Zadejte hledaný výraz...

Založení PPC kampaně od Seznamu

Honza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 1. 2012 08:45:18
Ahoj,
nemáte někdo zkušenost se službou založení kampaně přímo od Seznamu? Za 1.000,- mi to přijde hodně cool, ale nevím jaká je kvalita zmíněných sestav a inzerátů?
Díky
11. 1. 2012 08:45:18
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717225
Hudinx
verified
rating uzivatele
11. 1. 2012 08:52:46
Ve zkratce lepší než podobné služby od levných až středně drahých agentur...Zkušenost příbuzné z oblasti cestovního ruchu
11. 1. 2012 08:52:46
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717224
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
11. 1. 2012 09:02:43
Záleží, na jak šikovného obchoďáka ze Seznamu narazíš. Dost se liší ....
11. 1. 2012 09:02:43
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717223
TvorbaWebuLevne
verified
rating uzivatele
11. 1. 2012 09:03:42
Dobrý den,
mohl bych poprosit konkrétní odkaz na jejich službu? Chápu to dobře, že Seznam začal nabízet vlastní vytvoření kampaně?
11. 1. 2012 09:03:42
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717222
Hudinx
verified
rating uzivatele
11. 1. 2012 09:07:53
http://napoveda.sklik.cz/cz/seznam-optimalizace/moznosti-optimalizace/
11. 1. 2012 09:07:53
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717221
Honza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 1. 2012 09:09:35
No nabízí to už celkem dlouho, ale teď bych to využil... založení mají za 1k jednorázově a správa myslím 1,5k/měsíc + prokliky
odkaz tady
http://1.im.cz/r2/onas/prod/prod_sklik.pdf?2010-12-20
hm, tak správa dokonce taky jen 1k/měs.
11. 1. 2012 09:09:35
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717220
Martin Bittner
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2012 11:42:05
Můj pohled na kampaně od Seznamu
V zájmu objektivity předem upozorňuji, že můj pohled na zakládání a správu kampaní Seznamem na Seznamu je ovlivněn tím, že sami zakládáme a spravujeme kampaně na Google Adwords i na Skliku.
Také jsem viděl jen několik těchto kampaní, vesměs, když jsme je pro nějakého klienta přebírali pod správu (takže nebyl spokojený), takže rozhodně nemám dost informací na celkové hodnocení a mohl jsem mít smůlu na hůře provedené prezentace. Každopádně ty, které jsme převzali pod správu, tak jsme buď kompletně předělávali (a potom dosáhli lepších výsledků) a nebo raději založili nový účet.
Celkově bych řekl, že kampaně jsou lépe udělané, než když si to tvoří neznalý člověk svépomocí nebo když to tvoří někdo, koho to vlastně nezajímá (dostal to prostě rozkazem). Alespoň to není jedna kampaň s jednou sestavou, kde je nasypaných patnáct klíčových slov ze všech oblastí, s jedním obecným popiskem. Na druhou stranu nebyly to ani skutečně kvalitně vytvořené raklamní prezentace, o které by se někdo staral. Tomu ostatně odpovídá i ta cena - pokud máte na vybudování prezentace pouze těch 1000 korun, může to být skvělá volba.
Poučený laik se skutečným zájmem nebo nadšeně se učící vlastní zaměstnanec už to podle mne zvládne lépe. Dobrá agentura, odvádějící kvalitní práci při dlouhodobé spolupráci to podle mne rozhodně zvládne lépe.
Nyní se dostáváme na pole mých čistě osobních postojů, pokud se někoho dotknu, tak se omlouvám.
Hlavní důvod, proč bych to nesvěřil Seznamu je ten, že Seznam vydělává, pokud se utrácí za prokliky.
Stejně jako obchodník vydělává, pokud investujete co nejvíc do reklamy na Seznamu. A proto v praxi, obvykle když procházím nabídky obchodníků se Seznamu, tak jsou tam kromě celkem rozumných věcí i v podstatě zbytečnosti, které zvyšují celkovou hodnotu nabídky. Dobrý je tam například zápis na Firmy.cz a jedna dvě kategorie nebo slova a pár dalších podobných věcí. A pak je tam hromada zbytečností, kde i podle statistik Seznamu z minulého období jeden proklik vycházel na několik set korun. Takže z celkové nabídky za 30 000 může klidně dávat smysl jen část za třeba 12 000.
Těžko z toho ale vinit obchodníka. Obchodník je tam prostě proto, aby prodával a je sice fakt, že v ideálním světě by nabízel jen to, co je podle něj v nejlepším klientovo zájmu, jenže prakticky nabídne vše, co dává aspoň zdánlivě nějaký smysl a je na klientovi a jeho znalostech, aby posoudil, co se mu vyplatí. Je to prostě o tom, že obchodník je motivován ziskem. Zisk má, pokud prodá co nejvíc.
No a podobně je to u těch PPC od Seznamu. Seznam vydělává, když investujete za prokliky. Čím víc platíte za prokliky, tím víc vydělává. Samozřejmě i kampaň na Skliku od Seznamu, vám může docela dobře přinášet zisk, ale ta motivace Seznamu, abyste utratili co nejvíc peněz za prokliky tam zkrátka je.
Nadšený majitel nebo zaměstnanec, kterému jde o zisk a má čas a chuť se učit nebo nějaká odborně kvalitní agentura má podle mne mnohem lepší předpoklady na to, přinést z PPC na Seznamu zisk s mnohem lepším poměrem cena/výkon.
U agentury je pak ještě důležité, aby se jako přínos hodnotily konverze (prodej, rezervace) nebo nějaké jiné měření zisku. A aby agentura nebyla primárně finančně zainteresována tím, kolik investujete za prokliky, ale spíš tím, kolik vám to přivede zákazníků a budovali jste s ní dlouhodobou spolupráci.
Mimochodem pokud si budete kampaně zakládat a spravovat sami nebo přes agenturu, tak si vždy dejte záležet, aby byla kampaň propojena s nějakým obchodníkem ze Seznamu. V opačném případě bude sice Seznam šetřit na provizích vyplácených obchodníkům, ale vám se investice v kampaních nemusí počítat do bonity. Takže rozhodně si nechte aspoň první platbu poslat přes svého obchodníka a pak buď každou další nebo aspoň jednu za čtvrt roku (obchodníci mi nebyli schopni říct, jak to přesně funguje). Tohle je jedna z věcí, kterou mne Seznam v poslední době několikrát opravdu naštval.
11. 1. 2012 11:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717219
Ano souhlasím. Je pravděpodobné, že kampaň může nastavena tak, aby byla pravděpodobnost co nejrychlejšího proklikání. Upozorňuji, že se jedná také pouze o můj osobní názor, nikoliv očerňování Seznamu. Nepřál bych si tedy, abychom byli Seznamem kontaktování, že nás vyzývají ke smazání komentáře.
Z dlouhodobého hlediska sledování PPC kampaní na Sklik zastávám názor, že kampaně jsou málo efektivní. Zcela určitě méně než PPC kampaň u Google AdWords.
11. 1. 2012 11:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717218
Honza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 1. 2012 11:56:57
Tak já se na to dívám spíše z toho úhlu, že jsem líný ty sestavy udělat apod.... na to mi ten litr příjde docela ok. Samozřejmě pak už počítám s optimalizací kampaně, doplnění, vyhození klíč. slov atd..., které budu dělat sám. Správu kampaně mě tedy nezajímá, jen jsem si chtěl ulehčit práci :-)
11. 1. 2012 11:56:57
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717217
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
15. 1. 2012 19:42:20
Souhlasim s Martinem, každý kdo kope za mančaft kouká na jeho profit...
Osobně jsem sklamaný PPC na Skliku, od doby co reklama PPC běží i na jiných webech to není ono. Jak zjišťuju ve statistikách mají některé weby hodně vysokou cenu prokliku, jen pro představu, dříve / před 12 měsíci/ mi stačilo nastavit cca 27-30 Kč na klik a byl jsem s inzerátem ve fulltextu na 1-2 místě, jak zjišťuju teď, na inzertních webech je proklik klidně za 44 Kč...
Každý má své zkušenosti, mám obchoďáka ze Seznamu, ale.................
15. 1. 2012 19:42:20
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717216
To máte ještě v pohodě za 44 Kč...mně na některá slova bylo navrhována klidně 128 Kč za proklik.
15. 1. 2012 22:12:15
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717215
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
15. 1. 2012 22:16:00
44 Kč klik, 128 Kč klik ... to si snad děláte srandu ne? To je nějaký extrém.
15. 1. 2012 22:16:00
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717214
44 Kč klik, 128 Kč klik ... to si snad děláte srandu ne? To je nějaký extrém.
Bohužel to není sranda...Od té doby jsme Sklik pozastavili.
15. 1. 2012 22:18:58
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717213
ono je otazkou, proc vubec resit cenu za klik. Pochopim to u projektu, kde cilem neni obchod, ale je-li cilem obchod, pak je tento ukazatel dobry k cemu, krom toho, ze vim, za jak dlouho se mi rozpocet vyklika? 44 Kc za klik, nebo 4 Kc za klik, nebo 200 Kc za klik nejak ukazuji, jak je kampan efektivni? Kampan muze byt efektivni pri 200 Kc za klik a nemusi byt efektivni pri 1 Kc za klik.
15. 1. 2012 22:20:07
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717212
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
15. 1. 2012 22:25:44
Jasně to jo, ale aby si někdo mohl dovolit za klik 120 Kč, tak už musí mít sakra marži a konverzi, aby to utáhl. Já se teda s tak vysokou částku nikdy nesetkal a pochybuju, že se to někomu oplatí. Možná tak u prodeje baráků, ale i tak pochybuju.
15. 1. 2012 22:25:44
https://webtrh.cz/diskuse/zalozeni-ppc-kampane-od-seznamu#reply717211
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit