Zadejte hledaný výraz...

Zajímavá reklamace – chyba v nápisu na zboží

Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2017 20:06:43
Ahoj,
prosím mám otázku.
Obrátil se na mě zákazník, že si po půl roce od převzetí zboží všiml, že na noži je jiný nápis,
než by tam měl být. Takže ve výrobě udělali výrobek A a napsali na něj název výrobku B.
Mě to příjde sice jako zajímavý problém z hlediska toho, jak se jim to mohlo ve výrobě podařit,
ale zákazníkovi to asi tak zajímavé nepříjde a nemá pocit, že má něco extra :)
Zákazník si toho nyní po půl roce používání všiml a dotazuje se "jak to teda budeme řešit".
Neporadil by mi prosím někdo, jaký je správný postup. Mě to trošku přijde, jako snaha z toho něco vytřískat. Chápu, že je to chyba výrobku, ale pokud jsem si toho nevšiml 6 měsíců, tak bych pak nedělal, že to je zásadní problém :-) ale to je můj úhel pohledu, chápu, že to někdo může vidět jinak.
Teď by mi ale spíše šlo o ten právní náhled, aby zákazník dostal to, na co má minimálně právo.
Díky za moc za případné rady.
FJ
6. 4. 2017 20:06:43
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272124
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 4. 2017 20:12:59
a ten nápis je co? označení typu?
6. 4. 2017 20:12:59
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272123
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2017 20:15:51
Napsal tallpa;1378157
a ten nápis je co? označení typu?
ano, označení typu produktu...
6. 4. 2017 20:15:51
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272122
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
6. 4. 2017 20:27:51
Brani ten spatny napis funkci? Je ten napis soucasti designu (bude zbozi vzhledove znehodnoceno diky tomu?)? Je tento typ povinne oznaceni, ktere tedy v pripade nespravnosti zpusobuje, ze vyrobek nema zakonne oznaceni (predpokladam, ze ne, ale zeptat se musim)? kdyz jsi zbozi prodaval, bylo nekde vyslovne uvedeno, ze na vyrobku bude nejaky konkretni napis?
Pokud neodpovis ano ani na jendu otazku, pak bych zakaznikovi vysvetlil, samozrejme v klidu a slusne, ze napis neni duvod pro reklamaci, nebot - napis nebrani funkci, napis neni soucasti designu, vyrobek obsahuje vsechny zakonne oznaceni a kdyz zbozi kupoval, nemel nikde vyslovne uvedeno ze napis bude takovy ci makovy. Normalni clovek to pochopi, ale normalni clovek by to nesjspi vubec neresil... Takze kdyz by nahodou delal problemy, zvazil bych treba nabidku slevy na dalsi nakup nebo neco podobneho co navodi win-win situaci...
6. 4. 2017 20:27:51
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272121
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2017 20:52:23
Napsal Aleš Jiříček;1378159
Brani ten spatny napis funkci? Je ten napis soucasti designu (bude zbozi vzhledove znehodnoceno diky tomu?)? Je tento typ povinne oznaceni, ktere tedy v pripade nespravnosti zpusobuje, ze vyrobek nema zakonne oznaceni (predpokladam, ze ne, ale zeptat se musim)? kdyz jsi zbozi prodaval, bylo nekde vyslovne uvedeno, ze na vyrobku bude nejaky konkretni napis?
Pokud neodpovis ano ani na jendu otazku, pak bych zakaznikovi vysvetlil, samozrejme v klidu a slusne, ze napis neni duvod pro reklamaci, nebot - napis nebrani funkci, napis neni soucasti designu, vyrobek obsahuje vsechny zakonne oznaceni a kdyz zbozi kupoval, nemel nikde vyslovne uvedeno ze napis bude takovy ci makovy. Normalni clovek to pochopi, ale normalni clovek by to nesjspi vubec neresil... Takze kdyz by nahodou delal problemy, zvazil bych treba nabidku slevy na dalsi nakup nebo neco podobneho co navodi win-win situaci...
ahoj,
díky za reakci.. užívání výrobku to nebrání a to zcela evidentně, protože vím, že to doteď používal (nebyl jen na poličce).
Ovšem to, že ten nápis na noži je, tak to mám v popisu produktu na e-shopu uvedeno... takže to tak jednoznačné v můj prospěch evidentně není.
Já jsem nevěděl, jestli třeba tím, že to začal používat a "vadu" nereklamoval, tak že to jakože bere na vědomí a tím pádem žádný právní nárok
na pozdější reklamaci nevzniká.
Budu mu chtít vyjít vstříc, to ano, ale zase bych nechtěl, aby to třeba nepožadoval vrátit. Já produkt pak mohu vyhodit - je opotřebovaný
a zrovna levná položka to nebyla.
Takže mě to zajímalo čistě právně, abych mohl říci "hele, zboží vrátit nelze, ale budu tak hodný, že se stane to a to... sleva, apod."
Kdyby to měl netknuté, tak to neřeším, ale takhle je to prostě trošku problém no.
díky
6. 4. 2017 20:52:23
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272120
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 4. 2017 21:00:57
Je to viac právny problém, pretože klient nedostal to čo si objednal a načo je uzavretá kúpna zmluva. A to môže byť problém, lebo tovar nemusí mať vlastnosti a parametre, ktoré si objednal. napr. objednal USB 8G a dostal 4G (náhodné vymyslené). Vy však poviete že má tie isté vlastnosti ale nikomu z nás by sa nepáčilo keby si objednal Rolex a dostal niečo iné.
Môže to byť veľký problém a tiež nemusí, záleží na ňom.
6. 4. 2017 21:00:57
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272119
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
6. 4. 2017 21:02:52
A co úplně jako první věc zavolat zákazníkovi a říct mu pravdu? Že je to ten správný produkt, který to má být, ale výrobce to zvrtal a spletl nápisy. Že nedostal nic jiného ani nic horšího. Třeba to pochopí. Něco takového se stát může.
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 21:05 ----------
Napsal Gabonator;1378169
Je to viac právny problém, pretože klient nedostal to čo si objednal a načo je uzavretá kúpna zmluva. A to môže byť problém, lebo tovar nemusí mať vlastnosti a parametre, ktoré si objednal. napr. objednal USB 8G a dostal 4G (náhodné vymyslené). Vy však poviete že má tie isté vlastnosti ale nikomu z nás by sa nepáčilo keby si objednal Rolex a dostal niečo iné.
Môže to byť veľký problém a tiež nemusí, záleží na ňom.
To asi není úplně přesně ta situace. Kdyby mu dodal jenom půlku nože (nebo půlku kapacity USB), tak je to jasnej problém, ale kdyby ti někdo dodal flash disk, který je přesně ten typ, rychlost, kapacita i všechny další parametry a místo USBXX by tam bylo napsáno USBX, tak to není zase tak velký funkční problém.
Pokud samozřejmě ten nápis není nějaká značka, apod. která je pro daný produkt důležitá...
6. 4. 2017 21:02:52
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272118
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
6. 4. 2017 21:06:02
napiš dodavateli / výrobci, ten by to na 90% měl zdarma vyměnit, i když je v zákoně nějaká ta lhůta pro výrobní vady (max 6měsíců od prodeje?).
ono, kdybych si koupil rolexy, a pak zjistil, že někde vzdau je napsáno omega, taky bych nebyl moc rád.
6. 4. 2017 21:06:02
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272117
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 4. 2017 21:13:37
Napsal Tomve;1378179
napiš dodavateli / výrobci, ten by to na 90% měl zdarma vyměnit, i když je v zákoně nějaká ta lhůta pro výrobní vady (max 6měsíců od prodeje?).
ono, kdybych si koupil rolexy, a pak zjistil, že někde vzdau je napsáno omega, taky bych nebyl moc rád.
Ano zcela adekvátní příměr :-D :D
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 21:15 ----------
No a co prostě zákazníkovi napsat že to je už nový produkt? A vyřešeno ne?
6. 4. 2017 21:13:37
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272116
Mne to neda sa nespytat. Cisto teoreticky...
Nepredal si mu nahodou nejaku cinsku kopiu vydavajucu sa za original a ryzozruti dokafrali nazov?
6. 4. 2017 21:28:46
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272115
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2017 22:12:23
Napsal infovia;1378183
Mne to neda sa nespytat. Cisto teoreticky...
Nepredal si mu nahodou nejaku cinsku kopiu vydavajucu sa za original a ryzozruti dokafrali nazov?
Samozřejmě, prodávám čínské kopie a když na to někdo přijde, tak běžím na WT a prosím o radu jak toho člověka ještě více ojebat. :)
Ne, je to tak, že si člověk koupil produkt, na kterém měl být z jedné strany určitý nápis. Funkce, vše je stejné, jen ten nápis je zaměněný.
Je zaměněný z typu, který je opět úplně stejný, ale jen se to zkrátka liší těmi nápisy.
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 22:13 ----------
Napsal vaclav.hodek;1378171
A co úplně jako první věc zavolat zákazníkovi a říct mu pravdu? Že je to ten správný produkt, který to má být, ale výrobce to zvrtal a spletl nápisy. Že nedostal nic jiného ani nic horšího. Třeba to pochopí. Něco takového se stát může.
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 21:05 ----------
To asi není úplně přesně ta situace. Kdyby mu dodal jenom půlku nože (nebo půlku kapacity USB), tak je to jasnej problém, ale kdyby ti někdo dodal flash disk, který je přesně ten typ, rychlost, kapacita i všechny další parametry a místo USBXX by tam bylo napsáno USBX, tak to není zase tak velký funkční problém.
Pokud samozřejmě ten nápis není nějaká značka, apod. která je pro daný produkt důležitá...
Ne to je v pohodě, jsme normálně v kontaktu. A ví, že to není tak, že by si objednal nůž se třemi funkcemi ale po půl roce zjistil, že má jednu.
Je to prostě jakoby si koupil Octávii benzín ale vzadu na autě bylo napsáno TDI :-) Auto jezdí na benzín, funguje, jen ho tam může mrzet ten nápis :-)
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 22:17 ----------
Napsal Gabonator;1378169
Je to viac právny problém, pretože klient nedostal to čo si objednal a načo je uzavretá kúpna zmluva. A to môže byť problém, lebo tovar nemusí mať vlastnosti a parametre, ktoré si objednal. napr. objednal USB 8G a dostal 4G (náhodné vymyslené). Vy však poviete že má tie isté vlastnosti ale nikomu z nás by sa nepáčilo keby si objednal Rolex a dostal niečo iné.
Môže to byť veľký problém a tiež nemusí, záleží na ňom.
Jasné, to já spíš tak sonduji, abych věděl jakou mám výchozí pozici, abych s ním mohl nějak jednat.
Ale je prostě jasná věc, že ve výsledku musí být spokojený spíše zákazník než já...sice je to produkt v řádu tisíců, ale raději
to vezmu na sebe, než aby šlo do tuhého, to je jasné...
Jen mi trošku vadí ten přístup, že si toho všimne po půl roce a najednou je to problém :-) ale i to se dá trošku pochopit no...
6. 4. 2017 22:12:23
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272114
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
6. 4. 2017 22:54:43
Kdyz to tak ctu tak bych mozna zkusil nejdriv vysvetlit a pokud nepochopi nebo nebude chtit tak se vzdal zisku na tehle konkretni zakazce a vratil rozdil mezi nakupni a prodejni cenou (nebo nejakou rozumnou cast ktera by zakaznia potesila a uspokojila aby si zbozi nechal - nemusis hned vracet celej zisk, pokud byl treba dost velkej)... To by bylo vcelku fer pro obe strany
6. 4. 2017 22:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272113
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 4. 2017 23:37:08
Napsal Aleš Jiříček;1378205
Kdyz to tak ctu tak bych mozna zkusil nejdriv vysvetlit a pokud nepochopi nebo nebude chtit tak se vzdal zisku na tehle konkretni zakazce a vratil rozdil mezi nakupni a prodejni cenou (nebo nejakou rozumnou cast ktera by zakaznia potesila a uspokojila aby si zbozi nechal - nemusis hned vracet celej zisk, pokud byl treba dost velkej)... To by bylo vcelku fer pro obe strany
no jo no, to zní rozumně... zkusím to postupně a podle míry odporu :-) uvidíme kam se dostaneme, jestli sleva, nebo všechno zpět...
mohl bych mu říci, že má vlastně velký unikát, sběratelskou raritu.. jen by to ale mohlo zkončit tak, že by mi řekl, ať si tedy tu raritu nechám já :-D
já to zkusím pak u distribuce, jen mám strach, že když to je použité, tak se budou cukat
díky!
6. 4. 2017 23:37:08
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272112
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 4. 2017 08:46:44
Nabídl bych mu kupon v ceně zboží a nechal mu ho tak vlastně gratis. Bude z toho nadšený a ty zas o tolik nepřijdeš ... vykompenzuješ si to příště. Já to tak občas dělám a neztrácím dále čas.
7. 4. 2017 08:46:44
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-reklamace-chyba-v-napisu-na-zbozi#reply1272111
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit