Zadejte hledaný výraz...

Zákazník zaplatí víc než musí – co s tím?

Zdravím,
jak postupujete v případě, že zákazníkovi vystavíte fakturu např. na 179 Kč a on vám přesto pošle (vědomě) 200 Kč? Jak toto pořešit v účtu?
Děkuji a přeji hezký den
31. 3. 2012 14:14:37
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749591
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
31. 3. 2012 15:02:20
ja bych tohle resill predevsim uz od zacatku tak ze bych danovy doklad vystavil az po zaplaceni - proforma faktura pred... pak byste vlastne nic neresil...
31. 3. 2012 15:02:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749590
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 3. 2012 15:04:21
Napsal Budulinek;778669
Zdravím,
jak postupujete v případě, že zákazníkovi vystavíte fakturu např. na 179 Kč a on vám přesto pošle (vědomě) 200 Kč? Jak toto pořešit v účtu?
Děkuji a přeji hezký den
Takové zákazníky posílej ke mě :-)
31. 3. 2012 15:04:21
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749589
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 3. 2012 15:05:44
Zdanitelný příjem, nebo vrátit. Jiná cesta není
31. 3. 2012 15:05:44
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749588
Jasně. Je to spíš o tom, že faktury jsou automaticky generovány a zákazník, který u nás objednává po několikáté je se službou spokojen a proto fakturu přeplatí jako "dýžko". Setkal jsem se s tím už víckrát za poměrně krátkou dobu, proto jsem očekával, že nebudu jediný :)
Každopádně díky za reakci.
31. 3. 2012 15:06:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749587
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2012 15:08:25
Přesně, jak říká Aleš. Poslal jsi už fakturu? Skartuj, pošli novou. Asi je to cesta nejmenšího odporu. Přestože o část dýška přijdeš na dani.
31. 3. 2012 15:08:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749586
Napsal garry_n;778678
Zdanitelný příjem, nebo vrátit. Jiná cesta není
Taky jsem si říkal, že to bude asi jediný způsob. Na druhou stranu potom budou mít ostatní uživatele např. poplatek za stejnou službu 80 Kč a tento dobromyslný zákazník by měl za stejnou službu uvedeno 100 Kč, což by asi při kontrole působilo divně (nebo jsem aspoň něco takového slyšel).
Vím, že je to prkotina, jenom mě to prostě zajímalo :)
31. 3. 2012 15:09:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749585
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 3. 2012 15:14:12
Hodnota vystavené faktury a úhrada se nemusejí rovnat, ani do +, ani do -.
Když Vám nedoplatí kačku, taky budete předělávat fakturu?
31. 3. 2012 15:14:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749584
Soukromnik
verified
rating uzivatele
31. 3. 2012 17:29:12
Dýško se přece dá do kapsy a dál se o tom už mlčí.
Jenže tady má tazatel na mysli, co s dýškem, které prošlo běžným účtem. Tak pokud je rozdíl 21 Kč, jak je napsáno v úvodním komentáři, tak s tím netřeba dělat nic, s odvoláním na ustanovení, že daňový rozdíl ve výši do 100 Kč se nedoměřuje.
Ovšem, jdeme-li hlouběji do problému, co dělat kdyby nám někdo takovým způsobem přeplatil například dvacet tisíc. Dokážu si představit například při poradenství. Kdyby třeba mně někdo poskytl tak dobrou radu, že bych na ní vydělal milion a vyfakturoval mi pětset korun, taky bych mu poslal dvacet tisíc, už proto abych měl motivaci mi podobných rad poskytnout víc.
Jenže jak by to měl vyúčtovat?
Otázkou je, zda je plátcem DPH anebo není.
Pokud není plátcem DPH, tak jednoduše připsat příjem do peněžního denníku, věnoval bych tomu pro pořádek další řádek a je to dle mne vyřešeno.
Pokud je plátcem DPH, no tak přidal hodnotu ke své radě namísto předpokládaných 500 Kč, navýšil hodnotu svojí rady ještě o 19500 Kč. Staré daňové přiznání měnit netřeba opravným daňovým přiznáním, protože k uskutečnění zdanitelného plnění navýšení došlo v okamžiku, kdy se klient rozhodl mi zaplatit více peněz. Tedy datum uskutečnění zdanitelného plnění víceplatby je shodné s datumem proplacení této částky.
Pak ještě nezapomeňte uvést tento rozdíl do peněžního denníku, který bude podkladem k dani z příjmu. Klientovi třeba poslat daňový doklad, ať neplatí zbytečnou daň zase on protože jemu se o těch 19500 Kč zvýšily náklady na podnikání, tak ať si tuhle svoji velkorysost může zaúčtovat do nákladů.
Nechci Vás k ničemu nekalému navádět, ale až s klientem budete, tak nezapomeňte poděkovat a taky dobré vysvětlit proč dýška dávat v hotovosti mezi čtyřma očima a nikoli přes běžný účet, kde zejména při malých částkách způsobí víc práce než užitku.
Vykašlat se na to nemůžete, protože by Vám už od té doby nikdy nesedělo Vaše účetnictví s výpisem z Vašeho běžného účtu. Taky by to šlo vyřešit tak, že byste těch 21 Kč jako vrátili klientovi v hotovosti pokladnou, ale museli byste být na tom s klientem domluveni a mít jistotu, že jde ze strany klienta fakt o dýško a nikoli provokaci. V případě 21 Kč bych strach neměl, ale v případě oněch 19500 Kč už ano, takže větší částku bych přes legální účetnictví raději převedl.
31. 3. 2012 17:29:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749583
Soukromník: moc děkuji za objasnění. Takovou reakci jsem ani nečekal :)
1. 4. 2012 13:42:29
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749582
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
1. 4. 2012 15:23:53
No, ten nám to ale vysvětlil!! :(
1. 4. 2012 15:23:53
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-zaplati-vic-nez-musi-co-s-tim#reply749581
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit