Zadejte hledaný výraz...

Zamítnutá reklamace u CZC.cz – po záruční době, dle systému v záruční době.

nothing
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 9. 2017 21:22:13
Zdravíčko, mám tu takovou urýpanou perličku ohledně reklamace. Chci se zeptat, jestli je nějaká možnost jak dále postupovat? Dovolat se vyjádření, prostě nějakého přijatelného ukončení v této (pro mě) nepochopitelné věci - jejich systém, který zobrazuje platnost záruky u daného zboží.
Od nich jsem nedostal vyjádření, jen mi kývli, že na podnět u ČOI mám plné právo a že na vyjádření technika trvají.
Na ČOI jsem psal, zatím bez odezvy.
VašeStížnosti.cz - Neuznaná reklamace - údajně po záruční době, klamání…
dne 28.7.2015 jsem zakoupil komponenty na sestavení celého PC. Vybral jsem dopravu DPD, zaplatil kartou on-line. V systému e-shopu CZC vidí každý registrovaný zákazník své nákupy, faktury, objednávky, ...
V záložce reklamace se zobrazuje veškeré zboží zakoupené jako registrovaný zákazník a dokonce tam i figuruje položka "záruka do: xx.xx.xxxx".
Tedy, zakoupil jsem mimo jiné HDD Seagate, který mi přestal nabíhat, opotřebení nulové, při detailnější diagnostice (pokud by disk naběhl) by bylo zjištěno, že nebyl v nepřetržitém provozu a byl maximálně opečovávaný (to jen tak mimo). V systému jsem měl uvedenou záruku do 10.8.2017 a reklamaci jsem provedl 4.8.2017.
Od příjimacího technika mi byla reklamace okamžitě zamítnuta, že zboží již není v záruce.
Vyjádření od CZC velice strohé a jen se souhlasem vyjádření od technika.
Moje stížnost se tedy vztahuje na to, jak takhle může CZC klamat své zákazníky, kdy jim v jejich vlastním systému zobrazuje datum do kdy je platná záruka na jednotlivé zboží a následně, když jej člověk v této lhůtě uplatní, je mu reklamace okamžitě zamítnuta.
Dle tohoto smýšlení to vypadá (no ono to tak podle CZC je), že pokud člověk zaplatí on-line kartou, tak mu běží záruka na zboží, které je aktuálně skladem, následně cestuje po republice a leží třeba i nějaký den na pobočce.
Tohle beru jako vyloženě klamání zákazníka, nelogické a špatné prozákaznické chování ze strany tak velké společnosti.
O této skutečnosti jsem se nikde v obchodních podmínkách nedočel a jediné vodítko pro mne tedy byl jejich údaj na mém účtu u CZC e-shopu.
Vím, že jsem hnidopich, ale spíš mi jde o to, že v tom jejich systému jsou nepravdivé údaje, které tedy jsou dost zavádějící. Díky za každé vyjádření :)
EDIT: asi to patří do volné diskuse (omlouvám se)
6. 9. 2017 21:22:13
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299655
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 9. 2017 21:48:23
Kupoval jsi to soukromě nebo na IČ?
6. 9. 2017 21:48:23
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299654
nothing
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 9. 2017 21:56:15
Soukromě, proto jsem se omlouval za špatnou sekci. Takže jakoby, bez těch údajů v tom jejich systému bych sklopil uši a tiše odkráčel. Hlavně jak píšu, není přece logicky možný, aby mi na skladě začala běžet záruka, ne? :)
6. 9. 2017 21:56:15
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299653
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
6. 9. 2017 22:03:58
kurvitko ve tvym pripade bylo proste presny :D
6. 9. 2017 22:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299652
a zbozi jsi fyzicky prevzal dne?
6. 9. 2017 22:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299651
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 9. 2017 22:27:37
Napsal nothing;1409669
Soukromě, proto jsem se omlouval za špatnou sekci. Takže jakoby, bez těch údajů v tom jejich systému bych sklopil uši a tiše odkráčel. Hlavně jak píšu, není přece logicky možný, aby mi na skladě začala běžet záruka, ne? :)
Potom záruka běží od převzetí zboží, takže to datum co tam zobrazují je datum čeho? Jinak ČOI může pokutovat pouze za průběh reklamace, nemůže donutit k uznání reklamace o tom může rozhodnout jenom soud. "Vaše stížnosti" taky dodavatele k ničemu nedonutí. Můžeš použít mimosoudní řešení bud přes ČOI nebo i ten Dtest, ale zase pokud s tím nebudou souhlasit je třeba se obrátit na soud. Ale myslím, že ten problém je jen v datumech.
6. 9. 2017 22:27:37
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299650
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
7. 9. 2017 00:34:48
Rozhodne datum je datum prevzeti zbozi... Takze jakeho dne jsi zbozi prevzal? pricti si dva roky a to ma byt oficialni datum pro uznani reklamace, co pise jejich system je dle meho nazoru nepodstatne
7. 9. 2017 00:34:48
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299649
nothing
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2017 08:14:14
Nemůžu to nikde na faktuře dohledat (fyzické převzetí), ale dle e-mailu mi bylo zboží odesláno 28.7. v programu "doručování do 24hodin" .. byl to začátek týdne, takže by se muselo doručovat cca týden.
To je pěkně naprd, takže oni si tam můžou do toho jejich systému napsat co chtějí? Bez jakýhokoliv upozornění, že se jedná třeba pouze o orientační dobu?
7. 9. 2017 08:14:14
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299648
Reklamace běží dnem převzetí, ale v této době od nákupu je již důkazní břemeno na vás. Pokud nejste schopen prokázat přesné datum převzetí, tak prostě nedokážete opak. Nemáte někde v emailové historii číslo balíku a zkusit se podívat na stránky dopravce, zda tam není historie toho doručení. Nebo něco, co by prokázalo to, kdy jste to převzal? Pokud ne, pak prostě máte smůlu a ČOI a ani nikdo jiný to nezmění.
7. 9. 2017 08:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299647
No, jako člověk, který se v oblasti HW a jeho servisu, potažmo skládání počítačů, věnuje, mi nejde moc do hlavy, že máš doma dva roky pevný disk a najednou pár dní před datem vypršení záruční lhůty ti nenajede a není vůbec používaný (tvrdíš "opotřebení nulové", takže jsi ho ani nezapojil a nespustil). To jsi čekal dva roky než jsi ho spustil? A pak až zjistil, že ti nejde? V tom tvém tvrzení je prostě mnoho "ale". Já se řídím datumem vystavení na faktuře například, u Alzy (přebírám si zboží na pobočce vždy). Máš fyzickou fakturu? Nebo se jen spoléháš, že je faktura ke stažení v systému a papírovou od CZC jsi vyhodil? Další věc v tvůj neprospěch, bohužel. Jejich systém nemá povinnost za tebe skladovat faktury, je to jen bonus navíc. To ty musíš prokázat datum převzetí. Svým dokladem.
7. 9. 2017 08:28:16
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299646
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 9. 2017 08:42:13
No na druhou stranu pokud si systém CZC cucá délku záruky z prstu a píše tam datumy jak se mu chce, tak je to teda slušný fail.
7. 9. 2017 08:42:13
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299645
nothing
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2017 08:47:42
Přesně tak, nemám jak dokázat datum převzetí. Na fyzické faktuře je jen datum vystavení, tedy den nákupu. S tím diskem to bylo tak, že se "nerozbil" pár dní před vypršením záruky, ale o cca rok dříve a vzhledem k tomu, že jsem lajdák, tak jsem jej odstavil a přestal používat, že až bude čas, tak se na to kouknu. Koukl jsem se na to k mé smůle prostě pozdě, což uznávám.
Jsem ponaučen, že prostě CZC má ve svým systému nepravdivý údaje a raději se řídit prostě tím datumem nákupu. Není to první disk co mi odešel, ale je to první disk u CZC, co nebyla uznaná reklamace.
Nechci aby CZC uchovávalo nějaký faktury, to je jasný, ale chtěl bych docílit třeba i jen toho, aby ty datumy ohledně záruky, co nejsou prostě teda pravdivý, zmizely nebo byly aspoň správný.
7. 9. 2017 08:47:42
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299644
Napsal cz_mawa;1409705
No na druhou stranu pokud si systém CZC cucá délku záruky z prstu a píše tam datumy jak se mu chce, tak je to teda slušný fail.
Jo, to netvrdím :-) Jen říkám, že se na tyhle systémy nevyplatí tolik spoléhat :-)
7. 9. 2017 08:48:00
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299643
nothing
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2017 08:58:29
5 komponentů, né všechny mají stejnou záruku, ale pak kouknu do systému a záruky se tam liší o sice o ty roky správně, ale pak jsou tam i dny nějak náhodně.
24630
7. 9. 2017 08:58:29
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299642
"Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku."
Už to podle mě asi neobhájíš, ale i tak s tebou souhlasím, že ty datumy jsou divné. S touhle "fakturou" jsi byl i na pobočce osobně? Nebo jsi je to jen nechal vytáhnout ze systému, kde už to mají zadané prapodivně?
7. 9. 2017 09:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuta-reklamace-u-czc-cz-po-zarucni-dobe-dle-systemu-v-zarucni-dobe#reply1299641
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit