Zadejte hledaný výraz...

Zkritizujte e-shop: Designové šperky a trička

RAPL-design
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 10:52:12
Dobrý den,
prosím v prvé řadě vyzkoušet, jestli odkaz vůbec funguje :) Zajímá mě Vaše reakce na můj pokus o Copywriting, uspořádání a design stránek. Přemýšlím o změně hlavičky. Děkuji :)
www.rapl-design.cz
6. 11. 2012 10:52:12
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828587
jaj, tak to se připrav na nášup :) graficky je to hrůza.. smazat a celé znovu.. hlavička - strašná.. i když jde o shop na webnode, jde to udělat o dost lépe..
6. 11. 2012 10:55:45
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828586
Martin N
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2012 10:58:52
Odkaz funguje, ale to je asi tak vše, nic jiného ''nefunguje''. Tím myslím jak se cítím na stránce, vzhled.. Určitě bych přemýšlel o slušné šabloně pro eshop a udělat to tak, aby se tam člověk cítil dobře. Všechno mě tam jen rozrušuje, nenakoupil bych tu.
A nechci být rapl, ty ano?
6. 11. 2012 10:58:52
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828585
FAKAM
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
6. 11. 2012 11:04:47
Hrozné farby, hrozné pozadie, veľmi úzke. Zmazať.
6. 11. 2012 11:04:47
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828584
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
6. 11. 2012 11:14:28
Tak název je trefný :) Vypadá to že tvůrce stránek chytil rapl. Jestli to správně chápu, tak bys chtěl e-shop s takovým komiksovým, hravým, až 70. léta připomínajícím stylem, což se ti bohužel nepodařilo. Solidní práci v tomhle případě nedávno předvedli na sexshopu bananek.cz, který tu v kritice taky byl: http://webtrh.cz/197175-sexshop-bananek
Pokud chceš něco prodávat, vzdej se prozatím snahy vytvářet si nějaký design, jestli můžeš investovat nějaké peníze na designéra, tak je investuj, jestli ne, tak tam nech nějakou aspoň trochu přehlednou šablonu a hlavně vystav na hlavní straně nějaké zboží! Lidi nechodí na e-shop číst, v první řadě chtějí vidět nějaké zboží, protože pokud vyloženě pár známým neřekneš, ať jdou na tvůj obchod, tak tam budou chodit už nějak cílení potenciální zákazníci, co hledají produkty. Pokud nemusí, tak při vybírání číst nebudou. To budou až potom, když si něco vyberou.
6. 11. 2012 11:14:28
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828583
Monika P.
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
6. 11. 2012 11:37:00
Prvý dojem:UFF. V e-shopoch nakupujem často a ten vyzerá dosť pochybne. Pripomína mi osobný web/blog 13-ročného dievčaťa.
Dá sa to urobiť aj inak
Farby môžu byť živé, aj keď nebudú až také jasné ako si použil. Skús ich trošku stlmiť. Guličkované pozadie je naozaj zbytočné, odpútava pozornosť od podstatnej časti stránky a zaberá neadekvátne veľa miesta vzhľadom na svoju dôležitosť (vlastne nemá žiadnu dôležitosť).
Copywriting:
Toto ti zhodnotím z pohľadu profíka, pretože aj ja som copywriterka.
1)Absolútne nemá význam opisovať na úvodnej stránke, čo všetko nájdeš v e-shope. Na to je MENU, a to si návštevník prekliká aj sám. Tajomstvo copywritingu je v tom, že podstatné veci dokážeš napísať krátko. Kto má čas (t.j. chuť) čítať dlhé texty z nutnosti? Vyvaruj sa teda takýmto textom:
" Ocitli jste se na webu značky RAPL (to viem aj sama=zbytočné=ZMAZAŤ)
Najdete zde (prebytočné slová, preč s tým) originální designové šperky a módu, která Vás barvami vytrhne ze všední nudy, zlepší Vám náladu a budete se cítit skvěle.
S pozitivním a veselým člověkem je radost se stýkat!"
Copywriting pripomína slohové práce v škole. Nepoužívaj slová navyše, inak sa tvoja idea stratí.
Lepšie to bude takto:
RAPL- originálne designové šperky a móda, ktoré vytrhávajú z nudy a privolávajú dobrú náladu!
2) Cieľová skupina- pre koho píšeš? Kto si asi kúpi takéto vecičky? 50-tnici? Nie? Mladí? Áno? Tak prečo im, ku*va, vykáš?
(Ak si to nepochopil, nájdi si na ulici 12-ročného pubertiaka a povedz mu: "Pane, prajem vám dobrý deň. Vedeli by ste mi, prosím vás, poskytnúť informáciu aký je aktuálny čas?" Pochopíš zaručene.)
6. 11. 2012 11:37:00
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828582
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
6. 11. 2012 12:14:08
Napsal Monika P.;866847
2) Cieľová skupina- pre koho píšeš? Kto si asi kúpi takéto vecičky? 50-tnici? Nie? Mladí? Áno? Tak prečo im, ku*va, vykáš?
(Ak si to nepochopil, nájdi si na ulici 12-ročného pubertiaka a povedz mu: "Pane, prajem vám dobrý deň. Vedeli by ste mi, prosím vás, poskytnúť informáciu aký je aktuálny čas?" Pochopíš zaručene.)
Pak bych asi dodal že cílovka jsou děti :) Já se ještě cítím mladý a i když mi bylo 18, tak mě znechucovaly reklamy, který mi tykaly jako by se nechumelilo, velkej vodvaz vole, akorát chybičku to mělo, je to papír, teda napísaná věc co mi tyká jak dyby mě to znalo bůhvíjak dlouho, jak kdyby to bylo vrstevníkem nebo tak něco.
Osobně by mě skutečně zajímalo jak podobné věci vlastně vznikají, zda skutečně jde o pokus identifikovat se s cílovkou, protože jak říkám, na mě to mělo vždycky opačný vliv a naopak mě podobný text akorát odradil (právě protože jde o text a ne nějakého člověka, navíc když jsem byl malý, tak se mi naopak líbilo, když mi nějaký dospělý vykal, protože mi to přišlo jako že se mnou mluví jako rovný s rovným - inu dětské představy :). Ale vím že v řadě věcí se chovám atypicky a nenormálně, takže je možné že tady jsem prostě odchylka.
6. 11. 2012 12:14:08
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828581
RAPL-design
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 13:02:05
Uf, děkuji :) ty texty ... Vyčetla jsem na netu, evidentně na špatných místech :)
Design se mi hodně nezdál, vezmu k srdci, upravím.
Jinak cílovka je 15-30 (+jak se kdo cítí :) , ze zboží to poznat není, ještě není všechno hotové.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 13:07 ----------
Jen mi ještě prosím poraďte, jak se mám postavit k barevnosti ... V logotypu chci mít barvy cmy a výrobky mám celkem barevné...stačí stáhnout to pozadí a hlavičku? Jinak ta hlavička je ve verzi "aby tam zatím něco bylo".
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 13:09 ----------
A nevíte o nějakém "doučování" copywritingu? Něco jsem našla myslím na zive.cz a takhle to dopadlo :D
6. 11. 2012 13:02:05
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828580
Napsal RAPL-design;866880
A nevíte o nějakém "doučování" copywritingu? Něco jsem našla myslím na zive.cz a takhle to dopadlo :D
seriál Píšeme pro web od Marka Prokopa
6. 11. 2012 13:31:44
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828579
Monika P.
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
6. 11. 2012 13:37:04
Áno, s tým súhlasím, že k mladým ľuďom sa nemá správať ako k buranom, ale tykanie je v pohode aj vzhľadom na charakter produktu.
Platí: seriózny produkt- seriózne jednanie na profi úrovni.
zábavný a svieži produkt- odľahčená komunikácia s dôrazom na humor
RAPL- čo sa copywritingu týka, ja som sa učila tým, že som listovala časopismi a pozorovala. Našla som postupne niekoľko zaujímavých spoločností, ktoré ma marketingovou komunikáciou oslovili a posunuli ďalej. Pre tvoj web by mohol byť super copywriting ako má lush.cz. Prečítaj si to a skús sa inšpirovať.
Existujú aj knihy o písaní (ja mám napr. "Tajomstvo reklamného textu"), dajú sa vygoogliť aj free e-books a rôzne články. Väčšina však všeobecne načrtne o čom to je a ako to má vyzerať, ale v praxi ti to asi veľmi nepomôže. Vždy je to o tom, ako dobre poznáš cieľovú skupinu a ako s ňou vieš komunikovať. Ja si, napríklad, vždy predstavím niekoho blízkeho, ktorý mi tam spadá, vie presviedčať iných a uvažujem ako by to povedal on, aký by mal názor, ako by to sformuloval...
Paradoxne ti v tomto najviac pomôžu medziľudské vzťahy (mňa správnym smerom napr. nakopla kniha od Alana a Barbary Peasovej: Prečo muži klamú a ženy plačú).
Ide o to porozumieť s kým môžeš komunikovať ľahkou a vtipnou formou, do koho si veľmi nedovoľovať, mužom neuberať čas a rovno napísať pokyny, kým ženám úctivou a milou formou všetko vysvetliť,... je toho kopu. A všetko sa naučíš jedine priamo za pochodu.
6. 11. 2012 13:37:04
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828578
RAPL-design
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 14:07:41
Monika P: děkuji, tvé rady si vezmu k srdci.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 14:09 ----------
Co se týče webnode, s tím moc spokojená nejsem, taky proto, že chtějí min. 2000kč za rok. Máte zkušenosti s PrestaShopem? A dá se tam upravovat css?
6. 11. 2012 14:07:41
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828577
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 11. 2012 10:32:10
A proč Webnode a nebo PrestaShop? Jenom proto, abys sis to mohla udělat sama a zadarmo?
... dopadne to asi zase stejně špatně a znehodnotíš tak svůj nápad a elán do práce.
Produkty jsou fajn, ale prezentace je amatérská.
Zainvestovat do grafiky či jednoduchého shopu se ti vyplatí a ty se můžeš věnovat tomu, co umíš a v čem jsi dobrá.
8. 11. 2012 10:32:10
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828576
RAPL-design
verified
rating uzivatele
8. 11. 2012 10:39:02
Ano, abych to měla zadarmo. Nebudu platit tisíce za stránky, když jsem schopná nabízet do dvaceti produktů, protože to vyrábím ručně a při VŠ a práci na HPP jaksi nejsem schopná vyrobit víc. Doteďka jsem byla jenom na Fler.cz a chci i svůj píseček, protože na vizitkách vypadá www.rapl.design.cz lépe, než www.fler.cz/rapl-design. A když si dělám sama grafiku na výrobky, ego mi nedovolí si někoho zaplatit :) Mě se ty stránky taky nelíbili, upravila jsem jenom hlavičku a pozadí, teď na ně mám čas a chtěla jsem vědět, kde začít.
8. 11. 2012 10:39:02
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828575
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
8. 11. 2012 11:19:10
Jestliže to chceš dělat minimálně v dohledné době jen jako přívýdělek je zbytečné platit někde drahé licence za eshop. Tu je spousta specialistů, kteří to sice myslí dobře, ale vidí to jen ze svého specifického odborného pohledu. A ten samozřejmně vyžaduje to nejlepší a to něco stojí. Nicméně tvoji zákaznící jsou obyč lidi a těm stačí když to bude líbivé. A proto radím změn eshop (klidně za nějakou prestu, joomlu, zencat, sqc či cokoliv jiného) pořid na to nějakou levnou šablonu, předělej texty (či si tu někoho na to sežeň) a ušetřené peníze nacpy do výrobku či marketingu. Za čas až ti to bude šlapat můžeš kdykoliv přesedlat na profi řešení. Jediné co bych ještě doporučil za sebe udělej si nějaký logo či jiný identifikátor, mladí lidi se rádi ztotožňují a navíc s "brandem" se pak lépe a levněji pracuje.
ps. vždy se mi líbí jak zde spousta "odborníků" doporučuje jít do desetitisícových řešení s argumentem že v opensource je nutné se pořad vrtat a to ti odebírá čas na předmět činnosti. To v žádném případě není pravda, možná to platilo před x lety, ale dnes určitě ne. Ano, opensource zabere více času u prvotního nastavení a obvykle neumí tolik čínností jako velký profi eshop, ale to tě na začátku stejně netrápí.
8. 11. 2012 11:19:10
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828574
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 11. 2012 23:14:58
Napsal RAPL-design;867724
Doteďka jsem byla jenom na Fler.cz a chci i svůj píseček, protože na vizitkách vypadá www.rapl.design.cz lépe, než www.fler.cz/rapl-design.
Můžeš být dál na Fléru a používat rapl-design.cz ... stačí jenom přesměrovat doménu ... například jako to má www.lichi.cz ... docela velká značka a používá jenom Flér :)
Dle mého zlem opensourců je to, že každej má pocit, že se v tom může vrtat a jde do toho, že je to zadarmo, místo toho, aby se věnoval tomu, co umí... radši bych trávil čas nad výrobou šperků, případně triček a dalšího zboží než louskat web ... :)
8. 11. 2012 23:14:58
https://webtrh.cz/diskuse/zkritizujte-e-shop-designove-sperky-a-tricka#reply828573
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit