Zadejte hledaný výraz...

Zhodnocení e-shopu houpi.cz

houpi.cz
verified
rating uzivatele
13. 4. 2012 19:44:28
Dobrý den,
přicházím s prosbou o Vaše názory na nový e-shop www.houpi.cz nabízející ručně vyráběné mexické houpací sítě a závěsná křesla.
Pokud zhodnotíte design, co se líbí, co ne, nákupní proces, způsob komunikace, budeme velmi rádi. Stále optimalizujeme a je těžké najít objektivní úhel pohledu či konstruktivní kritiku.
Děkuji za každý názor!
13. 4. 2012 19:44:28
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754119
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
13. 4. 2012 19:56:42
Připadá mi, že efekt toho poutače je hodně agresivni a pokažde vyruší pozornost. Poprvé, když jsem soustředěně prolistovával menu, tak jsem se toho až lekl :).
13. 4. 2012 19:56:42
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754118
houpi.cz
verified
rating uzivatele
13. 4. 2012 20:07:12
Děkuji Vám za názor.
Mrkneme na to, zvažovali jsme několik variant a ani tato není definitivní...
13. 4. 2012 20:07:12
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754117
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 4. 2012 20:29:26
však to tady nedávno dával ke zhodnocení pa3ick. najděte si to téma
13. 4. 2012 20:29:26
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754116
houpi.cz
verified
rating uzivatele
13. 4. 2012 20:54:18
O proti jeho tématu doufám v uživatelský úhel pohledu. Nic víc.
13. 4. 2012 20:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754115
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
13. 4. 2012 23:16:22
Napsal houpi.cz;783978
O proti jeho tématu doufám v uživatelský úhel pohledu. Nic víc.
To ale není dobrý přístup. Nejlepší způsob jak uživatele zapojit je uživatelské testování. Diskuze s lidmi, kteří nerozumí webdesignu znamená, že budete mít řadu názorů, které budou nepřesné, budou si odporovat, budou přehánět, nebo jim zase ujde něco pro jiné zásadního. Nemluvě o tom že nebudou schopni o konkrétních věcech hovořit s patřičnou hloubkou, a výsledkem bude, že budete moci jejich názory brát jen jako určitou statistiku líbí/nelíbí. Trochu jsem to zjednodušil, ale zdá se mi, že si od toho co řeknou případní uživatele slibujete víc, než když se k tomu vyjádří člověk, který má s budováním podobných webů stovky hodin zkušeností.
Já se tedy pokusím přidat nějaký tip z hlediska uživatele (protože o to se snažím vždy, když nějakou kritiku píšu). Tak předně, nepřijde mi to jako moc dobrá práce a shrnu proč.
Hlavička je v pořádku až na odsazení obsahu, zdá se mi že cílem bylo všechno odsadit nahoru, ale vypadá to jako kdyby všechno bylo náhodně rozházené na výšku - lepší by tedy bylo jednotlivé prvky vystředit. Logo mi něco připomíná, ale nedokážu to identifikovat. Nejdřív jsem myslel že amazon, pak ne, asi je to tím že ten znak je hodně používaný (ale tady se hodí, houpací síť v tom vidím jasně, většinou se to ale používá jako úsměv a od toho mi to připomíná jiná loga). Problém ale je s menu - proč jsou z mého hlediska méně důležité odkazy zvýrazněné a samotné kategorie produktů ne? Navíc je celé menu hodně miniaturní a napláclé na výrazný banner, takže na první pohled není pořádně vidět. A to by mělo být, kategorie mají být dost výrazné. Pak se mi nezdají názvy konkrétních položek, namísto otázek bych dal informace pro zákazníky apod. - třeba když budu hledat poštovné, nevím jestli ho najdu v častých otázkách nebo někde jinde.
O tom vysunutí se vyjádřili už jiní, vyřešil bych to tak, že by nic nevyjíždělo, ale celá nabídka by se postupně objevila z úplně průhledné - celé by to taky mohlo trvat tu vteřinu. Nebo bych se úplně vykašlal na animace a nechal to jenom přes css. Přechody v banneru jsou agresivní, vůbec tam nemusí být to prolínání, stačilo by postupné přecházení do jiného banneru - a trochu pomalejší. Texty u některých bannerů nejdou pořádně přečíst, nevím kdo nad tím přemýšlel nebo spíš nepřemýšlel, ale text udělejte radost svým dětem není radost luštit. U bannerů mi chybí tlačítka (ne každému dojde že na to jde kliknout, spousta lidí změnu kurzoru nevnímá) a když kliknu na přepínátko dole, přenese mě to přímo do kategorie, takže to asi ani pořádně nefunguje.
Některé texty mi taky nedávají smysl, třeba tlačítka u produktů - najít v obchodě. Znamená to že mě to přesune do nějakého vyhledávání? Proč ne prostě detail produktu nebo zobrazit detail? Používejte maximálně pochopitelné označení, aby nedocházelo ke zmatení. Odebírání novinek a facebook jsou neviditelné, opět nevím co tohle bylo za nápad a proč to tak Patrik udělal. Facebook je snadno identifikovatelný jednotným vzhledem, odběr novinek není příliš využívaná funkce a proto by měl být dost výrazný, aby ho vidělo co nejvíc lidí, a zde je obojí naprosto upozaděné. Proč? E-shop nemá nějaký výrazný jednotný styl, takže nevidím důvod proč kvůli tomu likvidovat smysl obsahu. Patička už je v pohodě, a když koukám na tu zákaznickou zónu, napadá mě proč nemít podobnou rozbalovací nabídku v pravé části horního menu - produkty se přeci rozbalují, tak proč ne i tohle? Hledání informací v patičce je spíš pro pokročilejší uživatele.
Graficky se mi to nelíbí, to je sice subjektivní, ale měl možnost podobný grafický styl srovnat a viděl jsem lepší, nebo spíš o dost lépe skloubený celek.
13. 4. 2012 23:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754114
Menu by mělo být dominantnější a skutečně upřednostněno před stránkami vpravo od něj. Udělal bych jej součástí divu hnedy_vrch - toho, kde je drobečková navigace, kde se zobrazují produktové fotky a je nesmyslný odkaz Zpět do obchodu. Vyjádřím se k detailu produktu. Takové umístění prvků vidím poprve a rozhodně je chybným. Držel bych se již zavedených standardů. Umístění Popisu a technických dat je na místě, kde bývá výběr množství (které jsem nenašel) informace o ceně a doplňkové odkazy na poslání produktu, uložení nebo sociální sdílení. Protože je popis tam, kde je, tak se musí skrolovat v případě delších textů. Další produkty se zobrazují absolutně dole v pravém sloupci. a místo pod hlavní produktovou fotkou je naprosto nevyužité (záleží na rozsahu obsahu pravého sloupce a výšce produktové fotografie). Další fotografie produktu se zobrazují v něčem, co neumím zatím pojmenovat. Vpravo od názvu produktu. Sloupce Zákaznická zóna a O produktech houpi zejí prázdnotou jen díky právému informačnímu sloupci Co můžeme garantovat - kdyby se správně rozvrhl, tak se vyplní celý prostor a zmenší se výška celého divu.
14. 4. 2012 18:43:14
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754113
ps906
verified
rating uzivatele
14. 4. 2012 18:48:31
O banneru na titulce už tu psali jiní, ale zopakuji, že je to přehnaně agresivní. Navíc je v bannerech moc textů, jsou přímo v obrázku a navíc v boxu, který se vysune při změně banneru. Text v boxu je moc dlouhý a překrývá obrázek - zavazí. Produkty jsou na fotkách moc zblízka, je to spíš umělecké provedení než ukázka produktů. Z tohoto pohledu mi nejlíp provedený připadá banner pro sítě "american style", kde jsou produkty vidět skoro celé a tetxy v obrázku jsou rozmístěné tak, že nepřekáží, jediné co mi tam vadí je vyjížděcí box. Moje doporučení k bannerům: ukázat víc produkty v celku, texty jen v podobě krátkých hesel a tak aby nepřekrývaly produkty, změnit rychlost a způsob přechodu mezi bannery.
Navigační menu (kategorie produktů) je malé a nevýrazné, ztrácí se hlavně na titulce. Active trail je málo výrazný. Produkty jsou nevhodně rozčleněné do kategorií, kategorie "american sítě" je členěná na tři podkategorie a v každé z nich je jediný produkt. Pokud tam do budoucna bude prouktů víc tak to beru jako ukázku, ale pokud jich tam bude málo, tak bych to sloučil do jedné kategorie. U navigace bych doporučil zrušit dropdown submenu a po kliku na kategorii trvale zobrazit druhou úroveň menu s podkategoriemi, i do něj implementovat active trail. Návštěvník by měl pořád vidět, kde ve struktuře webu se zrovna nachází.
Filtr produktů nezapadá do struktury webu. Tváří se, že patří do zvolené sekce / kategorie produktů (je umístěn pod nabídkou), ale pracuje nad celým sortimentem (kromě příslušenství) - jakmile jej otevřu, opouštím zvolenou kategorii zboží, ale kvůli nevýraznému active trail to návštěvník hned nezaznamená. Filtr pracuje nelogicky - tím, že zaškrtáváním voleb přidává produkty, narušuje mentální model sekcí, který si návštěvník o webu vytvoří na základě menu kategorií. Doporučuji filtr zjednodušit, nedávat do něj výběr sekcí webu (tu vybírat jen s pomocí menu a respektovat ji i při filtrování), nechat jen výběr barvy a filtr nezobrazovat u příslušenství. Zvažte i možnost filtr úplně zrušit - největší sekce obsahuje jen 128 produktů, které ani nestránkujete a to se dá projít očima i bez filtru, zvlášť když hledám jen podle barvy. Bez filtru se web zjednoduší a na použitelnosti mu moc neubude při současném počtu produktů. Rozhodněte se podle statistiky jak moc je filtr využívaný návštěvníky.
Blok "co vám můžeme garantovat" v patičce obsahuje odkazy, které vedou na stránky s úplně jiným nadpisem, než bych čekal z textu odkazu. Dejte odkaz na kotvu v cílové stránce s odpovídajícím nadpisem nebo odkazy zrušte.
Drobnosti:
- názvy polí v hláškách k nevyplněným polím v objednávce jsou slovensky
- email v hlavičce není klikací
- Položek v košíku 0, V hodnotě 0,- nahraďte textem "Váš košík je prázdný"
- hover efekt nad tlačítkem "detail produktu" je neobvyklý, držel bych se zde radši nějakého standardního provedení
- ve filtru a breadcrumb jsou zbytky slovenštiny (originálnych, domov)
Celkově je web složitější než by musel být. V takhle obsahově jednoduchém webu by se návštěvník rozhodně neměl ztratit a obávám se, že občas se mu to tady stane. Na necelých dvěstě produktů v nabídce mi to přijde překombinované.
Chválím pěkně udělané fotky produktů a zobrazení miniatur produktů i v košíku, perfektně udělaný návod na ukotvení a používání sítí. Je vidět, že se nad webem hodně dumalo a snažíte se ho dovést k dokonalosti. Stačilo by jen myslet přitom na to, že dokonalost je spíš v jednoduchosti a přirozenosti ovládání.
14. 4. 2012 18:48:31
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754112
houpi.cz
verified
rating uzivatele
14. 4. 2012 20:20:22
Dobrý den,
dovolte mi poděkovat Vám za Vaše dosavadní hodnocení, názory a kritiku. Už se jimi zabýváme.
Každého příspěvku si velmi vážím a děkuji Vám za Váš čas.
14. 4. 2012 20:20:22
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754111
Vidim, ze sa tu moja praca rozobera pomerne podrobne.:) Nechcem majitela nijak ovplivnit, nech si urobi objektivny nazor, ale chcel by som sa tiez podakovat kazdemu kto tomu venoval cas.
Moja poklona patri uzivatelovi @ps, keby bola ina moznost odmenit prispevok ako reputaciou, tak nevaham ani sekundu.
15. 4. 2012 13:14:38
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754110
Abece
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 4. 2012 23:12:33
Mne sa to celkom paci, na moj vkus sice trosku vela animaci, ale je to html5, to asi tak k tomu zvadza :) Len by som chccel upozornit, ze v Safari 5.1.2 sa list produktov nezobrazuje spravne, to treba asi doladit.
15. 4. 2012 23:12:33
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-e-shopu-houpi-cz#reply754109
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit