Zadejte hledaný výraz...

Zakazník nevrátí zboží v 14 denní lhůtě – jak postupujete?

Ja340
verified
rating uzivatele
31. 7. 2013 10:52:28
noo právě se mi stalo že si zákazník objednal kočárek, ten jsme hned expedovali , balík do ruky doručen za 4 dny. A po deseti dnech mi psala manželka toho kupujícího že kočárek zatáčí a že by ho chtěla vrátit.
Vysvětlil jsem jí že se muselo stát poškození při přepravě (když to vozili 4 dny v autě) a že jí můžu hned poslat druhý kus. Ale pokud by na vrácení zboží trvala tak samozřejmě není problém a může odstoupit od kupní smlouvy. Že mi tedy jen má poslat odstoupení od smlouvy a kočárek. Na to jen odpověděla že mi tedy pošle v pondělí kočárek i s odstoupením. No dnes je to už 28dnů od doručení a nic mi nepřišlo, nikdo nevolá, nepíše... Tak nevím Jestli ženská jezdí s poškozeným kočárkem, nebo jen tak odepsala 7000Kč. No su zvědavej jak to dopadne:-) Počítám že to začne velmi urgentně řešit za 14 dnů ař budu na dovolené.
31. 7. 2013 10:52:28
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925685
PourFem
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 08:39:14
A po deseti dnech mi psala manželka toho kupujícího že kočárek zatáčí a že by ho chtěla vrátit.
Toto už by se dalo brát jako odstoupení, tedy od té chvíle máte 30 dnů na vrácení peněz. O vrácení kočárku (resp. zboží) do nějaké lhůty v tom zákoně bohužel není ani zmínka...
1. 8. 2013 08:39:14
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925684
Ja340
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 08:41:52
Napsal PourFem;980444
Toto už by se dalo brát jako odstoupení, tedy od té chvíle máte 30 dnů na vrácení peněz. O vrácení kočárku (resp. zboží) do nějaké lhůty v tom zákoně bohužel není ani zmínka...
Tak to asi těžko.
1. 8. 2013 08:41:52
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925683
Napsal Já;980445
Tak to asi těžko.
k tomu je i judikat NS, ktery hovori o tom, ze spotrebitel musi projevit vuli odstoupit od smlouvy, nemusi to byt konkretnimi slovemy "odstupuji" od smlouvy ale i jinymi vyrazy, ktere maji obdobny vyznam - chci vratit, chci zrusit apod... takze otazkou je, zda by s tim neuspela...
1. 8. 2013 08:47:13
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925682
Ja340
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 09:02:38
Napsal Radek O.;980447
k tomu je i judikat NS, ktery hovori o tom, ze spotrebitel musi projevit vuli odstoupit od smlouvy, nemusi to byt konkretnimi slovemy "odstupuji" od smlouvy ale i jinymi vyrazy, ktere maji obdobny vyznam - chci vratit, chci zrusit apod... takze otazkou je, zda by s tim neuspela...
ne neuspěla, protože není kupující a navíc mi potvrdila když bude chtít odstoupit od kupní smlouvy tak mi pošle odstoupení. A navíc jak říkám šlo o poškotené zboží při přepravě, které nereklamovala ....
1. 8. 2013 09:02:38
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925681
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 8. 2013 09:35:48
Napsal Radek O.;980447
k tomu je i judikat NS, ktery hovori o tom, ze spotrebitel musi projevit vuli odstoupit od smlouvy, nemusi to byt konkretnimi slovemy "odstupuji" od smlouvy ale i jinymi vyrazy, ktere maji obdobny vyznam - chci vratit, chci zrusit apod... takze otazkou je, zda by s tim neuspela...
Na druhou stranu by se dalo argumentovat i tím, že protože zboží neposlala zpět ani se nijak dále neozvala tak se dá důvodně předpokládat že si vrácení rozmyslela a od úmyslu vrácení odstoupila.
Otázkou totiž je, jestli na to "kočárek zatáčí" nečekala reakci typu "Ok, to nás strašně mrzí a jako omluvu vám bez jakéhokoliv ověření posíláme 4000 Kč jako dodatečnou slevu"...
1. 8. 2013 09:35:48
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925680
Kovboj: spotrebitel nema danou lhutu pro vraceni zbozi, lhuty ma jenom na doruceni odstoupeni od smlouvy - treba email apod. a prodavajici pak ma do 30 dnu vratit penize, ale spotrebitel nemusi do 30 dnu vratit dany produkt. Toto zmeni az novy OZ.
1. 8. 2013 09:42:06
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925679
PourFem
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 09:56:27
Napsal Já;980445
Tak to asi těžko.
Psal jsem že "by se to dalo brát". Ona je otázka, jak se k tomu onen zákazník postaví po uplynutí lhůty pro vrácení peněz. Když se začne dohadovat, že úmysl odstoupit Vám v zákonné lhůtě sdělil, budete mít přinejmenším co vysvětlovat.
Samozřejmě neznáme další detaily oné korespondence, ale znáte to. Zákazníci jsou různí.
1. 8. 2013 09:56:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925678
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 8. 2013 10:10:52
Napsal Radek O.;980472
Kovboj: spotrebitel nema danou lhutu pro vraceni zbozi, lhuty ma jenom na doruceni odstoupeni od smlouvy - treba email apod. a prodavajici pak ma do 30 dnu vratit penize, ale spotrebitel nemusi do 30 dnu vratit dany produkt. Toto zmeni az novy OZ.
Ale to já nerozporuji. Já neříkám "Dokud mi nevrátí zboží nedám mu peníze", říkám "S ohledem na to že se po prvním telefonu již měsíc neozval ani pro upřesnění vrácení peněz předpokládám, že od záměru na vrácení ustoupil". Jako potvrzení bych bral i to, že sama zákaznice tvrdila že zboží hned následující den vrátí ale nestalo se tak.
1. 8. 2013 10:10:52
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925677
Kovboj: to mate pravdu, ze je to sporne. Proste bych asi v tomto pripade nedelal nic a vyckal proste.
1. 8. 2013 10:27:33
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925676
Ja340
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 18:54:21
Napsal PourFem;980479
Psal jsem že "by se to dalo brát". Ona je otázka, jak se k tomu onen zákazník postaví po uplynutí lhůty pro vrácení peněz. Když se začne dohadovat, že úmysl odstoupit Vám v zákonné lhůtě sdělil, budete mít přinejmenším co vysvětlovat.
Samozřejmě neznáme další detaily oné korespondence, ale znáte to. Zákazníci jsou různí.
Já sám prostě nevím. Měla požadavek, na který nemá ze zákona právo. Já jsem jí přislíbil kladné vyřešení. Ona přislíbila odeslání zboží. Jak říkám jen se obávám toho že si vzpomene a začne to hrotit jak budu 14 dnů na dovolené a nedovolá se mi a na maily ji nebude chodit odpověď.
1. 8. 2013 18:54:21
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925675
2233
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 21:44:09
Chtěl bych se zeptat proč má většina e-shopu nemožnost vrácení zboží ve čtrnácti denní lhůtě na dobírku. V čem je problém že nemohu takto vrátit zboží? Děkuji za odpověď.
1. 8. 2013 21:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925674
dave67
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 21:49:46
Prodejce není vždy povinen vrátit celou kupní cenu a težko může ze zabalenýho balíku poznat co a v jakým stavu je uvnitř. Navíc dopředu neví, co zákazník požaduje - vrácení, reklamaci nebo výměnu.
1. 8. 2013 21:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925673
2233
verified
rating uzivatele
1. 8. 2013 21:54:55
Ano to chápu ale kupující není povinen odeslat zboží, nýbrž prodejce musí částku vrátit do 30ti dní od doručení odstoupení od kupní smlouvy. Takže nechápu proč nepřevzít dobírku od kupujícího když stejně může kupující počkat než mu prodejce vrátí peníze což musí. A následně třeba nic neodeslat.... Proto nechápu proč to všichni dávají do podmínek.
1. 8. 2013 21:54:55
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925672
Napsal 2233;980916
Ano to chápu ale kupující není povinen odeslat zboží, nýbrž prodejce musí částku vrátit do 30ti dní od doručení odstoupení od kupní smlouvy. Takže nechápu proč nepřevzít dobírku od kupujícího když stejně může kupující počkat než mu prodejce vrátí peníze což musí. A následně třeba nic neodeslat.... Proto nechápu proč to všichni dávají do podmínek.
nikdo vas nemuze nutit prevzit balik za ktery nekdo chce penize. pokud jste si nic neobjednal tak nic prece nebudete platit. fakt ze zbozi vratit nemusi a obchodnik penize ano na tom nic nemeni.
1. 8. 2013 21:58:06
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete/strana/2#reply925671
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit