Zadejte hledaný výraz...

Zákazník zaslal reklamaci přes PPL – Mám povinnost jí převzít?

Stalo se mi, že zákazník mi zaslal zboží (při odstoupení od smlouvy do 14 dnů) společností PPL a ne českou poštou.
Musím takovou zásilku převzít nebo ji můžu nechat vrátit zákazníkovi a chtít po něm zaslání českou poštou?
Odstoupení od smlouvy mi zatím doručeno nebylo. Je přiloženo v balíku.
2. 11. 2016 11:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234575
keran
verified
rating uzivatele
2. 11. 2016 12:01:12
Měl jste někde uvedeno, že žádáte pouze zaslání ČP? Určitě to vyzvedněte, stejně by jste se povinnosti vrátit peníze nezbavil...
2. 11. 2016 12:01:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234574
Neumim si predstavit, jak byste obhajoval to, ze odstuopeni musi byt zaslano ceskou postou. Dodat vam to muze jakkoli.
2. 11. 2016 12:02:13
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234573
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
2. 11. 2016 12:03:34
reklamaci nebo odstoupení? Pokud odstoupení náklady na přepravu směrem k Vám přece nehradíte, ne? Pokud reklamaci pak záleží na tom, co máte v reklamačním řádu nebo v OP. V každém případě bych to převzal a pokud je to reklamace a bude požadovat proplatit přepravu můžete proplatit přepravu jen ve výši nákladů, které by měl při přepravci, kterého máte v OP určeného pro dané účely.
2. 11. 2016 12:03:34
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234572
Odstoupení. Nejde mi o náklady s tím spojené. Spíš o zbytečnou časovou investici kvůli jedné zásilce. Jde o to, že mi PPL nenechalo ve schránce žádný lísteček a kurýr přijel v čas, kdy nejsem na adrese. To znamená, že se budu muset domlouvat s PPL, kdy mi to zase přivezou a budu si muset naplánovat, abych byl na uvedené adrese. = ztráta hromady času. U české pošty vždycky jednou za týden jedu na poštu a vyzvednu všechny uložené balíky najednou.
Bohužel v reklamačním řádu to nemám nijak specifikované.
Pokud je ze zákona možné takovou zásilku nepřevzít, rád bych to udělal, abych si ušetřil čas.
2. 11. 2016 12:37:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234571
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 11. 2016 13:33:46
Pokud si chcete ušetřit čas, zavřete krám, pak ho budete mít hafo.
2. 11. 2016 13:33:46
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234570
Napsal Bury;1336056
Odstoupení. Nejde mi o náklady s tím spojené. Spíš o zbytečnou časovou investici kvůli jedné zásilce. Jde o to, že mi PPL nenechalo ve schránce žádný lísteček a kurýr přijel v čas, kdy nejsem na adrese. To znamená, že se budu muset domlouvat s PPL, kdy mi to zase přivezou a budu si muset naplánovat, abych byl na uvedené adrese. = ztráta hromady času. U české pošty vždycky jednou za týden jedu na poštu a vyzvednu všechny uložené balíky najednou.
Bohužel v reklamačním řádu to nemám nijak specifikované.
Pokud je ze zákona možné takovou zásilku nepřevzít, rád bych to udělal, abych si ušetřil čas.
ze zakona nemate povinnost prevzit zadnou zasilku. Jen to pak bude mit urcite nasledky ze strany dozorovych organu. Nicmene v reklamacnim radu nemuzete omezit spotrebitele tim, ze by vam to musel posilat postou a ne PPL
2. 11. 2016 14:00:58
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234569
Mishoo
verified
rating uzivatele
2. 11. 2016 15:15:30
Musím súhlasiť s iPekelníkom: :D ... Ešte k tomu píšete reklamáciu v názve topicu, a jedná sa o odstúpenie od zmluvy. Keď už máte čas si nájsť tú chviľku písať sem, nemyslím si, že by ste mali mať problém s doručením a dohadovaním sa s PPL, to je môj názor...
2. 11. 2016 15:15:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234568
ltjd
verified
rating uzivatele
2. 11. 2016 15:16:16
Že si tazatel dělá srandu? Jinak si to nedokážu fakt vysvětlit :D
2. 11. 2016 15:16:16
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234567
Nemám žádnou zprávu o doručení, jen informaci emailem od zákazníka.
Pro příklad principiálně stejná / absurdní situace:
Zákazník mi pošle zásilku firmou "Franta Vopršálek s.r.o.", dovezou to ve 3 hodiny ráno na adresu a nenechají mi ve schránce žádný lísteček, nic. Tím pádem se ani nedozvím, že mi někdo něco doručoval.
I v takovém případě musím zásilku převzít nebo budu mít následky ze strany dozorových orgánů?
Jak to děláte ostatní eshopáři? Přebíráte zásilky od jiných dopravců?
2. 11. 2016 15:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234566
kojot6
verified
rating uzivatele
2. 11. 2016 15:48:23
Jako obchodník máte právo naúčtovat si přiměřené náklady na dání zboží znovu do skladu atd., které vám vznikly. Nicméně vaše jednání jako prodejce mi připadá nesolidní. Do podmínek si můžete, pokud je to třeba malý shop dát, že při nutnosti čekat na převzetí zboží si účtujete náklady 100 Kč. Ale není to moc prozákaznické.
2. 11. 2016 15:48:23
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234565
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 11. 2016 15:55:16
Napsal kojot6;1336121
Jako obchodník máte právo naúčtovat si přiměřené náklady na dání zboží znovu do skladu atd., které vám vznikly. Nicméně vaše jednání jako prodejce mi připadá nesolidní. Do podmínek si můžete, pokud je to třeba malý shop dát, že při nutnosti čekat na převzetí zboží si účtujete náklady 100 Kč. Ale není to moc prozákaznické.
To by určitě neprošlo.
2. 11. 2016 15:55:16
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234564
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 11. 2016 15:59:54
dam sem svuj nahled - kdyz vam firma balicek nedoda, netyka se vas to, je povinnosti zakaznika aby vam zbozi dorucil, ze k tomu vyuzije PPL je jeho vec, ale pokud PPL zasilku z nejakeho duvodu nedoruci (vase povinnost opravdu neni nekde vyhlizet PPL z okna) tak vam proste zbozi nedorucil... Coz ani nemuze byt vas problem.
Muze tuhle uvahu nekdo potvrdit? Nebo vyvratit?
2. 11. 2016 15:59:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234563
Napsal kojot6;1336121
Jako obchodník máte právo naúčtovat si přiměřené náklady na dání zboží znovu do skladu atd., které vám vznikly. Nicméně vaše jednání jako prodejce mi připadá nesolidní. Do podmínek si můžete, pokud je to třeba malý shop dát, že při nutnosti čekat na převzetí zboží si účtujete náklady 100 Kč. Ale není to moc prozákaznické.
Děkuji za konstruktivní odpověď :) Narozdíl od některých.
Účtovat zákazníkovi nic nechci. Pro tenhle případ to asi převezmu a vyřeším, ale rád bych v tom měl jasno, co je právně možné a co je za hranou. Ono, tohle není otázka o tom co je prozákaznické a co ne. To, že něco jde, ještě neznamená, že to tak musím řešit. Odpověď hledám na to, jestli to právně jde a nebo ne.
Hlavně mi jde o to vytvořit proces díky kterému se to nebude stávat. Např. že si to dám do podmínek. A pak když se to stane, tak zákazníkovi můžu říct něco jako: "máte to jasně napsáno v podmínkách / návodě. Až se vám zásilka vrátí, pošlete to podle instrukcí.". Věděl bych rád odpověď na to, zda tohle je právně v pořádku a nebyl by v tom problém.
---------- Příspěvek doplněn 02.11.2016 v 16:07 ----------
Napsal Aleš Jiříček;1336126
dam sem svuj nahled - kdyz vam firma balicek nedoda, netyka se vas to, je povinnosti zakaznika aby vam zbozi dorucil, ze k tomu vyuzije PPL je jeho vec, ale pokud PPL zasilku z nejakeho duvodu nedoruci (vase povinnost opravdu neni nekde vyhlizet PPL z okna) tak vam proste zbozi nedorucil... Coz ani nemuze byt vas problem.
Muze tuhle uvahu nekdo potvrdit? Nebo vyvratit?
Přesně takhle to taky beru. Popsal jste to líp, než já. :)
2. 11. 2016 16:05:02
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234562
kejka
verified
rating uzivatele
2. 11. 2016 16:11:44
A proč si to nenecháte poslat na nejbližší parcel shop? Stejný systém jako u pošty...
2. 11. 2016 16:11:44
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaslal-reklamaci-pres-ppl-mam-povinnost-ji-prevzit#reply1234561
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit