Zadejte hledaný výraz...

Za co platit SEO konzultanta pro náš web?

KPCZ
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2009 12:29:33
Dobrý den,
naše občanské sdružení realizuje nezávislé testy výrobků, které zveřejňuje v časopise TEST a na www.dtest.cz. V současné době to propagujeme zejména přes Sklik a Adwords.
SEO aktivity jsme zatím spíše zanedbávali, což chceme změnit. Sami si s tím neporadíme a budeme hledat někoho externího. Myslím, že SEO u nás není úplně triviální záležitost, protože náš rozsah je obrovský od kočičího žrádla až přes dudlíky až po crashtesty aut, navíc máme českou i slovenskou verzi webu.
Obvykle, když někoho hledám tak vím, co po něm chci. Ale v případě SEO si nejsem tak úplně jistý. Podle některých článků na internetu se mi zdá, že SEO je někde na hraně černé a bílé magie :-)
Proto se obracím na Vás s prosbou o pomoc s několika otázkami:
1) Co bychom měli chtít? Tzn. jaké jednorázové a průběžné SEO aktivity si myslíte, že u nás jsou žádoucí?
2) Kolik hodin práce může tato činnost přibližně zabrat za měsíc?
3) Jak odměňovat SEO konzultanta? Ideální by bylo to nějak navázat na získané předplatitele. Ale jak? Je to v praxi vůbec reálné, když tam hraje roli tolik faktorů?
4) Jaký způsob vykazování činnosti se Vám osvědčil, aby to bylo dostatečně transparentní pro nás jako provozovatele webu a nepříliš otravné při zpracovávání pro externistu?
5) Co byste nám ještě poradili :-)?
Omlouvám se za možná příliš naivní otázky pro místní profesionální komunitu. Jako KOMPENZACI za tuto psychickou újmu :-) dostane autor pro nás nejpřínosnější odpovědi čtvrtletní předplatné časopisu TEST.
Předem děkuji a přeji hezký den
Karel Pavlík
1. 12. 2009 12:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412541
pro začátek 349,- za knížku:-)
1. 12. 2009 12:54:14
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412540
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
1. 12. 2009 13:00:18
1.) Jednorázově bych si určitě nechal minimálně upravit strukturu webu...
3.) To asi ne. Přece jenom, návštěvníky z vyhledávačů máte už teď, takže si nedovedu představit způsob, jakým by se zjišťovalo, že zákazník přišel díky nějaké lepší optimalizaci...
1. 12. 2009 13:00:18
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412539
Napsal KPCZ;406455
Dobrý den,
naše občanské sdružení realizuje nezávislé testy výrobků, které zveřejňuje v časopise TEST a na www.dtest.cz. V současné době to propagujeme zejména přes Sklik a Adwords.
SEO aktivity jsme zatím spíše zanedbávali, což chceme změnit. Sami si s tím neporadíme a budeme hledat někoho externího. Myslím, že SEO u nás není úplně triviální záležitost, protože náš rozsah je obrovský od kočičího žrádla až přes dudlíky až po crashtesty aut, navíc máme českou i slovenskou verzi webu.
Předem děkuji a přeji hezký den
Karel Pavlík
Osobně bych vám doporučil tento pěkný rozhovor (není příliš odborně napsaný) http://zdrojak.root.cz/clanky/marek-prokop-seo-neni-optimalizace-pro-vyhledavace/, který vám možná osvětlí, v čem spočívá skutečné SEO a co byste tedy od případného optimalizátora měli očekávat a chtít.
1. 12. 2009 13:09:27
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412538
Antorr
verified
rating uzivatele
(126 hodnocení)
1. 12. 2009 13:29:45
Za co mam zaplatit v obchodě? . . . Nejdriv si Napisu o co mam zajem
1. 12. 2009 13:29:45
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412537
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
1. 12. 2009 13:39:44
Napsal KPCZ;406455
4) Jaký způsob vykazování činnosti se Vám osvědčil, aby to bylo dostatečně transparentní pro nás jako provozovatele webu a nepříliš otravné při zpracovávání pro externistu?
Vykazování činnosti rozhodně není neřešitelné jak by se mohlo zdát. Pokud jste opravdu zaměřeni na výkon, tzn. počet předplatných, měli byste opravdu vyžadovat stejné měření efektivity i od práce SEO konzultanta. Práce je samozřejmě průběžná a přichází s nějakou iniciální statistikou návštěvnosti a jejích zdrojů (kolik z vyhledávačů X z jiných zdrojů). Dále musí statistika obsahovat konverzní poměr, tj. kolik procent uživatelů z vyhledávačů si předplatí dtest online.
V průběhu optimalizace Vám SEO konzultant bude doporučovat nebo přímo provádět určité úpravy webu apod., které Vám jakožto neprofesionálovi nic neřeknou, ale především by Vám měl dodat podklady pro sledování zmíněné statistiky a její vývoj. V případě úspěšné SEO kampaně by se měl po čase začít zvedat počet návštěv z vyhledávačů (kvantita) a současně by měla být procentuelní konverze předplatitelů stále stejná nebo vyšší (kvalita uživatelů).
Statistiku potřebujete dlouhodobou, abyste mohli očistit úspěšnost SEO od běžného sezóního trendu. Dále můžete jít do konkrétních detailů: tzn. počet návštěvníků z klíčového slova dtest, test auta, test monitorů. Oblast je to jistě široká, ale o to větší šance je uspět tam kde je nízká konkurence.
Podobným způsobem řešíme SEO u nás, protože je i zájem SEO konzultanta zainteresovat zadavatele na úspěšnosti. Stačí zadavateli dodat čísla, kterým rozumí a v případě, že uživatel může akci provést online (předplatit si dtest), je to výborně online měřitelné.
Ještě k vašim podotázkám: časová náročnost je pro vás irelevantní pokud si určíte částku za získání předplatitele a já vám zaměření na výkon opravdu vřele doporučuji.
Jinak bych vám dále poradil, abyste se na čísla efektivity Vašeho webu podívali již nyní a zkusili si určit určité cíle (zvednou návštěvnost o X, zvednout konverzi o Y%). Současně máte jistě ohodnocen výnos z předplatitele, takže jste schopni dojít k číslům jako "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 předplatitele" a "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 návštěvníka" apod., které následně musíte konfrontovat s požadavky SEO konzultanta.
Magie je to proto, že je milión způsobů jak SEO dělat. Každý má opravdu jiné nápady a "umění", těch co je dělají se liší od 0 do 100% účinnosti. Každý student si dnes myslí, že umí SEO.
1. 12. 2009 13:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412536
Napsal carlos;406484
Vykazování činnosti rozhodně není neřešitelné jak by se mohlo zdát. Pokud jste opravdu zaměřeni na výkon, tzn. počet předplatných, měli byste opravdu vyžadovat stejné měření efektivity i od práce SEO konzultanta. Práce je samozřejmě průběžná a přichází s nějakou iniciální statistikou návštěvnosti a jejích zdrojů (kolik z vyhledávačů X z jiných zdrojů). Dále musí statistika obsahovat konverzní poměr, tj. kolik procent uživatelů z vyhledávačů si předplatí dtest online.
V průběhu optimalizace Vám SEO konzultant bude doporučovat nebo přímo provádět určité úpravy webu apod., které Vám jakožto neprofesionálovi nic neřeknou, ale především by Vám měl dodat podklady pro sledování zmíněné statistiky a její vývoj. V případě úspěšné SEO kampaně by se měl po čase začít zvedat počet návštěv z vyhledávačů (kvantita) a současně by měla být procentuelní konverze předplatitelů stále stejná nebo vyšší (kvalita uživatelů).
Statistiku potřebujete dlouhodobou, abyste mohli očistit úspěšnost SEO od běžného sezóního trendu. Dále můžete jít do konkrétních detailů: tzn. počet návštěvníků z klíčového slova dtest, test auta, test monitorů. Oblast je to jistě široká, ale o to větší šance je uspět tam kde je nízká konkurence.
Podobným způsobem řešíme SEO u nás, protože je i zájem SEO konzultanta zainteresovat zadavatele na úspěšnosti. Stačí zadavateli dodat čísla, kterým rozumí a v případě, že uživatel může akci provést online (předplatit si dtest), je to výborně online měřitelné.
Ještě k vašim podotázkám: časová náročnost je pro vás irelevantní pokud si určíte částku za získání předplatitele a já vám zaměření na výkon opravdu vřele doporučuji.
Jinak bych vám dále poradil, abyste se na čísla efektivity Vašeho webu podívali již nyní a zkusili si určit určité cíle (zvednou návštěvnost o X, zvednout konverzi o Y%). Současně máte jistě ohodnocen výnos z předplatitele, takže jste schopni dojít k číslům jako "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 předplatitele" a "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 návštěvníka" apod., které následně musíte konfrontovat s požadavky SEO konzultanta.
Magie je to proto, že je milión způsobů jak SEO dělat. Každý má opravdu jiné nápady a "umění", těch co je dělají se liší od 0 do 100% účinnosti. Každý student si dnes myslí, že umí SEO.
Velmi pěkně řečeno.
1. 12. 2009 14:51:33
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412535
Držel bych se toho co řekl Big Lebovsky. Navíc pochybuju, že seženeš optimalizéra, kterej si nechá platit dle zvýšení předplatného. Každý ví, že tištěné magazíny jdou do kopru a kdo umí na netu, najde si informace z mnoha různých zdrojů online.
Můj kontroverzní návrh je utlumení tištěného časopisu /hehe/, poladil bych základní onpage faktory /titulky, kw apod./ a hlavně začal VELKÝM způsobem spolupracoval s online obchodama, magazínama a vyhledávačema cen kde bych publikoval články a tak sháněl návštěvnost na dtest. Dtest pak zmonetizoval affilem nebo reklamou spolupracujících obchodů.
1. 12. 2009 15:59:33
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412534
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
1. 12. 2009 20:32:49
Napsal kubimi;406466
pro začátek 349,- za knížku:-)
amen :)
1. 12. 2009 20:32:49
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412533
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 12. 2009 13:21:47
Hezké, až na to že to není funkční u všech druhů cílů. Pokud máš něco, co se po internetu dobře prodává a existuje poptávka(př. parfémy), je tahle spolupráce reálná. Nicméně u tohoto případu je to insane. Znamenalo by to totiž, že SEO konzultant přebírá zodpovědnost i za marketingové schopnosti (nasazení cen předplatného a celý marketingový bezreklamový model) zadavatele. A ten je v tomhle případě značně najivní. Být zadavatelem, nejdřív se zamyslím nad marketongovou strategií monetizace projektu. Protože i pokud vám SEO přivede zajímavé počty lidí na stránky, při stávajícím modelu nebude zisk, který vytvoří, stačit ani na vyplacení SEO konzultanta.
Napsal carlos;406484
Vykazování činnosti rozhodně není neřešitelné jak by se mohlo zdát. Pokud jste opravdu zaměřeni na výkon, tzn. počet předplatných, měli byste opravdu vyžadovat stejné měření efektivity i od práce SEO konzultanta. Práce je samozřejmě průběžná a přichází s nějakou iniciální statistikou návštěvnosti a jejích zdrojů (kolik z vyhledávačů X z jiných zdrojů). Dále musí statistika obsahovat konverzní poměr, tj. kolik procent uživatelů z vyhledávačů si předplatí dtest online.
V průběhu optimalizace Vám SEO konzultant bude doporučovat nebo přímo provádět určité úpravy webu apod., které Vám jakožto neprofesionálovi nic neřeknou, ale především by Vám měl dodat podklady pro sledování zmíněné statistiky a její vývoj. V případě úspěšné SEO kampaně by se měl po čase začít zvedat počet návštěv z vyhledávačů (kvantita) a současně by měla být procentuelní konverze předplatitelů stále stejná nebo vyšší (kvalita uživatelů).
Statistiku potřebujete dlouhodobou, abyste mohli očistit úspěšnost SEO od běžného sezóního trendu. Dále můžete jít do konkrétních detailů: tzn. počet návštěvníků z klíčového slova dtest, test auta, test monitorů. Oblast je to jistě široká, ale o to větší šance je uspět tam kde je nízká konkurence.
Podobným způsobem řešíme SEO u nás, protože je i zájem SEO konzultanta zainteresovat zadavatele na úspěšnosti. Stačí zadavateli dodat čísla, kterým rozumí a v případě, že uživatel může akci provést online (předplatit si dtest), je to výborně online měřitelné.
Ještě k vašim podotázkám: časová náročnost je pro vás irelevantní pokud si určíte částku za získání předplatitele a já vám zaměření na výkon opravdu vřele doporučuji.
Jinak bych vám dále poradil, abyste se na čísla efektivity Vašeho webu podívali již nyní a zkusili si určit určité cíle (zvednou návštěvnost o X, zvednout konverzi o Y%). Současně máte jistě ohodnocen výnos z předplatitele, takže jste schopni dojít k číslům jako "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 předplatitele" a "kolik si mohu dovolit zaplatit za 1 návštěvníka" apod., které následně musíte konfrontovat s požadavky SEO konzultanta.
Magie je to proto, že je milión způsobů jak SEO dělat. Každý má opravdu jiné nápady a "umění", těch co je dělají se liší od 0 do 100% účinnosti. Každý student si dnes myslí, že umí SEO.
6. 12. 2009 13:21:47
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412532
Martin V
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 12. 2009 18:21:20
Shoduju s názorem WuShina. Na tomhle webu bych si SEO v žádném případě nenechal platit dle konverzí, a pochybuju, že by na tohle jakýkoliv SEO konzultant přistoupil. Není přece tak těžké dohodnout se na nějaké hodinové sazbě a pak udělat report co jsem za ty hodiny udělal a k čemu to povede.
6. 12. 2009 18:21:20
https://webtrh.cz/diskuse/za-co-platit-seo-konzultanta-pro-nas-web#reply412531
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit