Zadejte hledaný výraz...

Zakazník nevrátí zboží v 14 denní lhůtě – jak postupujete?

PourFem
verified
rating uzivatele
5. 8. 2013 08:20:06
2233: Peníze do 30ti dnů vrátit musíte tak jako tak, ale NIKDO vás NEMŮŽE NUTIT JAK jim ty peníze máte vrátit. Proto bych odepsal vysvětlující email, kde popíšete, že dobírku nepřevezmete, ale jinak budete postupovat dle platného zákona - tj. odstoupení od kupní smlouvy uznáváte - jen tam proboha nepište nic, co by byť jen vzdáleně připomínalo styl: vrátím peníze až po vrácení zboží... na to je ČOI fakt háklivá. Tento email si uschovejte (ideálně potvrzení o doručení a přečtení - pokud dotyčný odešle :-/ ) pro případná jednání s ČOI kdyby to pán chtěl "řešit jinak".
ČOI stejně případ prozkoumá, ale vychází více z toho, co zjistí, když u vás nakoupí a bude se snažit řešit problém. Já tuhle zkušenost mam za sebou, a sami pracovníci ČOI uznali že zakázník je typický vysí*ač. Ale stejně jsem pak dostal pokutu za špatné VOP :-)
---------- Příspěvek doplněn 05.08.2013 v 08:34 ----------
Ještě mě napadlo v souvislosti s tímto:
Tudíž do obchodních podmínek můžete uvést, že po odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen vrátit poskytnuté plnění, a to do 30 dnů od odstoupení od smlouvy nebo uvést důvod, proč plnění vrátit nelze.
Pokud bych akceptoval odstoupení, a kupující do 30ti dnů nedodal produkt, napsal bych mu email (případně doporučený dopis - to není teď podstatné) s informací, že vrácenou částku za zboží snižuji o náklady na uvedení zboží do původního stavu - vzhledem k nedodání zboží se náklady = 100% . A tím považuji věc za vyřízenou.
Jak by se k tomu postavila ČOI, případně soud?
5. 8. 2013 08:20:06
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/4#reply925655
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
6. 8. 2013 07:04:30
Napsal Radek O.;980472
...lhuty ma jenom na doruceni odstoupeni od smlouvy - treba email apod...
No, tak zrovna email právě ne. Takové případy už právě byly řešeny - prodejce jednoduše řekl, že žádný email nedostal, nebo že o žádném emailu neví. Doporučený dopis je relevantní. Protože v tomto případě, je důkazní břemeno na kupujícím, aby prokázal, že opravdu odstoupil od smlouvy navíc v řádné lhůtě.
6. 8. 2013 07:04:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/4#reply925654
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit