Zadejte hledaný výraz...

Zákazník vrátil tovar a prišiel poškodený

tim18
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 14:05:19
Zdravím,
chcel by som sa opýtať ako riešite vrátené poškodené objednávky.
Predávame obrazy na stenu, ktoré sú relatívne krehké a pri zlom zabalení sa môžu pri preprave poškodiť.
Naším zákazníkom to vždy pri vrátení prizvukujeme a prosím ich, aby ich pred odoslaním veľmi dobre zabalili. Dokonca im aj posielame návod ako na to.
Napriek tomu sa vždy nájde pár jedincov, ktorí nám obraz vrátia a ten príde poškodený. Pre nás je tým pádom už nepoužiteľný.
Na stránke informujeme, že sa dá vrátiť iba nepoužitý a nepoškodený tovar.
Máte s týmto niekto skúsenosti? Sme povinní obraz prijať a zákazníkovi vrátiť peniaze? Niekoľkokrát som to takto urobil, ale začína ma to už unavovať. S rastúcim počtom objednávok rastie aj počet vrátených objednávok a nám to ide dosť do nákladov.
Ďakujem za prípadné rady a podnety.
25. 1. 2018 14:05:19
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325604
ranarik12
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
25. 1. 2018 14:16:49
Záleží jak to máte napsané v obchodních podmínkách. Máte právo na náhradu škod způsobených cizím zaviněním. Já osobně bych zboží vyfotil a napsal nějak opatrně, že v tomto stavu je zboží již neprodejné a tudíž nelze vrátit peněžní prostředky kupujícímu. Také bych připomenul, že byl na to několikrát upozozněný. Ovšem nabídl bych k tomu například 10% slevu na další nákup, aby byla vidět ochota ze strany obchodníka. Ovšem je potřeba to mít v obchodních podmínkách a v návodu balení atd...
25. 1. 2018 14:16:49
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325603
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 1. 2018 14:40:32
ad "Na stránke informujeme, že sa dá vrátiť iba nepoužitý a nepoškodený tovar. " > v rámci 14 dní se dá vrátit použitý výrobek. K tomu doba 14 dní slouží
25. 1. 2018 14:40:32
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325602
Od zákazníka přijmeš, ale doúčtuješ mu částku potřebnou pro uvedení výrobku do původního stavu. Zde nejspíš plnou částku, protože obraz asi neopravíš, ale musíš pořídit nový.
25. 1. 2018 14:45:45
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325601
bormino
verified
rating uzivatele
25. 1. 2018 18:17:13
osobně doporučuji spíše sklopit hlavu a smířit se se ztrátou, v tomto případě totiž spíše platí pravidlo, že i prodělek je zisk, počítejte s tím, že jakmile budete po zákazníkovi chtít zaplatit byť sebemenší částku, tak uvidíte co se bude dít, okamžitě Vás "ohodnotí" kdekoliv bude možné a ty špatné recenze tam zůstanou již navždy a do budoucna kvůli tomu budete přicházet o zákazníky a další zisk
rozhodně to nestojí za to, ale je to samozřejmě na Vás a Vašem rozhodnutí
25. 1. 2018 18:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325600
Napsal bormino;1438907
osobně doporučuji spíše sklopit hlavu a smířit se se ztrátou, v tomto případě totiž spíše platí pravidlo, že i prodělek je zisk, počítejte s tím, že jakmile budete po zákazníkovi chtít zaplatit byť sebemenší částku, tak uvidíte co se bude dít, okamžitě Vás "ohodnotí" kdekoliv bude možné a ty špatné recenze tam zůstanou již navždy a do budoucna kvůli tomu budete přicházet o zákazníky a další zisk
rozhodně to nestojí za to, ale je to samozřejmě na Vás a Vašem rozhodnutí
Tím, že budeš zahrávat věci tímhle stylem do autu, tak nikdy boj s takovými spotřebiteli nevyhraješ a budeš se nořit do bahna čím dál víc. Protože jim budeš dávat vítr do plachet. Budou mít pocit nedotknutelnosti.
25. 1. 2018 18:39:47
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325599
bormino
verified
rating uzivatele
25. 1. 2018 21:16:54
Napsal Tomáš Maňhal;1438909
Tím, že budeš zahrávat věci tímhle stylem do autu, tak nikdy boj s takovými spotřebiteli nevyhraješ a budeš se nořit do bahna čím dál víc. Protože jim budeš dávat vítr do plachet. Budou mít pocit nedotknutelnosti.
Pocit nedotknutelnosti již zákazníci dávno mají, já ten boj při naší velikosti (obrat kolem cca 20 až 25 mil.) určitě nevybojuji, to si můžou dovolit velké eshopy, já si umím spočítat co se mi vyplatí víc a to má vždy přednost, jen taková otázka, Vy máte eshop Tomáši a máte k tomu praktické zkušenosti a již jste to někdy se zákazníkem takto udělal? Spíš bych řekl, že ne, protože by jste asi mluvil jinak.
Boj se zákazníkem nevyhrajete nikdy, zákazník má vždy navrch, to je už takový trend.
Na druhou stranu, o mé budoucí zisky se nejedná, takže si to může každý rozhodnout podle svého svědomí.
25. 1. 2018 21:16:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325598
Karel Konrad
verified
rating uzivatele
28. 1. 2018 08:46:34
Provozujeme e-shopy přes 1O let a za tu dobu vidím velkou změnu v posunu chování zákazníků a úměrně tomu musí své chování přizpůsobit obchodník. Na začátku jsme různé rádoby výpujčky zákazníků, vracení poškozeného zboží atd řešli férově. Pokud bylo zřejmé, že si někdo výrobek na 14 dní půjčil a pak vrátil opotřebovaný, účtovali jsme náklady pro uvedené do původního stavu. To je férové. Zákazní hradil škodu na zboží co způsobil.
Postupem času s rozvojem ecommerce, změnami v legislativě, zvýšením vlivu různých hodnotících a srovnávacích portálů, od férového přístupu k řešení každého konrétního případu ustupujeme v náš neprospěch. Nyní už opravdu hodně musíme zkousnout, vrací se nám zboží, které nikterak již nelze uvést do původního stavu, je prakticky zničné, přesto často sáhneme k vrácení plné částky.
Je to neférové, zákaznící vydírají a jsou v tom podporování různými rádoby spotřebitelskými organizacemi. E-shopy jsou často démonizování jako novodobí "šmejdi" co okrádají chudáka spotřebitele. Často je evidentní z e-mailové komunikace, že zákazní lže, vymýšlí si ....navíc k tomu přidá agresivní chování spojené s vyhrůžkami. Myslím, že by to u standardního soudu svědčilo pro náš prospěch.
Nicméně musíme se přizpůsobit a díváme se od jednotlivých případů dál na dlouhodobou prosperitu firmy. Tento přístupu lze většinou dosáhnout po více nespravedlivě prohraných bitvách a letité praxi.
28. 1. 2018 08:46:34
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325597
bormino
verified
rating uzivatele
28. 1. 2018 10:50:16
Napsal Karel Konrád;1439591
Provozujeme e-shopy přes 1O let a za tu dobu vidím velkou změnu v posunu chování zákazníků a úměrně tomu musí své chování přizpůsobit obchodník. Na začátku jsme různé rádoby výpujčky zákazníků, vracení poškozeného zboží atd řešli férově. Pokud bylo zřejmé, že si někdo výrobek na 14 dní půjčil a pak vrátil opotřebovaný, účtovali jsme náklady pro uvedené do původního stavu. To je férové. Zákazní hradil škodu na zboží co způsobil.
Postupem času s rozvojem ecommerce, změnami v legislativě, zvýšením vlivu různých hodnotících a srovnávacích portálů, od férového přístupu k řešení každého konrétního případu ustupujeme v náš neprospěch. Nyní už opravdu hodně musíme zkousnout, vrací se nám zboží, které nikterak již nelze uvést do původního stavu, je prakticky zničné, přesto často sáhneme k vrácení plné částky.
Je to neférové, zákaznící vydírají a jsou v tom podporování různými rádoby spotřebitelskými organizacemi. E-shopy jsou často démonizování jako novodobí "šmejdi" co okrádají chudáka spotřebitele. Často je evidentní z e-mailové komunikace, že zákazní lže, vymýšlí si ....navíc k tomu přidá agresivní chování spojené s vyhrůžkami. Myslím, že by to u standardního soudu svědčilo pro náš prospěch.
Nicméně musíme se přizpůsobit a díváme se od jednotlivých případů dál na dlouhodobou prosperitu firmy. Tento přístupu lze většinou dosáhnout po více nespravedlivě prohraných bitvách a letité praxi.
s tímto se ztotožňuji, toto je odpověď z praxe a pro tazatele tím pádem velmi cenná
28. 1. 2018 10:50:16
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325596
Jirka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 2. 2018 14:34:18
Já s tím nesouhlasím. Nevím proč si nechat srat na hlavu. Navíc vidím že recenze na heurece mají malou váhu. Ty blbosti co se říkali dřív že musíte mít Gold hodnocení na heurece a na každou recenzi odpovídat. Dneska už to neplatí. Je jedno jestli mate 90 nebo 96 procent, lidi stejně objednávají. Navíc z heureka chodí strašně málo lidí, ale uznávám že ověřeno zákazníky má vyznam
7. 2. 2018 14:34:18
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325595
bormino
verified
rating uzivatele
7. 2. 2018 18:19:16
Napsal Jiří Hudec;1442687
Já s tím nesouhlasím. Nevím proč si nechat srat na hlavu. Navíc vidím že recenze na heurece mají malou váhu. Ty blbosti co se říkali dřív že musíte mít Gold hodnocení na heurece a na každou recenzi odpovídat. Dneska už to neplatí. Je jedno jestli mate 90 nebo 96 procent, lidi stejně objednávají. Navíc z heureka chodí strašně málo lidí, ale uznávám že ověřeno zákazníky má vyznam
to je Váš názor, zřejmě pro Vás není heureka nijak zvlášť důležitá, mě špatná recenze od zákazníka stojí několik tisíc zisku (ne obratu, ale zisku) denně a pokud to jde tak zákazníka ještě prosím, aby recenzi stáhl, protože většina recenzí je kvůli úplným blbostem a hlavně nešikovnosti zákazníků (neumí ani zašroubovat šroubek), ale hold platí hodně staré pravidlo "zákazník má vždycky pravdu i když jí nemá"
7. 2. 2018 18:19:16
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325594
Jirka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 2. 2018 21:32:02
Podívejte se na tohle https://obchody.heureka.cz/grizly-cz/recenze/ a podívejte že lidi objednávaj a to hodně, a neserou se stím aby zákazníky prosily aby stáhly špatnou recenzi
7. 2. 2018 21:32:02
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-vratil-tovar-a-prisiel-poskodeny/#reply1325593
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit