Zadejte hledaný výraz...

Zkušenosti s mediálním partnerstvím

Barbora
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
25. 6. 2009 15:08:09
Máte někdo zkušenosti s mediálním partnerstvím - mediální podporou nějaké akce? Jak to přesně funguje - co to za to třeba magazíny atd. požadují?
25. 6. 2009 15:08:09
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326086
Bastos
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
25. 6. 2009 23:29:25
A zajímá Tě to z pohledu pořadatele akce, nebo mediálního partnera?
25. 6. 2009 23:29:25
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326085
Barbora
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 6. 2009 09:44:53
Vlastně z obojího, ale v této chvíli to aktuálně řeším z pozice pořadatele akce.
26. 6. 2009 09:44:53
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326084
To záleží dost na dohodě. Běžné je, že partner je zmiňován (tj. na webu logo, při zahájení akce představení partnerů, na akci loga, může dodat vlastní propagační materiály, u časopisů časopis, apod.) a na oplátku partner zmiňuje ve svém mediálním prostoru (tj. články nebo reklamy v časopise, apod.). Předpokladem je samozřejmě to, že hodnota je tu pro oba srovnatelná (tj. významné médium je partnerem významné akce a oba si tím tak pomůžou).
26. 6. 2009 09:55:51
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326083
Slavland
verified
rating uzivatele
26. 6. 2009 11:20:41
Dej dohromady dokument s informacemi o akci (název, popis, datum, místo, předpokládaný počet návštěvníků atd.) a rozešli ho na adresy všech relevantních periodik, e-zinů a webových portálů s nabídkou mediální spolupráce. Nabídni jejich logo na webu akce, na akci samotné, na všech propagarních materiálech, nějaké volné akreditace. Přičemž doporučuji nerozesílat to hromadně, ale dát si tu práci a poslat to na jednotlivé adresy zvlášť, působí to o dost příznivějším dojmem.
S těmi, kdo projeví zájem o spolupráci pak začni vyjednávat. Pár tipů, co po médiu můžeš zkusit chtít:
- Aby zobrazovali reklamní banner na tvoji akci
- Zveřejňovat PR články o tvé akci
- Zveřejňovat články, které sice ty sama nedodáš, ale budou se tvé akce týkat. Pokud pořádáš koncert, tak třeba rozhovor s kapelou, která na tvém koncertu vystoupí a pod rozhovorem poznámka "tato kapela vystoupí tehdy a tehdy tam a tam".
- Zveřejnit rozhovor s tebou jako pořadatelem akce. Je to přímá reklama, ale pro čtenáře potenciálně zajímavá.
- Uspořádat soutěž o volné vstupenky na tvoji akci. To má smysl hlavně u čtenějších periodik.
Atd. Určitě tě napadne spousta dalších věcí, toto bylo jen pro inspiraci. Hodně štěstí s propagací.
Jo a připrav se na to, že zvlášť od větších magazínů ti může přijít jen nabídka na standardní inzerci. Pokud děláš něco takového prvně a nemůžeš vykázat žádná relevantní data (třeba že na minulý ročník dorazilo 1000 návštěvníků a je tedy velká šance, že letos dorazí stejný počet), budeš mít vyjednávací pozici o dost těžší. Ale držím palce.
26. 6. 2009 11:20:41
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326082
Bastos
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
26. 6. 2009 18:53:48
Snad bych jen doplnil, že pokud se budeš domlouvat s regionálními médii a akce bude aspoň trochu zajímavá, dá se domluvit poměrně rozumně.
Může se Ti podařit vše "vybártrovat", nebo se lze dohodnout, že budeš platit jen za výrobu spotu (v případě rádií) nebo dostaneš zvýhodněné podmínky.
Domluva je hodně individuální, ale přesto bych doporučil mít vyčíslenou hodnotu reklamního prostoru, který budeš parnerovi nabízet, a to nejlépe v několika variantách. Ve chvíli, kdy Ti nabídnou např. odvysílání dvaceti reklamních spotů v délce x vteřin v hodnotě x Kč, Ty můžeš říct: v tom případě se můžete stát generálním/hlavním/jiným mediálním partnerem akce a za to dostanete např.:
3x logo při akci ve velikosti ..., logo na všech tiskových materiálech (plakáty, letáky, vstupenky,...), představení při akci (na úvod, v průběhu, na závěr), pokud se bude o něco soutěžit/losovat tombola apod. tak předání výher/cen zástupcem partnera, možnost umístění vlastního propagačního stánku, hostesky rozdávající ukázkový výtisk s nabídkou předplatného,... logo + představení partnera na webových stránkách akce,...
Aby se předešlo nedorozumění, je dobré předem dohodnout, zda partner loga (v případě bannerů či desek) dodá, nebo je budeš muset zhotovit na vlastní náklady.
26. 6. 2009 18:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326081
Barbora
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 6. 2009 09:03:10
Díky moc za tipy, určitě je využiju :-)
29. 6. 2009 09:03:10
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-medialnim-partnerstvim#reply326080
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit