Zadejte hledaný výraz...

Zjištění vracejicích se návštěvníků pomoci google analytics

daviddda
verified
rating uzivatele
25. 6. 2012 08:53:50
dobrý den, chtěl bych pomocí Google analytics zjistit následující dva body a nevím jestli je to vůbec možné :
1) zjistit, jestli návštěvník, který např. klikl na placený odkaz na můj eshop, nebo zadal adresu mého eshopu do adresního řádku, nebyl na mé stránce již někdy v posledním týdnů přes jiný placený kanál (např. adwords, sklik atd. tedy cpc kanály).
2) jestli uživatel, který na moji stránce něco zakoupí, byl v poslední době (např.týdnů) na moji stránce přes nějaký jiný placený odkaz.
Jde mi o to, jestli lze nějakým filtrem v analyticsu zjistit, jestli náhodou reklama na facebooku nebo jinde nevedla nepřímo k tomu, že si uživatel zapamatoval název mého eshopu, nebo se mu nezalíbilo nějaké zboží a uživatel moji stránku později vyhledal. tedy, že např. uživatel klikl na můj odkaz v googlu (placený, nebo organic), teoreticky proto, že již klikl v posledním týdnů na moji reklamu na facebooku a zboží, co tam viděl, pak ve vyhledávají sítí zkusil nalézt.
poznámka: odkazy z placených reklam mám značkované a data v anylyticsu sbírám.
25. 6. 2012 08:53:50
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778566
skcolibri
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
25. 6. 2012 09:19:10
toto sa da jedine z cookies,
25. 6. 2012 09:19:10
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778565
ad 2 - GA - konverze - cesty s vice kanaly (tam pak mate ruzne pohledy od asistovanych konverzi, pres cesty k cili apod. v podstate presne to, co potrebujete)
Nicmene je slozite (ne nemozne) z toho udelat nejaky relevantni zaver.
25. 6. 2012 09:24:27
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778564
Teoreticky by sa to dalo urobit pomocou znacenia navstevnikov, cez nastavenie trevlej hodnoty cookie pomocu volania metody _setCustomVar() https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingCustomVariables.
Avsak myslim, ze sa to bude dat aj jednoduchsie pomocou zrovnavacich prehladov, premyslim si to s skusim navrhnut riesenie :)
25. 6. 2012 10:24:37
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778563
daviddda
verified
rating uzivatele
25. 6. 2012 22:34:17
Za to řešení bych byl moc rád.
25. 6. 2012 22:34:17
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778562
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
3. 7. 2012 14:58:14
Davide, určitě si najděte více informací o Cestách s více kanály (Multichannel funnels), které by právě měly odpovědět na otázky ohledně vlivu různých zdrojů návštěvnosti před konverzí. Pro sepsané potřeby ani nemusíte řešit nic s vlastními proměnnými, které navrhoval Patrik.
Doporučuji si přečíst více článků, než se začnete brouzdat svými daty v Cestách s více kanály. Jak uváděl Radek, je poměrně složité z toho udělat jasné závěry, proto doporučuji nastudovat technickou podstatu sběru těchto dat i možnosti jejich využití.
Několik důležitých zdrojů o Multichannel funnels:
Od Google: http://analytics.blogspot.cz/2011/08/introducing-multi-channel-funnels.html
Na blogu Dobrého webu: http://blog.dobryweb.cz/novinka-v-google-analytics-multi-channel-funnels
Nápověda Google: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1191180
Online behavior: http://online-behavior.com/analytics/multi-channel-funnels
PPC Hero: http://www.ppchero.com/ultimate-guide-to-googles-multi-channel-funnels/
Justin Cutroni: http://cutroni.com/blog/2011/04/14/google-analytics-multi-channel-funnels/
Cardinal Path: http://www.cardinalpath.com/extracting-value-out-of-google-analytics-multi-channel-funnel-keyword-reports/
3. 7. 2012 14:58:14
https://webtrh.cz/diskuse/zjisteni-vracejicich-se-navstevniku-pomoci-google-analytics#reply778561
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit