Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Za jakou cenu se obvykle prodávají malé eshopy

Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
29. 6. 2013 15:53:34
je eshop a eshop.
Adekvátní cena 5x roční zisk? Možná u obchodu, co je zajetej, dělá 8+ cifer ročně a má potenciál prodeje velkému investorovi. V opačném případě je nesmysl i cena 1 roku, protože jedinou devízou malých českých eshopů je nízká cena. A jediným společným charakterem je obývákový provozovatel (odpoledne přijde z práce, nasadí tepláky a jde na roli eshopaře). Spoléhat na cenu se nedá ani 6 měsíců, protože je velmi pravděpodobné, že se najde jinej lojza, kterej to nebude dělat s 10 Kč marží, ale spokojí se se 9 korunama a první eshop se může jít klouzat, protože jeho jedinými zákazníky byli milovníci cen a ti si našli někoho jinýho.
Samozřejmě nechci generalizovat, ale na naprostou většinu malých eshopů to platí.
29. 6. 2013 15:53:34
https://webtrh.cz/diskuse/za-jakou-cenu-se-obvykle-prodavaji-male-eshopy/strana/2/#reply917663
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
29. 6. 2013 18:40:39
Napsal deries;967646
je eshop a eshop.
Adekvátní cena 5x roční zisk? Možná u obchodu, co je zajetej, dělá 8+ cifer ročně a má potenciál prodeje velkému investorovi. V opačném případě je nesmysl i cena 1 roku, protože jedinou devízou malých českých eshopů je nízká cena. A jediným společným charakterem je obývákový provozovatel (odpoledne přijde z práce, nasadí tepláky a jde na roli eshopaře). Spoléhat na cenu se nedá ani 6 měsíců, protože je velmi pravděpodobné, že se najde jinej lojza, kterej to nebude dělat s 10 Kč marží, ale spokojí se se 9 korunama a první eshop se může jít klouzat, protože jeho jedinými zákazníky byli milovníci cen a ti si našli někoho jinýho.
Samozřejmě nechci generalizovat, ale na naprostou většinu malých eshopů to platí.
Nj, co stím naděláme. Z jedné strany na nás tlačí tito prodejci, kteří valší bez ŽL, registrací na UOOU, UZUS apod. protáčí s přirážkou pět až deset procent a na druhé straně jsou giganti, kteří to tak dělají také, protože mají zázemí jak kráva, a ti co si umí říci o peníze zase přeplácí Sklik a Adwords a návratnost investic protahuje na měsíce a roky (rozjet si pak nějakou dlohodobě zajetou značku je téměř nemožné). Občas si připadám, jak když jsem jako malý kluk chodil paběrkovat kukuřici.
29. 6. 2013 18:40:39
https://webtrh.cz/diskuse/za-jakou-cenu-se-obvykle-prodavaji-male-eshopy/strana/2/#reply917662
Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
30. 6. 2013 10:44:30
Napsal beraniste;967685
Nj, co stím naděláme. Z jedné strany na nás tlačí tito prodejci, kteří valší bez ŽL, registrací na UOOU, UZUS apod. protáčí s přirážkou pět až deset procent a na druhé straně jsou giganti, kteří to tak dělají také, protože mají zázemí jak kráva, a ti co si umí říci o peníze zase přeplácí Sklik a Adwords a návratnost investic protahuje na měsíce a roky (rozjet si pak nějakou dlohodobě zajetou značku je téměř nemožné). Občas si připadám, jak když jsem jako malý kluk chodil paběrkovat kukuřici.
Řešení existuje a je velmi jednoduchý - přidaná hodnota. Služby zákazníkovi. A tím nemyslím poštovný zdarma, ale rozumět oboru, poradit, a nabídnout třeba něco navrch. Něco takovýho: http://pelmel.info/wewood-hodinky .... samozřejmě je to trošku běh a musíš si vytvořit jméno a povědomí, ale je to dneska asi jediný způsob jak přežít. Dobrou reklamou jsou reklamace, buď je umíš řešit rychle a lidi to ocení, nebo je neumíš řešit vůbec (problém naprosté většiny těch ceno-kur*ičů) a lidi tě naopak dřív nebo později sežerou.
30. 6. 2013 10:44:30
https://webtrh.cz/diskuse/za-jakou-cenu-se-obvykle-prodavaji-male-eshopy/strana/2/#reply917661
Ja340
verified
rating uzivatele
30. 6. 2013 12:54:43
Napsal deries;967785
Řešení existuje a je velmi jednoduchý - přidaná hodnota. Služby zákazníkovi. A tím nemyslím poštovný zdarma, ale rozumět oboru, poradit, a nabídnout třeba něco navrch. Něco takovýho: http://pelmel.info/wewood-hodinky .... samozřejmě je to trošku běh a musíš si vytvořit jméno a povědomí, ale je to dneska asi jediný způsob jak přežít. Dobrou reklamou jsou reklamace, buď je umíš řešit rychle a lidi to ocení, nebo je neumíš řešit vůbec (problém naprosté většiny těch ceno-kur*ičů) a lidi tě naopak dřív nebo později sežerou.
K čemu je ti přidaná hodnota, zákaznický servis atd. Když o tobě nikdo nebude vědět?
Počítat pouze s tím že spokojení zákazníci mě doporučí dál asi nebude ideální. Obvykle lidi mluví o tom co se jim nelíbilo než o tom kde to bylo OK, protože to berou jako standard.
30. 6. 2013 12:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/za-jakou-cenu-se-obvykle-prodavaji-male-eshopy/strana/2/#reply917660
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit