Zadejte hledaný výraz...

Záludný požadavek na Google Analytics

Muskwa
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
16. 1. 2013 00:08:12
Potřeboval bych poradit od zdejších odborníků na analytiku, zda jde vyřešit následující problém:
Návštěvník přichází na WEB A z vyhledávače na určité KLÍČOVÉ SLOVO. Na WEBU A je umístěný banner. Nějací návštěvníci na WEBU A prokliknou banner a přejdou tak na WEB B, kde dojde ke konverzi. Je možné poté zjistit, na jaké klíčové slovo, na jakou landing page nebo jakým způsobem tito konvertující návštěvníci WEBU B původně přišli na WEB A?
Na obou webech mám analytics, nebo mohu využít i něco jiného (free).
Existuje nějaký způsob jak to zjistit?
Díky za nápady
16. 1. 2013 00:08:12
https://webtrh.cz/diskuse/zaludny-pozadavek-na-google-analytics#reply853454
Z teoretického hľadiska ma napadá riešenie pridať nejakú premennú do url webu A (vasweb.com/index.php?klucove-slovo) podľa toho, z kadiaľ návštevník prišiel. Potom v Analytics webu B uvidíte prístupy z odlišných url.
16. 1. 2013 00:51:03
https://webtrh.cz/diskuse/zaludny-pozadavek-na-google-analytics#reply853453
Napdaju ma dva sposoby riesenia, musim vsak upozornit, ze popisat implementaciu a hlavne tetsovanie "doveryhodnosti dat" by zabralo mnoho stran a bude si vyzdaovt znacne pokrocile znalosti implementacie nielen GATC, ale aj zvladnut generovanie prislusnych sucasti na strane vasho systemu pre spravu obsahu. Tak len zjednodusene.
1.) Sledovanie navstevy napriec domenami - teroia, ale prinasa to viac vyhod a moznosti sledovania uzivatelov napriec domenami
Nastavit sledovanie viacero domen napriec domenami (Multiple domain tracking) oznacit odchodzie odkazy cez eventTracking.
Vytvorit si samostatny profil na sledovanie tychto udalosti na strankach.
Nasledne pre dany profil vytvorit pokrocily filter, kde z URI poziadavku vytvorite do konstruktoru vypis pola ktory bude obsahovat trackovany event (klik na baner domena A) a pripojite pole B ktore bude obsahovat hodnotu parametra _utm_term a nasldne dalsi dalis filter - upravit vypis tak, aby sa vo vypisoch preklik z banneru zobrazoval ako referral s dannym KW.
Potom mozete analzyovat dosiahnutie ciela na takto upraveny referral
2.)Oznacenie prekliku ako kampan pomocou _utm parametrov - preferovany sposob
Zabezpecte oznacenie udkazu pomocu _utm parametrov a dynamicky generujte cez CMS do odkazu utm_term ktory pomocou skriptu extrahujete(regularny vyraz napr.) z URI poziadavku pri prekliku z organickeho vyhladavania google na domenu A.
Na strane domeny B budete moct takto oznacene odkazy analyzovat pomocou prehladov navstevnost z kampani kde budete mat aj spomenute klucove slovo.
Vykon kampani alebo jednotlivych KW kampani z pohladu dosiahnutia cielov alebo transakcnych cielov z e-commerce tracking mozete takto bezproblemov analyzovat.
Neviem ake su vase zrucnosti v dannej problematike tak dufam, ze som to napisal aspon trochu ludskou recou :)
16. 1. 2013 10:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/zaludny-pozadavek-na-google-analytics#reply853452
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit