Zadejte hledaný výraz...

Zásilka objednána přes Ebay vrácena k odesilateli bez vrácení peněz

danielseek
verified
rating uzivatele
15. 8. 2014 21:49:28
Dobrý den,
zakoupil jsem zboží na ebay v hodnotě 230 dolarů + poštovné 100 dolarů od prodejce Alforacing.Platil jsem prostřednictvím služby Paypal. Zásilku přepravovala dopravní společnost TNT. Zásilka byla vrácena do číny a já jsem přišel o všechny peníze.
Chci se zejména zeptat na následující otázky:
  • Je dopravní společnost povinna posílat dopis s úpominkou, jestliže jsem uvedl špatný telefon?
  • Musí prodejce platit clo u vrácené zásilky, pokud chce zásilku opět poslat příjemci? - Nelze zásilku ponechat v mezinárodním prostoru?
    Sledovací systém:
    http://www.tnt.com/express/cs_cz/site/home.html - Sledovat zásilku
    č. 348020299
    Zde je v podrobnostech popsáno jak se celá věc stala:
    Předání dopravci proběhlo 9.7
    Prodejce učinil nějakou chybu v dokumentaci k proclení a zásilka tedy nemohla být doručena. Snažili se mě telefonicky kontaktovat, ale já jsem naneštěstí uvedl špatné telefonní číslo, takže se tak nestalo. Dopravní společnost tvrdí, že se pokoušela získat správný kontakt od prodejce, avšak neúspěšně. Po celou dobu jsem byl s prodejcem v kontaktu, takže by to nebyl problém.
    Sledovací systém po celou tu dobu ukazoval pouze Shipment Arrived At Tnt Location. Já jsem nepojímal žádné podezření a místo toho jsem se domníval, že došlo k nějaké chybě vinou dopravní společnosti (12.8 se zásilka objevila z ničeho nic ve Vídni potom co byla už v Praze). Přes TNT jsem si nechával posílat balíky už dřívě a to sledovací systém ukazoval Held Customs, Awaiting Clearance Instructions From Receiver, v takovém případě by mi bylo okamžitě jasné že nastal nějaký problém a že je potřeba, aby vznikla nějaká inciativa ode mě.
    20. 6 se situace změnila - Delivery Issue Resolved. Delivery At 1st Opportunity. Domníval jsem se tedy, že problém byl vyřešn a zásilku mi předají co nejdříve. V té chvíli jsem psal email společnosti TNT, na který jsem ovšem nedostal žádnou odpověď. Poté jsem musel odjet na dovolenou. Když jsem se vrátil tak jsem se nestačil divit - zásilka byla vrácena zpátky do Schanghaie.
    Prodejce mi tvrdil, že aby zásilku mohl poslat musel ji převezmout zpět a dokonce zaplatit clo. Byl ochoten zásilku poslat znovu, ovšem teprve až potom co mu opět zaplatím cenu dopravy. Já jsem se ale rozhodl, že raději otevřu případ na Ebay, protože jsem se domníval, že se nejednalo o moji chybu a také jsem si naivně myslel, že Ebay bude něco vymáhat na dopravní společnosti, jestliže pochybila.
    Rozhodnutí Ebay pro mě bylo velmi překvapující: Prodejce jim prý ukázal sledovací záznamy, které ukazují, že došlo k pokusu o doručení zásilky a tudíž mi nejenže nemusí vracet poštovné (100), ale dokonce ani cenu produktu (230). Bylo mi sděleno, že jediná šance na vrácení peněz je domluvit se s prodejcem. Proti tomuto rozhodnutí jsem se odvolal, ale po přezkoumání případu jej ebay znovu potvrdila.
    Od té doby, co Ebay takto rozhodla, mě prodejce ignoruje a neodpovídá na mé emaily.
    Snažil jsem se komunikovat s Ebay potom co případ uzavřela, ale rovněž ignorují mé emaily. Přišlo mi potvrzení s tím, že dostanu odpověd nejpozději do 72 hodin, ale je to už 7 dní a pořád nic.
    Domnívám se, že se jedná o prachsprostou krádež a nechce se mi věřit, že něco takového není ošetřeno v úmluvách o mezinárodním obchodu.
    Měli byste nějaké rady, jak dále postupovat?
  • 15. 8. 2014 21:49:28
    https://webtrh.cz/diskuse/zasilka-objednana-pres-ebay-vracena-k-odesilateli-bez-vraceni-penez#reply1048285
    Roman
    verified
    rating uzivatele
    (11 hodnocení)
    15. 8. 2014 22:21:05
    obecně: popisujete tu, jako řada dalších, problém "dvou stran" a ptáte se třetí, nezúčastněné jak se zachovat.
    já osobně, bych zaplatil cenu dopravy (ano podruhé) a uvedl správné údaje. Zdá se mi, že je to Vaše chyba.
    15. 8. 2014 22:21:05
    https://webtrh.cz/diskuse/zasilka-objednana-pres-ebay-vracena-k-odesilateli-bez-vraceni-penez#reply1048284
    Macecha
    verified
    rating uzivatele
    (17 hodnocení)
    15. 8. 2014 22:22:14
    zkuste reklamovat platbu u paypal case, mám takový pocit, že to posuzují jiní lidé... pak jedině pokud platba šla z karty reklamovat u banky chargeback
    zřejmě za to opravdu může špatné telefonní číslo, všeci kurýři volají a chtějí doklady, jenom česká pošta posílá dopis, dále v tom asi bude hrát i ta dovolená...
    je to blbá situace, férový na obou stranách je, že poštovné bylo již využito, prodejce to taky nemá jednoduchý, vemte si to z jeho strany, zřejmě jste ho naštval...
    co to je za zboží, zkuste se s ním domluvit na poslání třeba skrz registered air china post za $10
    15. 8. 2014 22:22:14
    https://webtrh.cz/diskuse/zasilka-objednana-pres-ebay-vracena-k-odesilateli-bez-vraceni-penez#reply1048283
    danielseek
    verified
    rating uzivatele
    16. 8. 2014 06:22:50
    Problém také je, že vzhledem k tomu, že se celá věc tak táhla a já nutně potřeboval ono zboží co nejdřív, objednal jsem jej od jiného dodavatele. Smysl tedy dává už jen v vrácení peněz.
    Nechápejte mě špatně tím, že jsem dal případ na Ebay jsem nemínil prodejci škodit, očekával jsem, že v nejhorším případě Ebay jen potvrdí to, že přicházím o cenu přepravného, ale chtěl jsem to mít potvrzené jak vy říkate od třetí strany. Situace je ale taková, že nyní mám přijít o celou částku a ne jen o poštovné, což mně přijde velmi podivné a nespravedlivé vzhledem k tomu, že jsem v podstatě jen uvedl špatné číslo.
    Vzhledem k chování Ebay mám pocit, že je to ve své podstatě stejné, jako bych produkt koupil přímo od prodejce bez jakýchkoliv záruk. Na první pohled se tváří, že mají všechno pod palcem a jak se snaží obě strany chránit, nicméně po bližším prozkoumání člověk zjišťuje, že to tak docela není. Možná by stálo za to napsat všem zúčastněným stranám dopis, že jejich jednání zveřejním v médiích (na internetu a v novinách) vzhledem k tomu, že Ebay hodně stojí na své reputaci bezpečného místa k obchodování.
    Nemyslím si, že Ebay je nezúčastněná: http://pages.ebay.com/ebay-money-back-guarantee/
    Zkoušel jsem otevřít případ na paypalu, ale zdá se, že jsou to stejní lidé: We're sorry there's a problem with your purchase. You already opened a case regarding this item. Please go to the eBay Resolution Center to review the program details for information on what to do next.
    16. 8. 2014 06:22:50
    https://webtrh.cz/diskuse/zasilka-objednana-pres-ebay-vracena-k-odesilateli-bez-vraceni-penez#reply1048282
    Byt na strane prodejce, vratim ti kupni cenu minus dopravne a naklady na vraceni. Nicmene nejsem onen prodejce. Byt na tvem miste zaplatim druhe postovne a necham si poslat zbozi podruhe. Nicmene nejsem na tvem miste.
    16. 8. 2014 09:57:58
    https://webtrh.cz/diskuse/zasilka-objednana-pres-ebay-vracena-k-odesilateli-bez-vraceni-penez#reply1048281
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit