Zadejte hledaný výraz...

Zdražit a zároveň získat víc zákazníků?

ČSA chce zavést nový systém naceňování letů, který má přinést 500 mil. ročně navíc
A ZÁROVEŇ
získat 250 - 300 tisíc nových cestujících.
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/csa-chteji-na-prestupech-klientu-utrzit-o-500-milionu-vic_139759.html
Jak může zdražení přinést více zákazníků?
22. 9. 2009 00:55:43
https://webtrh.cz/diskuse/zdrazit-a-zaroven-ziskat-vic-zakazniku/#reply375644
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
22. 9. 2009 01:10:58
Do přímé souvislosti, tedy prodat stejný produkt A za vyšší cenu a předpokládat, že se jej více prodá, úplně nelze. To by znamenalo jen předpoklad růstu prodejů hnaný poptávkou při změně elasticity, takže by, naprosto bez vlivu ČSA, najednou hromada lidí měla potřebu létat a tudíž by se zvýšila poptávka i po službách ČSA, což ale asi nejde předpokládat.
Ale lze zdražit produkt A (například přímé linkové lety) a získat nové zákazníky na produkty B, C, D atd., například přehodnocením některých linek (posílit, poslabit, zavést novou linku), ten zmíněný nový systém výpočtu ceny letenek s přestupem, což opravdu při cestách po EU, kam nešlo letět přímo z Prahy, znevýhodňovalo ČSA oproti třeba BA. Samozřejmě tím myslím hlavně třeba letenky kupované ne-půlrok-dopředu a třeba lety na 1-2 dny, vyloženě pracovní cesty prostě.
A přesně o tom ČSA uvažovuje, nové charterové destinace, tedy nové produkty atd... Nejsem expert na leteckou dopravu, v podstatě o tom nic moc nevím, ale myslím, že obecně může firma zdražovat a více prodávat, nicméně určitě je to zajímavé, ale nelze to shrnout ani jedním článkem, natož jednou větou.
22. 9. 2009 01:10:58
https://webtrh.cz/diskuse/zdrazit-a-zaroven-ziskat-vic-zakazniku/#reply375643
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
22. 9. 2009 01:23:04
Skoro bych řekl, že si tam někdo popletl výnosy a zisky.
Docela by tomu odpovídalo i to, že se v článku píše o snížení nákladů a zefektivnění...
22. 9. 2009 01:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/zdrazit-a-zaroven-ziskat-vic-zakazniku/#reply375642
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
22. 9. 2009 01:36:56
Po krachu SkyEurope a s tím spojených problemů může ČSA uvažovat o akvizici zákazníků, kteří služby nízkonákladových společností využívali. Tvář v tvář faktu, že případný krach dopravce může mít nejen obrovské finanční dopady, raději obětují více peněz za jistotu. Tj. existující zdroje, odkud se mohou noví zákazníci rekrutovat. V článku se také píše, že dojde u některých tranzitních letů ke zdražení, ale někde i ke snížení ceny. Dá se docela předpokládat, že frekventované lety a lety s konkurenčními trasami (bez tranzitu přes PRG) budou zlevněny, to ještě zvýší počet cestujících. Lety bez konkurenčních alternativ pak mohou být zdraženy.
Je odkud brát zákazníky a tento model umožňuje právě velice kvalitně pracovat s cenami. Nabízí prostor pro zdražení, ale i pro slevy. Myslím, že je to krok správným směrem.
22. 9. 2009 01:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/zdrazit-a-zaroven-ziskat-vic-zakazniku/#reply375641
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
22. 9. 2009 03:42:16
Napsal Retal;365314
Jak může zdražení přinést více zákazníků?
ve specifickych situacich muze
ale tohle neni takova situace
ale prave takova struggling airline se musi prece za kazdych okolnosti tvarit optimisticky
22. 9. 2009 03:42:16
https://webtrh.cz/diskuse/zdrazit-a-zaroven-ziskat-vic-zakazniku/#reply375640
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit