Zadejte hledaný výraz...

Závazky k zákazníkům po prodeji eshopu

Jakub Šrutka
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
20. 8. 2012 20:57:00
Zkoušel jsem googlit, ale našel jsem tento případ..
Před nedávnem jsem kupoval eshop od společnosti s.r.o. kdy se jednalo o prodej na smlouvu s tím, že předmětem prodeje je aplikace + VPS. Při emailové komunikaci jsme se s prodejcem domluvili, že všechny závazky a reklamace od zákazníku do data prodeje eshopu zůstávají na něm. Nyní mi v emailu přistála reklamace zboží, které bylo prodáno původním majitelem eshopu... Dle mé domněnky jsem teda zákazníka odkázal na prodejce uvedeného na FA, zákazník mi ale obratem odpověděl že při prodeji podniku jsem zodpovědný za převzetí všech závazků a pokud mu nevyhovím nahlásí vše na ČOI a dá to k soudu a já nevím co ještě :)
Podotýkám, že podnik ani firmu s.r.o. jsem od původního majitele nekupoval a mám tedy za to, že můj postoj je správný? Tj. stát si za tím ať kontaktuje prodejce uvedeného na FA?
Na 100% si ale jistý nejsem a než zákazníkovi opět odpovím, tak budu rád pokud mě někdo ujistí ve správnosti případně vyvrátí mou domněnku.
předem díky!
20. 8. 2012 20:57:00
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798633
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
20. 8. 2012 21:09:24
bud je moc hodin, nebo jsem se v tom ztratil
zkuste to znovu popsat a lepe
20. 8. 2012 21:09:24
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798632
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
20. 8. 2012 21:10:40
Internetová adresa eshopu není rozhodující, podle toho co říká Váš nespokojený zákazník, by bylo možné podvést několik zákazníků rychle prodat eshop a zbavit se tím zodpovědnosti? Totální blbost, zodpovědnost nese ten kdo je na faktuře. to je 100%, ale oporu v zákoně vám bohužel nedám
20. 8. 2012 21:10:40
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798631
Jakub Šrutka
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
20. 8. 2012 21:12:48
:D ok koupil jsem eshop - aplikaci a VPS, který byl vlastněn subjektem s.r.o. a má otázka je, kdo je nyní zodpovědný za reklamace zboží, které bylo prodáno za bývalého majitele?
20. 8. 2012 21:12:48
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798630
David S.
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 8. 2012 21:25:09
Zodpovědný je jednoznačně prodejce (prodávající firma s.r.o.) - pro zákazníka může být ovšem poněkud matoucí, že na stejné doméně se stejným sortimentem se vyskytuje jiný subjekt :) Možná taky záleží na konkrétní podobě kupní smlouvy...
20. 8. 2012 21:25:09
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798629
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
20. 8. 2012 21:26:45
Kupní smlouvu má ten zákazník uzavřenou s tím subjektem s.r.o, to je tedy prodejce a u něj musí uplatňovat nároky. To že máte stejnou webovou adresu neznamená, že na vás přechází závazky s reklamacemi. To je jako kdyby říkal: koupil jsem to na adrese Novákova 123, vy tu teď sídlíte, tak to můžu nárokovat u vás.
20. 8. 2012 21:26:45
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798628
mujfibi
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 8. 2012 21:26:47
To je jak kdybych koupil objekt nějakého obchodu a nechal stejný název a prodával stejné zboží - přinese to jen nespokojené zákazníky při reklamacích a nešťastného prodejce, který pošpiní jméno shopu.
Eshop je jen prodejní kanál,,, například koupíš něco přes inzerát, tak za to nezodpovídá provozovatel, ale prodejce.... bych řekl já ;-)
20. 8. 2012 21:26:47
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798627
Jakub Šrutka
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
20. 8. 2012 21:28:20
Napsal czdavid;834227
Zodpovědný je jednoznačně prodejce (prodávající firma s.r.o.) - pro zákazníka může být ovšem poněkud matoucí, že na stejné doméně se stejným sortimentem se vyskytuje jiný subjekt :) Možná taky záleží na konkrétní podobě kupní smlouvy...
díky za odpověď! ve smlouvě právě nic takového ošetřeno není... pouze dohoda po emailu
20. 8. 2012 21:28:20
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798626
Ano, tvůj postoj je správný. Doporuč mu tedy, ať se na ČOI obrátí, na soudy taky, atd. a pořád můžeš být klidný. Zboží totiž musí reklamovat u toho, koho má na faktuře a současně ten stejný je uveden v Obchodních podmínkách na eshopu při realizaci jeho objednávky. Tedy, když realizoval objednávku a tím uzavřel dle v té chvíli Obchodních podmínek na shopu obchodní vztah, tak se musí řídit v té aktuální době platnými obchodními podmínkami a tedy i s původním provozovatelem.
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2012 v 21:31 ----------
Teď mě napadlo, to by bylo asi zajímavé, kdybych teď na naše eshopy, které nám teda patří od začátku, dal akci na poštovné zdarma, a všichni by se zpětně ozvali, že chtějí poštovné zpátky :)
20. 8. 2012 21:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798625
Jakub Šrutka
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
20. 8. 2012 21:56:16
tohle jsem chtěl přesně slyšet - číst:) díky všem za názory!!!
20. 8. 2012 21:56:16
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798624
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 8. 2012 22:59:00
jen takový dotaz, když společnost A prodá svůj eshop a po nějaké době ona společnost A zanikne, přišel jsem jako zákazník o záruku?
20. 8. 2012 22:59:00
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798623
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
20. 8. 2012 23:43:21
Napsal pekova;834279
jen takový dotaz, když společnost A prodá svůj eshop a po nějaké době ona společnost A zanikne, přišel jsem jako zákazník o záruku?
rozhodně NE, společnost A se nemůže zbavit svých závazků, jedině může určit náhradní subjekt který reklamace bude přijímat, ale záruka pořád pokračuje. S tímhle mám zkušenosti když "krachovala" společnost SIEMENS, tedy majitel BENQ ji nechal zlikvidovat
20. 8. 2012 23:43:21
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798622
nemate tak uplne pravdu, je tu jista povinnost nahlasit kdo prebira zavazky, ale ne vzdy tomu tak je. Nebudu to opisovat, ale strucne je to vysvetleno zde: http://www.finance.cz/zpravy/finance/287178-kdyz-chce-zakaznik-reklamovat-ale-neni-u-koho/
20. 8. 2012 23:51:02
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798621
Adam Š.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 8. 2012 11:23:39
@drivercz
Urcite neni od veci po takove transakci okamzite informovat zakazniky eshopu, ze eshop umisteny na www.xxxyyy.cz zmenil majitele a ze nakupuji od daneho data od spolecnosti XY s.r.o. Tedy pouze pokud je eshop na adrese stale aktivni samozrejme...
21. 8. 2012 11:23:39
https://webtrh.cz/diskuse/zavazky-k-zakaznikum-po-prodeji-eshopu#reply798620
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit