Přeji příjemný den,
mám krátký dotaz a zajímal by mne váš názor na něj. Před více jak jedním rokem jsem uzavřel ústní dohodu o vytvoření WWW prezentace s drobným podnikatelem (dále Zákazník). V několika dalších jednáních jsem zjistil, že zákazník není vůbec solidní a spolupráce s ním byla úmorná. Nechal jsem si pro jistotu tedy proplatit zálohu. Proplatil i když se značnými problémy. Poté jsem vývoj jeho internetové prezentace dokončil, proběhlo předání (
bohužel ne papírově podpořené) a já mu zaslal fakturu na doplacení zbylé částky na které jsme byli domluveni. Nezaplatil ani po půl roce, začal jsem urgovat, zasílat upomínky...
Nakonec mi pan zákazník poslal výhružku, že internetové stránky nebyly předány a že chce zpět zálohu (paradoxem je, že pod tímto prohlášením bylo razítko zákazníka s www adresou na onu prezentaci). Odepsal jsem mu, že mu v žádném případě nic nevrátím. Na to on odepsal, že má zájem o další osobní jednání při kterém celou událost uzavřeme s tím, že mu předám všechny náležitosti. Nechci s ním mít ovšem již nic společného, jeho jednání nebylo nikdy čestné. Odepsal jsem mu tedy že mu pošlu dokumenty emailem, na osobní jednání s ním nemám čas ani chuť. Na to mi on oznámil, že předává celou věc právníkovi a že mě hodlá žalovat.
Jak bych se měl v podobné situaci zachovat? Má nějakou šanci on, mám nějakou šanci já?
14. 4. 2009 13:31:33