Zadejte hledaný výraz...

Začátečnice

Dobrý den, žačánám s eshopem (da%nová evidence, neplátce dph).. mám několik otázek..
Někde jsem četla, že faktury se musí označovat P1, P2.... V1, V2..
Je to nutné? Stačí vydané faktury číslovat třeba 12009, 22009.. a pod těmito čísly je zapisovat do evidence?.. stejně s přijatýma fakturama.. prostě tam jen zapsat to konkrétní číslo faktury.. nebo to musím označit V1, V2...
Stačí když budu mít v evidenci:
Datum, číslo faktury, forma úhrady, částka (příjem nebo výdaj) a nějaké poznaámka ??
Díky za odpověd
21. 10. 2009 19:07:39
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389843
Jakub Houdek
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
21. 10. 2009 19:12:00
Napsal Neregistrovaný;381379
Dobrý den, žačánám s eshopem (da%nová evidence, neplátce dph).. mám několik otázek..
Někde jsem četla, že faktury se musí označovat P1, P2.... V1, V2..
Je to nutné? Stačí vydané faktury číslovat třeba 12009, 22009.. a pod těmito čísly je zapisovat do evidence?.. stejně s přijatýma fakturama.. prostě tam jen zapsat to konkrétní číslo faktury.. nebo to musím označit V1, V2...
Stačí když budu mít v evidenci:
Datum, číslo faktury, forma úhrady, částka (příjem nebo výdaj) a nějaké poznaámka ??
Díky za odpověd
Můžeš si je označovat jak chceš - ale je to lepší pro tvou přehlednost P(přijatá) a V(vystavená). Zkrátka aby se to dalo dohledat! :)
21. 10. 2009 19:12:00
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389842
Karlos
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
21. 10. 2009 21:30:21
já jelikož faktury pouze vydávám.tak si značím faktury 200914 - s tím že 2009 je rok a 14 je číslo faktury.a je to fajn. číslo fakturu dávám i jako vyriabilní symbol...jinak způsob číslování podle tebe.ale doporučuji i rok v jakém byla faktura vystavena
21. 10. 2009 21:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389841
xdream
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 10. 2009 13:09:53
to vedes evidenci pohledavek, pak jeste musis vest evidenci prijmu.
22. 10. 2009 13:09:53
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389840
Doe John
verified
rating uzivatele
30. 10. 2009 11:29:04
Daňová evidence nemá žádnou zákonem stanovenou formu, faktury můžeš číslovat naprosto libovolně. Pokud jsi neplátce DPH nedělej si s čísly žádnou hlavu a čísluj klidně pozpátku, plátci DPH by ale nějakou formu měli dodržovat.
V daňové evidenci je důležité evidovat příjmy a výdaje (tzn. skutečně platby skutečně přijaté a skutečně zaplacené). Dal jsem na Seznamu hledat "daňová evidence vzor" a vypadlo mi např. toto: http://www.az-data.net/danova-evidence-jak-ma-vypadat.php
30. 10. 2009 11:29:04
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389839
Ahoj, a v jake forme vedete faktury? elektronicke s el.podpisem nebo fyzicke a posilate postou? a pro pripad kontroly z FU staci jen vytisknuta vydana faktura bez napor.podpisu prijemce? Díky za odpoved
2. 11. 2009 15:17:27
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389838
dave67
verified
rating uzivatele
2. 11. 2009 15:32:57
Vydany faktury zakaznikum nevedu vubec, akorat tabulku v exceu, kde je vse vypsany :smoking:
2. 11. 2009 15:32:57
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389837
A jak zjistis momentalni stav zavazku a pohledavek, kdyby prisli bernaci? :)
3. 11. 2009 11:58:13
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389836
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
17. 11. 2009 00:14:34
1) Faktury stačí elektronicky bez elektronického podpisu, prostě PDFko. Nikdo po nás nechce nic jiného a to ani při zahraniční spolupráci. Vůbec tištěné faktury nevedeme.
2) Nejsem si jist, že berňák může žádat kontrolu aktuálního stavu, většinou kontrolují předcházející zdaňovací období. Možná se v tomhle mýlím. Na druhou stranu tak jako tak je zcela bezpředmětné, jestli máš faktury jen v excelu nebo ne, protože to berňák ani zajímat nemůže, protože u DE se vše bere podle uskutečněných plateb. Čili seznam faktur ať již vytištěných nebo ne je v tomto případě zcela k ničemu (z hlediska kontroly). To si pleteš s (podvojným) účetnictvím.
17. 11. 2009 00:14:34
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389835
dave67
verified
rating uzivatele
17. 11. 2009 14:29:04
Napsal Neregistrovaný;389347
A jak zjistis momentalni stav zavazku a pohledavek, kdyby prisli bernaci? :)
Nevim co bernak muze, ale system eshopu mam vlastnorucne delanej, takze v pripade potreby dokazu vytisknout i 5 let starou fakturu. Databaze se neztrati ;)
17. 11. 2009 14:29:04
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389834
Santhew
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 11. 2009 21:12:32
Já si faktury označuji podle svého a nikdy jsem s tím problém neměl.
17. 11. 2009 21:12:32
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389833
Účetnictví do toho nepleť, tady se jedná o povinnou evidenci pohledávek a závazků, což se odehrává kolem faktur. Zajímalo mě to, na co jste již odpověděli - že faktury vedete elektronicky. Ovšem platnost takové faktury je v podstatě žádná, jelikož, cituji:"
* faktura zaslaná emailem v digitální podobě (PDF) nemusí být podepsána digitálním podpisem
* elektronická data nejsou sama o sobě daňovým dokladem! Dokladem se stávají až ve chvíli, kdy je zajištěna autenticita dokladu (jeho původ) a jeho integrita (nezměnitelnost). Autenticitu a integritu dokladu zajišťuje příjemce faktury. Stručně řečeno, mezi výdejce faktury a místo jejího uschování se nesmí dostat něco (někdo), co by přerušilo řetěz autenticity nebo dodatečně změnilo podobu faktury."
20. 11. 2009 11:45:17
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389832
Ahoj,
zajímalo by mě, jestli je potřeba a případně jak evidovat dlouhodobý nehmotný majetek nepřesahující 60 000, např. software za 15 000,- díky
3. 12. 2009 13:30:23
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389831
Napsal mrous;407748
Ahoj,
zajímalo by mě, jestli je potřeba a případně jak evidovat dlouhodobý nehmotný majetek nepřesahující 60 000, např. software za 15 000,- díky
pokud nechces, tak ho nemusis evidovat, das ho primo do spotreby (do vydaju) a vic se o nej nestaras. Zustava zapsany jen v evidenci vydaju (v danove evidenci) pro dane obdobi. Samozrejme musis byt schopny jeho nakup dolozit ...
Napsal Neregistrovaný;400004
Účetnictví do toho nepleť, tady se jedná o povinnou evidenci pohledávek a závazků, což se odehrává kolem faktur. Zajímalo mě to, na co jste již odpověděli - že faktury vedete elektronicky. Ovšem platnost takové faktury je v podstatě žádná, jelikož, cituji:"
* faktura zaslaná emailem v digitální podobě (PDF) nemusí být podepsána digitálním podpisem
* elektronická data nejsou sama o sobě daňovým dokladem! Dokladem se stávají až ve chvíli, kdy je zajištěna autenticita dokladu (jeho původ) a jeho integrita (nezměnitelnost). Autenticitu a integritu dokladu zajišťuje příjemce faktury. Stručně řečeno, mezi výdejce faktury a místo jejího uschování se nesmí dostat něco (někdo), co by přerušilo řetěz autenticity nebo dodatečně změnilo podobu faktury."
Nezamenuj fakturu a danovy doklad, ne kazda faktura je danovym dokladem a ne kazdy danovy doklad je fakturou. Nutnost zaruceneho elektronickeho podpisu je u elektronickeho danoveho dokladu vyzadovana primo v zakone o DPH, ale ten se fakturami nezabyva.
Fakturu, kterou ti nekdo zaslal digitalne, si vytiskni, podepis ("Prijal: ... Dne:...") a uloz k dokladum k danove evidenci (predpokladam, ze nevedes ucetnictvi). To mi zatim vzdycky u bernaku stacilo.
Databaze se neztrati ...
... ale jen kdyz mas poctive udelane a bezpecne ulozene zalohy dat ;)
3. 12. 2009 14:35:24
https://webtrh.cz/diskuse/zacatecnice/#reply389830
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit