byla chyba způsobena nízkou teplotou, lze ji dodatečně opravit.
Opravu již sepraných potisků si dokáži představit jen novým přetiskem. Záleží, co je tam za motivy. Teoreticky pokud byly ty barvy špatně zasušené, šlo by je možná ještě dostat dolů tlakovou pistolí s acetonem, kterou váš dodavatel jistě musí mít.
27. 1. 2015 20:58:19
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086186
Fabrikanatrika.cz
verified
rating uzivatele
20. 2. 2015 12:58:12
Pokud tiskárna navrhla opravu chybné várky, tak je to vstřícný krok a jelikož je to váš stálá dodavatel a asi do této chvíle bez problému, tak myslím, že není nutné tuto situaci hrotit. Zničená mikina, ztráta zisku, negativní reklama? Chcete mi říct, že pokud mi nekvalitně nafotíte mou kolekci, tak mi budete ochoten uhradit to, co píšete ? ... tedy ztrátu zisku či negativní reklamu? Myslím, že ne, tak k tomu přistupujte stejně. Chyby děláme všichni a ceňte si těch, co jsou ochotní je napravit.
I termolis najdete v sítotiskových dílnách. Pokud bylo tištěno vodouředitelnou barvou, tak vám dodatečná tepelná fixace nepomůže. Pokud bylo tištěno plastisolem, tak ano.
Na mikinu jít acetonem a tlakovou vodou? To už je lepší opravdu to udělat celé znovu.
20. 2. 2015 12:58:12
https://webtrh.cz/diskuse/znicene-zbozi-pri-sitotisku-uhrada-skody#reply1086185
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit