Zadejte hledaný výraz...

Zakazník nevrátí zboží v 14 denní lhůtě – jak postupujete?

lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 7. 2013 17:33:39
Zdravím,
mám dotaz, určitě se vám stalo, že vám někomu zákazník vrátil zboží až po 14 denní lhůtě. Chci se zeptat, jak při tom postupujete? Všude jsem našla jen, že zakazník musí vrátit zboží do 14 dnů, ale o tom jak postupovat, když ho vrátí později, se nikde nepíše...
Zboží bylo objednané 22.6., převzaté 25.6., vrácené 11.7.
Domluvíte se nějak se zákazníkem, vrátíte mu nižší částku, vrátíte mu celou částku nebo mu zboží zašlete zpět nebo jak to řešíte?
Díky za rady.
Lyt
22. 7. 2013 17:33:39
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925700
1. zakaznik zbozi nemusi vratit do 14 dnu, do 14 dnu musi dorucit oznameni o odstoupeni od smlouvy, tzn. treba poslat email apod. lhuta na vraceni zbozi zakonem dana neni, ale ustaleny vyklad je do 30 dnu od podani odstoupeni, vy ale nemuzete cekat na vraceni zbozi, ale penize byste mel vratit bezodkladne.
2. kdyz nekdo vraci zbozi po lhute 14 dnu s nejakym rozumnym zpozdenim, tak delame to, jakoby to vratil v dane lhute. Zadny rozdil nedelame. Kdyz to zbozi nechce, tak ho nechce a ve finale by to odmitnuti apod. mohlo udelat vetsi paseku, nez to vzit zpet. Ale techto pripadu je extremne malo.
22. 7. 2013 17:38:41
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925699
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 7. 2013 17:51:30
Oznámení o odstoupní od smlouvy bylo doručeno spolu se zbožím, tedy také po lhůtě. Důvod není uvedený žádný, pouze že odstupuje ve lhůtě 14 dnů, nevím jak to počítal...
22. 7. 2013 17:51:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925698
no pak by se to bralo tak, ze v te lhute to nestihl a je na vas jak se k tomu postavite.
22. 7. 2013 17:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925697
lyttos
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 7. 2013 17:59:46
No právě, na to se tu ptám, má někdo ještě nějaký názor, zkušenost?
22. 7. 2013 17:59:46
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925696
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 7. 2013 18:01:53
podle litery zákona takové vrácení můžete odmítnout. Nicméně, my tak nečiníme a pár dnů neřešíme, neboť je pro nás spokojený zákazník důležitější než pár peněz.
22. 7. 2013 18:01:53
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925695
noRank.cz
verified
rating uzivatele
22. 7. 2013 18:50:35
Ze zákona nemá zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu po více než 14 dnech. Je tedy pouze na vás, zda peníze vrátíte. Je zde na zvážení jaký je pro Vás problém ono zboží dále prodat apod. (toto tu za Vás nikdo nerozhodne).
Pokud peníze nebudete chtít vrátit, můžete zaslat zboží zpět nebo vyzvat zákazníka ať si jej převezme. Pokud Vám to bude stát za to, můžete případně po zákaníkovi požadovat i toto poštovné.
22. 7. 2013 18:50:35
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925694
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
22. 7. 2013 18:51:43
Napsal lyttos;976345
vrácené 11.7.
To je dátum odoslania od zákazníka, alebo doručenia ku Vám?
22. 7. 2013 18:51:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925693
Filipmachi
verified
rating uzivatele
22. 7. 2013 18:54:27
U nás vracíme peníze nebo měníme zboží i po delší době, hlavně že je zákazník spokojenej a vrátí se.
22. 7. 2013 18:54:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925692
Napsal matto;976387
To je dátum odoslania od zákazníka, alebo doručenia ku Vám?
U odstoupeni od smlouvy ve lhute 14 dnu je rozhodne datum doruceni, ne odeslani.
22. 7. 2013 18:58:01
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925691
Ja340
verified
rating uzivatele
22. 7. 2013 19:25:31
Napsal Radek O.;976393
U odstoupeni od smlouvy ve lhute 14 dnu je rozhodne datum doruceni, ne odeslani.
A někdy i + 1 a +2 dny, podle toho jak to vyjde s výkendem.
22. 7. 2013 19:25:31
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925690
Napsal Já;976410
A někdy i + 1 a +2 dny, podle toho jak to vyjde s výkendem.
pocita se 14 kalendarnich dnu k doruceni, ode dne nasledujiciho, kdy bylo zbozi doruceno resp. k tomu, kdy je odstoupeni v dosahu kupujicicho, napr. doruceni do schranky, emailu apod. a samozrejme vyjde-li ten 14. den na vikend ci svatek, tak posledni mozny den je prvni pracovni den :)
22. 7. 2013 19:31:24
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925689
Normálne mu vrátime peniaze. Nič nás to skoro nestojí a vyhneme sa zbytočným komplikáciam. Je možné, že u nás znovu nakúpi v budúcnosti a predovšetkým si nikoho proti sebe nepoštveme :)
28. 7. 2013 11:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925688
Zanys
verified
rating uzivatele
29. 7. 2013 04:52:17
Vrátit peníze, vždycky je to menší zlo :-)
29. 7. 2013 04:52:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925687
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
31. 7. 2013 10:37:23
Nový článek, nejen na toto téma.
31. 7. 2013 10:37:23
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-nevrati-zbozi-v-14-denni-lhute-jak-postupujete#reply925686
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit