Zadejte hledaný výraz...

Zajímavá kniha – Webová režie

James_Scott
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 1. 2013 00:22:18
Při brouzdání v knihovně root.cz jsem našel zajímavou knihu pro místní lidi :)
Třeba to někoho zaujme.. Webová režie - základy koncepčního myšlení u webových projektů
15. 1. 2013 00:22:18
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853105
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
15. 1. 2013 00:41:19
Díky, mrknu... na první pohled vypadá zajímavě.
15. 1. 2013 00:41:19
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853104
streetjelly
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
15. 1. 2013 02:29:16
Také děkuji ;)
15. 1. 2013 02:29:16
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853103
Děkuji za tip. Škoda, že tam autor nemá donate. Rád bych mu něco hodil.
15. 1. 2013 02:39:53
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853102
Peter.B.
verified
rating uzivatele
15. 1. 2013 09:22:14
Super
15. 1. 2013 09:22:14
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853101
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 1. 2013 12:32:56
Kniha je zajímavá, ale má poněkud zásadní problém. Ve všem co tam je napsané souhlasím a sám to tak dělám, ale uvědomme si jak fungují zadavatelé webů.
U zadavatelů webů se nezřídka setkávám s diletantstvím v podobě, že webem jsou pověřeni asistentky, sekretářky v lepším případě marketingové pracovnice, které však nemají ani páru nebo elementární zájem udělat něco navíc, nebo prostě si neumí propojit v hlavě informace kde se jako berou ty peníze, které jim přistanou každý měsíc na účtu. Na vině jsou pak samotní majitelé, protože buď si myslí, že web je naprosto jednoduchá věc, že to zvládne zadat i sekretářka, nebo si najdou klidně i asistentku s ekonomickým vzděláním, ale ta zase nemá páru nic o marketingové komunikaci, behaviorální ekonomii nebo o možnostech technického řešení jako nástroje jak měřit výsledky a ty recyklovat zpět do celého marketingu a marketingové komunikace. Naštěstí ta druhá asistentka slyší na slovo profit, takže se často s obtížemi podaří vysvětlit, že celý web, pokud chtějí aby jim sypal peníze, je poněkud komplikovanější a nese tři základní složky vzhled, produkt, akce. Jenže aby kdokoliv mohl určit jak nejsprávněji má vypadat vzhled, produkt a akce, musí nejprve udělat nějakou situační analýzu a teprve z ní vzniknou podklady pro copywriting, SEO, PPC, UX a celou strategii webu. Pak je teprve možno přejít na tu operativní část, a to je fyzické zpracování designu, programování a aplikace propagace (neříkám reklamy, protože to není jediná součást marketingové komunikace).
Přiznám se na rovinu. Nerad pracuji v této úrovni se ženami, protože pokud to nejsou majitelky, často mám pocit, že tyto jemné dívky vůbec nejsou schopny pochopit souvislosti proč jim celou věc navrhuji. Nezřídka jsem zašel pro výrok "jestli to mám opravdu zprasit, chci to výslovně slyšet od majitele firmy" a ejhle jak se rychle věci dají do chodu. Majitelé na slovo "ztracený profit" jsou poněkud háklivější než křehké dívky asistentky.
Takže pokud zde mají vzniknout "Weboví režiséři", budou to muset prvně pochopit ve firmách, že buď ti režiséři budou vlastně oni samotní (nyní asistentky apod.), nebo tuto funkci budou outsourcovat u specializované firmy na weby s "Webovým režisérem" a pak budou muset být součástí vedení společnosti nebo jednat s vedením společnosti v případě strategického řešení marketingu na internetu a s asistentkami jen na operativních částech. To je však u menších firem, kterých je drtivá většina, špatně řešitelné, protože vedení společnosti většinou řeší jeden člověk a ten pod vlivem dozvuku nemarketingových devadesátých let často nemá páru o čem se s ním bavím. Pokud je to menší firma vzniklá v posledních letech, tak je tam už trochu jiný problém. Oni nevyrobili zatím dostatek peněz, takže otáčí každou korunu, protože, Bůh ví proč, se zaměřili na dumpingování cen tak, že v ceně již není prostor pro práci "Webového režiséra", ale pouze pro práci nejlevnějšího designéra a nejlevnějšího programátora. Potom však nastává další fáze. Stěžují si jak jsou ti designéři a programátoři vychcaní a jak to všechno udělali blbě.
Proto mám obavu, že bude trvat velmi dlouho než pár tisíc nebo desítek tisíc firem zkrachuje, aby došlo k potřebě takových "Webových režisérů" v širokém rozsahu. Zatím to budou jen jednotky nebo desítky režisérů na tisíce webdesignérských firem, protože je většina zadavatelů není schopna ani ochotna zaplatit, ale to už jsme u vnímané hodnoty produktu, jeho přidané hodnoty a klesajícího mezního užitku na saturovaném trhu vyspělé ekonomiky, kterou pro změnu nechápou zaměstnanci se vzděláním marketingová komunikace.
15. 1. 2013 12:32:56
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853100
Tak už udělal tlačítko na donate. Můžete mu poslat nějaké drobné na PP.
15. 1. 2013 21:37:15
https://webtrh.cz/diskuse/zajimava-kniha-webova-rezie#reply853099
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit