Zadejte hledaný výraz...

Zákazník vrátil ve 14 dnech zboží, ale je zákazníkem "upravené"

tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2017 10:05:18
Zákazník mi ve 14 denní zákonné lhůtě vrátil zboží, konkrétně se jedná o pylový filtr do auta. Jelikož zákazník vybral špatný typ (to mi psal emailem hned v den doručení), někdo (asi on nebo automechanik) ho upravil tak, aby se dal použít (seříznul ho aby se vešel). Co mohu jako obchodník dělat? Nevzít zpět, nebo vzít ale vrácení do původního stavu bude stát jako nový filtr nebo vrátit odeslateli a naúčtovat poštovné... dosud jsem se s takovým "vyčůranstvím" nesetkal, tak nevím...očekávám že se bude cukat, že on nic, že mu to tak přišlo a podobný nesmysly. Porovnával jsem to s filtrem který si měl správně objednat a je to seříznuté přesně na ten rozměr.
14. 9. 2017 10:05:18
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300944
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
14. 9. 2017 10:11:54
normalne nevratit penize, nabidnout zaslani zpet na jeho naklady nebo zlikvidovani u vas zdarma z duvodu toho, ze zbozi neni v puvodnim stavu a uvedeni do puvodniho stavu jiz neni mozne (pouze nakupem noveho kusu) ...
Samozrejme jde zaujmout i plne prozakaznicky pristup a na vlastni naklady mu vyhovet, ale treba v tech nahradnich dilech bych to asi nedelal, tam si nejsem jisty ze by to melo jakykoliv prinos.
14. 9. 2017 10:11:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300943
Prevzit zpet to musite, ale jak pisete, proste vratil naprosto znehodnoceny produkt, takze mu strhnete celou sumu. Jen byste mu mel vratit postovne od vas k nemu.
14. 9. 2017 11:03:59
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300942
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
14. 9. 2017 11:08:25
Na filtrech je super marže, tak bych mu nabídl, že zaplatí 50% znehodnoceného filtru, pokud si koupí ten správný. V opačném případě zaplatí 100%. Oba budete spokojení.
14. 9. 2017 11:08:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300941
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 9. 2017 11:28:24
Tak jako tak budete tím největším šmejdem pod sluncem. Ze zkušeností doporučuji co nejtvrději komunikovat rovnou telefonem.
Po dohodě potvrdit mailem. Pokud napíšete nejdříve mail máte ČOI u sebe a budou se řešit 4 hodiny slovíčka a bez pokuty neodejdou.
Nám posílají bourané podvozky. Zlomené tlumiče atd atd.. Vrcholem byl idiot co si objednal tlumiče a reklamoval pružiny. Následně při zamítnutí reklamace poslal ČOI.
14. 9. 2017 11:28:24
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300940
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
14. 9. 2017 12:43:35
Hmm, si pamatuji, jak mi John Vaňhara říkal super tip, jak se vyvarovat vyčůránků - nebýt nejlevnější :) Myslím, že na tom něco bude...
14. 9. 2017 12:43:35
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300939
1polarium
verified
rating uzivatele
14. 9. 2017 19:53:20
Super tip :-) Tak tento "super tip" je vseobecny, a vesmes plati uz od nepameti a skoro u vseho a myslím nejen v čr......(Vanhara rad pouziva takove ty "rady and nápady" ktere na mlade co nemaji zadne zkusenosti nebo jen slabe pusobi.) On je za boha, oni jsou pouceni tedy vše v poradku a skvěle. Uz za totace zenska v pojizdne prodejne zeleniny ktera prebirala levnou cibuli 2jakosti po kuse byla problemova, vracela, lamentovala, zdrzovala, prudila kvuli koruně oproti tomu kdyz nekdo popadl 2kg sacek drazsi cibule a sel. At je to eshop nebo sekac, levne zbozi vzdy vice problemu.
14. 9. 2017 19:53:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300938
lada1979
verified
rating uzivatele
14. 9. 2017 20:20:58
Napsal Radek O.;1411151
Prevzit zpet to musite, ale jak pisete, proste vratil naprosto znehodnoceny produkt, takze mu strhnete celou sumu. Jen byste mu mel vratit postovne od vas k nemu.
Proč vracet dopravné, když nejde o odstoupení od smlouvy?
14. 9. 2017 20:20:58
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300937
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2017 20:32:59
Napsal láďa1979;1411300
Proč vracet dopravné, když nejde o odstoupení od smlouvy?
Tak já chápu, že o odstoupení jde. Ale je pravda, že může takové odstoupení zamítnout, protože zboží není v původním stavu, jak káže zákon.
14. 9. 2017 20:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300936
ltjd
verified
rating uzivatele
14. 9. 2017 20:44:15
Napsal darksir;1411304
Tak já chápu, že o odstoupení jde. Ale je pravda, že může takové odstoupení zamítnout, protože zboží není v původním stavu, jak káže zákon.
Když nemá nárok na odstoupení, protože nedodržel podmínky (zničil to) tak k odstoupení nikdy nedošlo, zboží je stále jeho a jediné co prodávající musí je mu ho vrátit. Aspoň tak mě to dává smysl.
14. 9. 2017 20:44:15
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300935
Napsal ltjd;1411317
Když nemá nárok na odstoupení, protože nedodržel podmínky (zničil to) tak k odstoupení nikdy nedošlo, zboží je stále jeho a jediné co prodávající musí je mu ho vrátit. Aspoň tak mě to dává smysl.
Odstoupit od smlouvy lze vzdy, protoze to zakon umoznuje. Pak ma kupujici vratit plneni, to vrati, poskozene/znicene. Tudiz prodejce mu sice nevrati penize, ale formalne doslo k odstoupeni a tudiz je treba dodrzet zbytek kroku pro odstoupeni.
14. 9. 2017 21:37:05
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300934
aheadnology
verified
rating uzivatele
14. 9. 2017 23:34:54
Napsal Radek O.;1411356
Odstoupit od smlouvy lze vzdy, protoze ...
Když ta věc už neexistuje??
14. 9. 2017 23:34:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300933
Rovnou reknu, ze jsme zrejme v rovine uvah, protoze asi zadne spravni ci soudni rozhodnuti v tomto smeru neni, ktere by dalo jasnejsi odpoved. Nicmene vychazim ze zneni zakona, kdy...
1829 - spotrebitel ma pravo odstoupit od smlouvy do 14 dnu (tyto ustanoveni vubec nerezi zda vec existuje, je poskozena apod.. to pravo zde je a nelze jej uprit)
1831 - tam zakon rika, ze pokud zasle/preda plneni nejpozdeji 14 dnu od odstoupeni od smlouvy
- zaroven se zde rika, ze podnikatel muze po spotrebiteli chtit uhradu nakladu jen takovou co umoznuej tento zakon
1832 - tam zakon rika, ze pokud spotrebitel odstoupi, tak mu podniktel bez zbytecneho odkladu vrati penize nejpozdeji do 14 dnu
- zaroven se tam rika, ze vrati vsechno plneni
- zaroven se zde rika, ze podnikatel nemusi vratit penize drive, nez mu spotrebitel zbozi doda, nebo prokaze, ze jej zaslal
1833 - zde je to hlavni, spotrebitel odpovida za snizeni hodnoty zboz
Takze par zaveru
- zakon nikde nerika, ze by bylo mozne odstoupeni zamitnout z duvodu, ze zbozi je poskozene, naopak v par 1833 rika, ze pokud je poskozene, tak spotrebitel odpovida za snizeni hodnoty a podnikatel o tu snizenou hodnu muze vratit meme (tudiz pokud je to totalne KO, vrati nulu), ale porad plati ty predchozi paragrafy.
Navic zakon pripousti situaci, kdy podnikatel MUSI vratit penize, aniz zbozi jeste videl. Protoze
1829 - treba emailem odstoupim od smlouvy 1.9.
1831 - zbozi zasilam 14.9. a zaroven vam prokazu jeho zaslani
1832 - vy musite vratit penize do 14 dnu od odstopeni a jelikoz to bylo 14.9. a ja prokazal zaslani, pak musite vracet jiz 14.9. a pritom zbozi jeste nemate, ano dalo by se vymluvit ze podaci listek nic neprokazuje...
Takze z meho laickeho pohledu je to o tom, ze i pri zniceni veci, pokud jsme ji schopen vratit mi zustava pravo na odstopeni zachovani, jen mi podnikatel nevrati zadne penize za zbozi, ale porad mu zustava povinnost vratit to postovne.
Nicmene souhlasim s tim, ze nevim o zadnem rozhodnuti, ktere by tuto situaci resilo definitivne.
15. 9. 2017 07:33:36
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300932
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 9. 2017 08:46:38
a jak je to s vracenim postovneho pokud si toho koupil vic ale vratil jen jednu vec
15. 9. 2017 08:46:38
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300931
Napsal tallpa;1411430
a jak je to s vracenim postovneho pokud si toho koupil vic ale vratil jen jednu vec
Takove odstoupeni zakon nezna a je plne smluvni. Odstoupit se da bud kompletne se vsim, nebo vubec. Proste to odstoupeni znamena - zruseni kupni smlouvy a to kompletni. Pokud se strany dohodnou na tom, ze bude vracena jen cast, pak je to na domluve.
15. 9. 2017 08:55:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-ve-14-dnech-zbozi-ale-je-zakaznikem-upravene/#reply1300930
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit