Zadejte hledaný výraz...

Zákazník zaslal reklamaci přes PPL – Mám povinnost jí převzít?

Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 11. 2016 16:18:40
V tom případě nevím co se řeší.
Otázka byla: Stalo se mi, že zákazník mi zaslal zboží (při odstoupení od smlouvy do 14 dnů) společností PPL a ne českou poštou. Musím takovou zásilku převzít nebo ji můžu nechat vrátit zákazníkovi a chtít po něm zaslání českou poštou? - Odpověď Radek O.
Pokud zboží nedošlo a nebyl žádný lístek, reklamaci si řeší zákazník u přepravce, proč se tím tedy vzrušujete?
2. 11. 2016 16:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234560
Napsal Aleš Jiříček;1336126
dam sem svuj nahled - kdyz vam firma balicek nedoda, netyka se vas to, je povinnosti zakaznika aby vam zbozi dorucil, ze k tomu vyuzije PPL je jeho vec, ale pokud PPL zasilku z nejakeho duvodu nedoruci (vase povinnost opravdu neni nekde vyhlizet PPL z okna) tak vam proste zbozi nedorucil... Coz ani nemuze byt vas problem.
Muze tuhle uvahu nekdo potvrdit? Nebo vyvratit?
samozrejme to je v poradku pro obchodnika, pokud mu to dorucovaci sluzba nedoruci tak jak popisujete. To nikdo nepopira. Pak se ale taky muze stat, ze vam to spotrebitel doruci autem a pak muze pozadovat nahradu nakladu (u opravnene reklamace, atd..). Namuzete ho zaroven omezit tim, ze mu urcite jakou sluzbou vam to ma dodat.
Puvodni dotaz ale znel jinak a to tak, ze to zakazni poslal PPL a prodejce to neprevezme, protoze to chce poslat postou. To by uz neproslo.
2. 11. 2016 16:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234559
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 11. 2016 00:05:39
Napsal Radek O.;1336141
Puvodni dotaz ale znel jinak a to tak, ze to zakazni poslal PPL a prodejce to neprevezme, protoze to chce poslat postou. To by uz neproslo.
No tím si tedy nejsem až zas tak jistý, protože jsem právě někde četl výklad zákona a zde se jasně uvádělo, že se musí jednat o přiměřené náklady. A byly zde rovnou příklady s doručením zboží osobním automobilem, které bylo zamítnuto jako neekonomické. Byl tam právě i příklad s doručením zásilky taxi službou nebo využitím MHD. Kdy náklad na MHD může člověk požadovat, ale taxi mu neprojde.
V principu by toto měl mít provozovatel ošetřeno v OP, pokud nemá pak by měl být schopen zásilku převzít. Po pravdě mi to trochu zavání tím, že ji převzít nechce.
3. 11. 2016 00:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234558
Ano. U reklamace ma narok na nahradu primerenych nakladu takze autem s mobilem pres celou republiku by neuspel ale ppl a posta je to same
3. 11. 2016 07:27:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234557
HonzaD
verified
rating uzivatele
3. 11. 2016 07:52:30
Napsal skranc;1336226
V principu by toto měl mít provozovatel ošetřeno v OP, pokud nemá pak by měl být schopen zásilku převzít. Po pravdě mi to trochu zavání tím, že ji převzít nechce.
Obávám se, že jakékoliv ustanovéní nařizující kupujícímu zaslání reklamovaného zboží určitým způsobem dopravy by u ČOI neprošlo. Kupujícího nesmíte omezit více než připouští zákon. Možná by se to dalo udělat tak, že si zřídíte na poště POBox, a do OP uvedete jako adresu pro zaslání reklamovaného zboží tento POBox. Pak kupujícím nezbyde nic jiného než reklamované zásilky poslat poštou. Nicméně ani v tomto případě nezabráníte aby kupující poslal reklamaci PPL na sídlo firmy. Má na to právo.
3. 11. 2016 07:52:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234556
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 11. 2016 08:31:17
Vždyť zákazník to vracel ve 14 denní lhůtě, dopravu si platí sám, tak i kdyby to poslal tankem se spotřebou 500l/km, prodejci to může být buřt. Pořád nechápu, co má prodejce za problém.
3. 11. 2016 08:31:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234555
trx2010
verified
rating uzivatele
3. 11. 2016 09:40:49
Co provozujete za eshop? Abych od vás náhodou nenakoupil.
Napsal Bury;1336028
Stalo se mi, že zákazník mi zaslal zboží (při odstoupení od smlouvy do 14 dnů) společností PPL a ne českou poštou.
Musím takovou zásilku převzít nebo ji můžu nechat vrátit zákazníkovi a chtít po něm zaslání českou poštou?
Odstoupení od smlouvy mi zatím doručeno nebylo. Je přiloženo v balíku.
3. 11. 2016 09:40:49
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234554
Honza Vorel
verified
rating uzivatele
3. 11. 2016 09:41:50
Napsal iPekelnik;1336254
Vždyť zákazník to vracel ve 14 denní lhůtě, dopravu si platí sám, tak i kdyby to poslal tankem se spotřebou 500l/km, prodejci to může být buřt. Pořád nechápu, co má prodejce za problém.
Pokud ovšem nemá problém s PPL jako já. Když řidič přijel po pracovní době uvedené na domě, to je po 16 hodině, tak i když jsme ještě byly v práci se ani neobtěžoval zavolat nebo vylézt z auta, jen zastavil a za chvilkou odjel (vidíme to na kamerách) a druhý den dostaneme e-mail, že si máme zásilku vyzvednout na depu které je na druhé straně Plzně, cesta tam a zpět 16 km.
Teprve až zaslání záznamů z kamery tomu učinilo přítrž. (to že na chvilku zastavil a odjel, bylo proto, že je sledují na GPS)
3. 11. 2016 09:41:50
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234553
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 11. 2016 09:45:18
Prehanite, ja zakladatele pochopil spis tak, ze PPL proste vozi kdy se jim to hodi a snadno se stane ze ho promeskam, pak prave otravujou s tim depem... V tomhle zakldatele tematu absolutne chapu a chapu ze chtel vymyslet nejake reseni, ktere bude pro nej nejlepsi, bohuzel takove reseni uplne neexistuje, ale to mu stacilo rict, nemusite tu hned tak vysilovat :)
3. 11. 2016 09:45:18
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234552
Honza Vorel
verified
rating uzivatele
3. 11. 2016 10:27:27
Napsal Aleš Jiříček;1336266
Prehanite, ja zakladatele pochopil spis tak, ze PPL proste vozi kdy se jim to hodi a snadno se stane ze ho promeskam, pak prave otravujou s tim depem... V tomhle zakldatele tematu absolutne chapu a chapu ze chtel vymyslet nejake reseni, ktere bude pro nej nejlepsi, bohuzel takove reseni uplne neexistuje, ale to mu stacilo rict, nemusite tu hned tak vysilovat :)
To bylo na mne? Já jen popisuji svoji zkušenost s PPL, nepřeháním a nevyšiluji.
3. 11. 2016 10:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234551
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 11. 2016 10:40:51
Napsal Honza Vorel;1336286
To bylo na mne? Já jen popisuji svoji zkušenost s PPL, nepřeháním a nevyšiluji.
vysvetli mi jak by to mohlo byt na tebe, kdyz mluvim o necem uplne jinem nez ty? :)
3. 11. 2016 10:40:51
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit/strana/2#reply1234550
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit