Zadejte hledaný výraz...

Zelená linka – volání zdarma

GeM
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 00:14:01
Napsal S.P.;65477
Tak tady máš pár menších hráču na cz trhu. :o)))
http://www.mujweb.cz/www/area_51/seznam.htm
Říkal jsem největší hráči na internetovém trhu. Kde je tedy Alza, CzechComputer, Mall, Kasa? Nikde a jsou jedině rádi. Tenhle nástroj, to připouštím je vhodný třeba do začátku, když člověk začíná a je rád za jakýkoli kontakt zákazníka. Pro větší to je jenom opruz :-) No a navíc když už to někdo má, tak prodává věci na kterých se dá pořádně vydělat, proto není problém zelenou linku zaplatit (pojišťovny, banky, telekomunikace). No a serioznost e-shopu, zeptejte se fakt průměrných zákazníků. Určitě vám řeknou, že zelenou linku uvítají (kdo ne), ale není to v žádném případě rozhodující. Například Mall jí měl a pak jí zrušil a utrpěla serioznost? NE.
29. 5. 2008 00:14:01
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75908
Autolepky.cz
verified
rating uzivatele
(42 hodnocení)
29. 5. 2008 00:21:44
On je trochu problém s tím, že průměrný zákazník ti neřekne ani slovo. A nejde ani moc o serioznost, jako spis o prvni dojem. Ale s tvym nazorem a nazorem vsech, kdo pisete, ze zelena linka je opruz a jenom naklady navic, souhlasim.
Napsal GeM;65483
Říkal jsem největší hráči na internetovém trhu. Kde je tedy Alza, CzechComputer, Mall, Kasa? Nikde a jsou jedině rádi. Tenhle nástroj, to připouštím je vhodný třeba do začátku, když člověk začíná a je rád za jakýkoli kontakt zákazníka. Pro větší to je jenom opruz :-) No a navíc když už to někdo má, tak prodává věci na kterých se dá pořádně vydělat, proto není problém zelenou linku zaplatit (pojišťovny, banky, telekomunikace). No a serioznost e-shopu, zeptejte se fakt průměrných zákazníků. Určitě vám řeknou, že zelenou linku uvítají (kdo ne), ale není to v žádném případě rozhodující. Například Mall jí měl a pak jí zrušil a utrpěla serioznost? NE.
29. 5. 2008 00:21:44
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75907
S.P.
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
29. 5. 2008 00:22:09
Tak třeba kasa.cz jí nemá ale hned nahoře na hlavní stránce na Tebe svítí linka placená. Proč asi? Asi proto že spousta lidí preferuje telefonický kontakt. To že nemají bezplatnou linku je denně připraví o x zákazníků kteří nezavolají protože jim zrovna došel kredit (nesmí volat z práce, nechtějí utrácet za hovor atd atd atd) Netvrdím že je bezplatná linka nutnost ale rozhodně zavolají i lidi kteří by na placenou třeba nezavolali.
29. 5. 2008 00:22:09
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75906
Z pohledu zákazníka hodnotím zelenou linku jednoznačně pozitivně. I když třeba objednávám řádově za několik tisíc a telefonická objednávka by pro mne znamenala jen pár korun navíc, je zkrátka příjemné vědět že objednávám zdarma.
Zmínili jste zde zneužívání bezplatných linek. Schůdnou alternativou mohou být linky 844 se sdílenými náklady - zákazník platí cenu za místní hovor a provozovatel linky doplácí zbytek.
U linek 800 i 844 je několik postupů jak co nejvíce omezit právě jejich zneužívání. Cituji z článku o těchto linkách, který vyšel na Strategie.cz:
Vedle směrování lze volání na virtuální linky omezit pouze pro vybrané zákazníky. Zabezpečení je zajištěno třemi způsoby: Vybraní zákazníci dostanou přidělené PIN a na linku se dovolají jen po jeho zvolení na číselníku svého telefonu. Druhou možností je zřízení tzv. bílé listiny, tj. seznamu telefonních čísel. Pouze z čísel, která jsou v něm obsažena, se lze na linku dovolat. Poslední variantu představuje tzv. černá listina, která funguje na opačném principu. Na linku se dovolají všichni kromě těch, kteří jsou uvedeni na černé listině.
Zkušenost s provozem 800 nemám, ale napadá mě: omezit volání jen pro registrované uživatele; zákazníky co již dříve objednali a zaplatili (bílá listina)... linku sdělit jen zákazníkům se kterými je potřeba vyřídit reklamaci, stížnost... možností je mnoho a je třeba zkoušet co je pro konkrétní případ vhodné.
Díval jsem se na ceny za zřízení a provoz 800 (844). Myslím že je i vzhledem k ceně dobré vyzkoušet zřídit linku a vyhodnotit jak se pro konkrétní eshop osvědčí. Dělat paušálně závěry "pro všechny stránky funguje 800 takhle, volají takoví lidé z těchhle důvodů" nelze.
29. 5. 2008 00:49:53
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75905
Autolepky.cz
verified
rating uzivatele
(42 hodnocení)
29. 5. 2008 01:18:33
Perfektní tipy - díky
Napsal zahy;65490
Z pohledu zákazníka hodnotím zelenou linku jednoznačně pozitivně. I když třeba objednávám řádově za několik tisíc a telefonická objednávka by pro mne znamenala jen pár korun navíc, je zkrátka příjemné vědět že objednávám zdarma.
Zmínili jste zde zneužívání bezplatných linek. Schůdnou alternativou mohou být linky 844 se sdílenými náklady - zákazník platí cenu za místní hovor a provozovatel linky doplácí zbytek.
U linek 800 i 844 je několik postupů jak co nejvíce omezit právě jejich zneužívání. Cituji z článku o těchto linkách, který vyšel na Strategie.cz:
Zkušenost s provozem 800 nemám, ale napadá mě: omezit volání jen pro registrované uživatele; zákazníky co již dříve objednali a zaplatili (bílá listina)... linku sdělit jen zákazníkům se kterými je potřeba vyřídit reklamaci, stížnost... možností je mnoho a je třeba zkoušet co je pro konkrétní případ vhodné.
Díval jsem se na ceny za zřízení a provoz 800 (844). Myslím že je i vzhledem k ceně dobré vyzkoušet zřídit linku a vyhodnotit jak se pro konkrétní eshop osvědčí. Dělat paušálně závěry "pro všechny stránky funguje 800 takhle, volají takoví lidé z těchhle důvodů" nelze.
29. 5. 2008 01:18:33
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75904
GeM
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 10:22:34
Napsal S.P.;65485
Tak třeba kasa.cz jí nemá ale hned nahoře na hlavní stránce na Tebe svítí linka placená. Proč asi? Asi proto že spousta lidí preferuje telefonický kontakt. To že nemají bezplatnou linku je denně připraví o x zákazníků kteří nezavolají protože jim zrovna došel kredit (nesmí volat z práce, nechtějí utrácet za hovor atd atd atd) Netvrdím že je bezplatná linka nutnost ale rozhodně zavolají i lidi kteří by na placenou třeba nezavolali.
Já tě chápu, ale má to jedno ale. Co je to za zákazníka, kterému došel kredit. Co je to za zákazníka, který nemá 10,- na zavolání, co je to za zákazníka, který v kontaktech nenajde otevírací dobu atd. To je zákazník, kterého nechtějí. Hluboko do kapsy, myslí si, že je jediný, nejvíce problémů. Je to prostě praxe. Raději budu mít méně objednávek rozumných a inteligentních lidí, než hodně objednávek lidí, kteří nemají na kredit. To zní logicky ne? :-) Jinak o tom, že na hlavní stránce má být okamžitý telefonní kontakt žádná. To je dobrý určitě.
29. 5. 2008 10:22:34
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75903
NextClick
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 5. 2008 10:36:51
A co takhle Skype nebo nejaky VoIp phone? IM? Jabber? ICQ?
Pro me je zelena linka spojena s tim ze na druhe strane sedi clovek co o zbozi nebo sluzbe vi casto min nez ja. Naopak ICQ casto vede primo k technikovi nebo nekomu znalemu..
To je aspon muj postreh
29. 5. 2008 10:36:51
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75902
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2008 10:44:36
Napsal GeM;65553
Já tě chápu, ale má to jedno ale. Co je to za zákazníka, kterému došel kredit. Co je to za zákazníka, který nemá 10,- na zavolání, co je to za zákazníka, který v kontaktech nenajde otevírací dobu atd. To je zákazník, kterého nechtějí. Hluboko do kapsy, myslí si, že je jediný, nejvíce problémů. Je to prostě praxe. Raději budu mít méně objednávek rozumných a inteligentních lidí, než hodně objednávek lidí, kteří nemají na kredit. To zní logicky ne? :-) Jinak o tom, že na hlavní stránce má být okamžitý telefonní kontakt žádná. To je dobrý určitě.
Buď to máš v hlavě dobře srovnané nebo provozuješ eshop - nezbývá mi než s tebou souhlasit, zákazníkovi je prostě jedno, jestli má eshop zelenou linku nebo nemá, v rozhodnutí, jestli nakoupit nebo ne, je to na jednom z posledních míst, co se týče rozhodovacích kritérií zda nakoupit nebo ne.
Pro S.P. - nezlob se, je fajn, že jsi dělal skripta pro telemarketing, ale eshop není telemarketing, eshop je prodejní kanál prostřednictvím internetu.
Ještě jednou tedy říkám (z pohledu provozovatele eshopu, běžícího solidně několik let) - zelená linka nic nevypovídá o serióznosti eshopu a průměrnému eshopu s obratem do 1 m měsíčně přinese více problémů než výhod (náklady na hovorné, na zaměstnance, který bude zelenou linku obsluhovat, na jeho zaškolení apod.) Z pohledu teoretika může být debata o zelené lince zajímavá, z pohledu praktika je to debata o ničem
29. 5. 2008 10:44:36
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75901
GeM
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 11:12:15
to: mat
Mám obojí :-) Docela v tom chodím už pár let, tak jsem něco vysledoval. Přesně jak říkáš, v praxi to nemá žádný smysl.
29. 5. 2008 11:12:15
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75900
Napsal mat;65562
... Pro S.P. - nezlob se, je fajn, že jsi dělal skripta pro telemarketing, ale eshop není telemarketing, eshop je prodejní kanál prostřednictvím internetu. ...
Kdyz je ten zakaznik na drate, tak je to telemarketing ne? proste mu po telefonu operator cpe dalsi zbozi, nebo nabizi vyhodne balicky, atd...
29. 5. 2008 11:56:19
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75899
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2008 12:13:17
Napsal rammi;65595
Kdyz je ten zakaznik na drate, tak je to telemarketing ne? proste mu po telefonu operator cpe dalsi zbozi, nebo nabizi vyhodne balicky, atd...
jsme sice už OT, ale nechytej mě prosím za slovíčka - telemarketing a eshop jsou dvě naprosto odlišné věci, to, že ti v eshopu někdo nabídne další produkt k již objednaným (když si zavoláš třeba s dotazem) není telemarketing... telemarketing funguje na principu otravný prodejce ( nebo třeba dotazovatel při statistickém průzkumu apod) volá zákazníkovi (příjemci) bez toho, aby o to zákazník stál - to, že pak zákazníka k něčemu ukecá, je jen jeho plus.
29. 5. 2008 12:13:17
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75898
OK, jen jsem chtel podotknout, že pracovník takové linky by měl mít zkušenosti z telemarketingu, aby byl schopny provozovanim zelene linky zvysit zisk / prodeje. realna sance na tohle tady je.
29. 5. 2008 12:29:37
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75897
GeM
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 12:39:56
to: rammi
Já si to myslel taky, ale ten operátor nemá nikdy šanci rozumět produktům tak jako prodejce. No a prodejce, který tomu rozumí zase nemá tolik času aby vysedával u telefonního sluchátka :-) Musíme se s tím smířit, že prostě zelená linka je na základní info jak co pořídit, ale není to o tom, že rozumí operátor výrobkům (bohužel). Mluvím teď o e-shopu. Samozřejmě pokud prodáváš 1-5 věcí zapamatuje si to každej.
29. 5. 2008 12:39:56
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75896
Napsal NextClick;65555
A co takhle Skype nebo nejaky VoIp phone? IM? Jabber? ICQ?
Pro me je zelena linka spojena s tim ze na druhe strane sedi clovek co o zbozi nebo sluzbe vi casto min nez ja. Naopak ICQ casto vede primo k technikovi nebo nekomu znalemu..
To je aspon muj postreh
Myslím, že 800MALLCZ pořád funguje (zkoušet nehodlám), jen není propagováno. Právě kvůli šíleným nákladům. Bezplatnou linku bych nasadil jen pro obchod s vysokou marží (absolutně), na sluchátkách byste prodělal kalhoty.
ICQ je pro použití na internetovém obchodě nelegální, možná snad s nějakou speciální licencí.
29. 5. 2008 14:47:41
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75895
Godzilka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 5. 2008 16:30:29
Když se na to podívám jen a čistě z finančního hlediska, tak si to spočítej:
1 minuta hovoru = 7kč (kdo by dnes volal z pevné že?)
když je to zadarmo, tak bude průměrná doba hovoru cca. 3 minuty
když bude konverze 10% tak na tom budeš hodně dobře (hrozně moc lidí volá kvůli reklamacím, dodací lhůtě, vyptávat se na objednávku, na cenu poštovného, číslo balíku atd. atd. atd.)
náklady na mzdu zaměstnance = cca. 130,- na hodinu; což je na 3 minuty hovoru 130/20 = 6,5,-
z toho celkově vychází, že náklady na jeden prodaný produkt jsou:
3minuty x 7kč = 21
1/10 konverze na prodej = 10 hovorů na jednu objednávku = 10*21 = 210
6,5mzda zaměstnance x 3minuty hovoru x 10na jednu objednávku = 195,-
když to vezmeš takovýmhle šíleným způsobem, tak mě to vyšlo na 400,- na jednu objednávku...
jestli bude větší nebo menší konverze těch hovorů, nebo podobný věci, tak se celková částka změní +- o 100,-
I tak je to celkem šílená částka ne?
Taky jsem o zelený lince 800(844) na eshop přemýšlel, ale pak jsem začal počítat a hodně rychle jsem si to rozmyslel. To je lepší, když tomu zákazníkovi budeš volat sám, sdělíš informaci, hovor bude za 2Kč/min a nebude trvat déle než 2 minuty...
Závěrem, myslim si, že zelená linka pro eshopy je totální kravina, protože se jede na tak malý marže, že bys na tom prodělal kalhoty.
29. 5. 2008 16:30:29
https://webtrh.cz/diskuse/zelena-linka-volani-zdarma/strana/2#reply75894
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit