Zadejte hledaný výraz...

Wedos – problém s emaily

team Pressy
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 2. 2015 12:21:59
Běžně se nám stává že máme pro doménové emaily problémy se schránkami a s příjmem a odesíláním.
Napojeno standartně skrz Thunderbird, ale když dlouho nepřijde email, napojíme se skrz webmail a tam také nic, i zkoušíme testovací emaily. Dnes opět! Po kontaktování podpory se odmlčí a emaily vždy "záhadně dorazí" a hned přijde zpráva že u nich žáídný problém nevidí. Náhoda ? Teda, "náhody" ?.
(například se stalo že email který byl otevřený na mobilu v aplikaci BlueMail -skvělá aplikace- se nenašel ani nebyl dohledatelný, prostě Wedso o něm nevěděl)
Běžně mají emaily zpoždění v řádech minut cca 15, ale jsou i případy kdy email dorazí po hodině!
Víme že je plno klientů kteří mají problémy s emaily u Wedosu.
Wedos s tím bohužel nic nedělá, jen slibuje a slibuje, jako vždy.
Je nějaká možnost jak to vyřešit ?
(Kromě té mít email u Gmailu, protože to nevypadá reprezentativně. A změně hostingu, prosíme věcné a produktivní rady)
11. 2. 2015 12:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090359
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 2. 2015 12:27:20
Není nutné mít přímo gmail.com v adrese. Gmail má i verzi pro firmy - Google Apps. Rozhraní je pak prakticky stejné jako Gmail, ale je to na vlastní doméně. Zvenčí tedy není nijak poznat, že to je Gmail.
Podobnou nabídku má i Microsoft se svým Office365 (nebo Outlook.com).
Doporučil bych se na to podívat, protože to je pak email na úplně jiné úrovni. U nás používáme už roky právě Office365. Funguje perfektně, má webový Outlook (prakticky stejný jako na desktopu) a hlavně to není hloupý IMAP. Emaily jsou tak doručovány okamžitě když přijdou a není potřeba kontrolovat to v intervalech. K tomu pak ještě mraky funkcí jako sdílené kalendáře, plánování schůzek atd.
11. 2. 2015 12:27:20
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090358
team Pressy
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 2. 2015 12:31:24
Na ten firemní Gmail jsem narazil, ještě jsem ho nezkoumal. Děkuji za tip a informace
-David
11. 2. 2015 12:31:24
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090357
Vlastni VPS - nemusi byt silna, jen dobre udelana, a k tomu napr. Roudcube
11. 2. 2015 12:48:08
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090356
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 2. 2015 13:03:18
Napsal vdusek;1167178
Vlastni VPS - nemusi byt silna, jen dobre udelana, a k tomu napr. Roudcube
Vlastní VPS ale bude mít problém s autoritou IP, musí se ručně řešit věci jako DKIM nebo spam filtr. Hlavně to ale bude stejně hloupé jako Wedos a bude to umět maximálně IMAP.
11. 2. 2015 13:03:18
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090355
DKIM, SPF, antispam, antivir, IMAP, POP3, SMTP v sifrovanych verzich neni z asadni problem.
Vyhodou je, ze mate v ruce a pod kontrolou kde co blokujete a co se Vam nedorucilo a proc. Vase posta nepodleha globalnim neovlivnitelnym pravidlum. Muzete definovat vlastni blacklisty a whitelisty
Vase VPS neni groupware, i kdyz v jine variante SW vybavy muze byt
11. 2. 2015 13:06:55
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090354
buffy
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 2. 2015 13:30:40
Napsal Pressy.cz;1167174
Na ten firemní Gmail jsem narazil, ještě jsem ho nezkoumal. Děkuji za tip a informace
-David
na wedosu po prvotnim otestovani emailu, nepouzivam krom presmerovani domenoveho kose na gmail (google apps) zadne mailove sluzby. u google lze nastavit tusim i na klasickem gmail uctu odpovidat jako domena. po overeni to pak funguje dobre. vyhodou google je dobry antispam, ale nic nefunguje 100%. je to ale dle meho jedno z nejspolehlivejsich mailovych reseni.
11. 2. 2015 13:30:40
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090353
Napsal Pressy.cz;1167169
Běžně se nám stává že máme pro doménové emaily problémy se schránkami a s příjmem a odesíláním.
Napojeno standartně skrz Thunderbird, ale když dlouho nepřijde email, napojíme se skrz webmail a tam také nic, i zkoušíme testovací emaily. Dnes opět! Po kontaktování podpory se odmlčí a emaily vždy "záhadně dorazí" a hned přijde zpráva že u nich žáídný problém nevidí. Náhoda ? Teda, "náhody" ?.
(například se stalo že email který byl otevřený na mobilu v aplikaci BlueMail -skvělá aplikace- se nenašel ani nebyl dohledatelný, prostě Wedso o něm nevěděl)
Běžně mají emaily zpoždění v řádech minut cca 15, ale jsou i případy kdy email dorazí po hodině!
Víme že je plno klientů kteří mají problémy s emaily u Wedosu.
Wedos s tím bohužel nic nedělá, jen slibuje a slibuje, jako vždy.
Je nějaká možnost jak to vyřešit ?
(Kromě té mít email u Gmailu, protože to nevypadá reprezentativně. A změně hostingu, prosíme věcné a produktivní rady)
Jen na vysvětlenou - zpoždění může být způsobeno zapnutím greylistingu. Ten lze vypnout. Napište našim technikům (přes formulář) a oni se Vám na to podívají.
Měli jsme období v minulém roce, kdy jsme na 2 serverech řešili komplikace s maily, ale udělali jsme hodně úprav a aktuálně je situace bez problémů na všech serverech. Připravujeme zcela nové řešení, které nyní testujee a potom chceme nasadit.
11. 2. 2015 21:23:31
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090352
martinmasor
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 2. 2015 22:49:04
Napsal WEDOS;1167412
Měli jsme období v minulém roce, kdy jsme na 2 serverech řešili komplikace s maily, ale udělali jsme hodně úprav a aktuálně je situace bez problémů na všech serverech. Připravujeme zcela nové řešení, které nyní testujee a potom chceme nasadit.
toto je zajimava odpoved, ale zrovna dnes jsme s Vasi podporou pres chat a nasledne mail resili prostou vec .. kterou technik " odflakl " jiz po treti .
Kdyz mi napise toto zakaznik, kteremu se o to starame ..
Dobrý den,
opět bych se chtěl zeptat proč od info@motosport-trebic.cz nechodí emaily dnes v 13:09 hod. byl odeslán email na adresu:
filip@vagnersport.cz - nedoručeno
adam@vagnersport.cz - nedoručeno
filip.jbc@seznam.cz (sem doručeno)
info@jakoube.cz - doručeno
Dále máme zásadní problém že s filip@vagnersport.cz byly odeslány emaily, ale nedošly. Byly odesílány na adresy beverley.waterhouse@moto-direct.com a zoe.butler@moto-direct.com a na v.grancic@cs.mfcr.cz !!
( presny mail od zakaznika ktery mi to povolil postnout neupravene sem je toto :
Na celním úřadu v Liberci nedostali 2 maily (1/2 z odeslaných 4), propásli jsme tak řízení a teď mi volali, že pokuta ve správním řízení, kam jsme spadli je 25-500 tis.
Předpokládám, že teda dostanem těch 25, ale i tak sem dost nas...
Mail byl: v.grancic@cs.mfcr.cz )
kdy domena vagnersport.cz je u wedosu .. a ty 2 poslany na jine ( 1 verejny seznam, druha smerovana na gmail apps ) tak jeho odpoved byla ..
Dobrý den,
tento měsíc jsem nedohledal žádný e-mail z domény motosport-trebic.cz na doménu vagnersport.cz. Vrátila se odesílateli nějaká chyba?
Ohledně druhého dotazu, jedná se vám o nějaký konkrétní datum?
S přáním hezkého dne,
asi kdyby nam prisla nejaka hlaska .. o nedoruceni, hned mu ji poskyteneme ??? ovsem neprijde nic ani tam ani tam .. odeslane maily se ztrati .. a reseni je proste k nam nic neprislo ? a to jiz po nekolikate ?? Diky za toto vlakno zakladateli .. " zahodil " jsem VPS abych nemusel mit problemy dali jsme vse na hostingy ( zde i navysen limit na 10GB )
a co z toho ? Co mam rict zakaznikovi kdyz i on jako totalne neznaly problemu si sam odvodi, ze kdyz to na blbej seznam prijde a jim ne .. tak je neco spatne u nas ( vas ) ?
S pranim tez hezkeho dne ..
17. 2. 2015 22:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090351
cakes
verified
rating uzivatele
18. 2. 2015 07:23:26
Pozdější doručování může být greylistingem - různá doba doručení odpovídá různému intervalu znovu odeslání. Nedoručování (žádná zmínka v logu o spojení) => požádat o logy ze serveru odesílatele ... pokud ten je někde na DNSBL, tak ke spojení vůbec dojít nemusí.
18. 2. 2015 07:23:26
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090350
martinmasor
Psal jste mailem 2 různé situace.
Na první kolega odpověděl, že žádný mail k nám nedorazil. To znamená, že kolega hledal v logách a nenašel tam nic. Z tohoto pohledu je potřeba vědět taky to, zda to odeslal protější server. To, že mail odešel z PC neznamená, že dojde protější straně. Mail jde přes několik mailserverů, kde může být nějak zpracován, zablokován apod. a může dorazit na protější stranu a tam s ním může příjemce nějak naložit (třeba přesunout do složky spam nebo automaticky smazat). Pokud kolega nenašel v logu, že k nám mail přišel na mailserver, tak zřejmě bude problém jinde (asi nám to ze serveru odesílatele nedorazilo).
Se stejnou doménou jste řešil stejný problém v lednu a taky k nám žádný mail nedorazil. Tady bude potřeba obrátit se na provozovatele serveru na protější straně, aby napsal, proč zprávy k nám neposlal.
Na druhý se správně zeptal, zda se jedná o nějaké konkrétní datum. Podle toho to bude kolega hledat v logu a zjistí co se s mailem stalo. Nelze hledat "naslepo", protože logy jsou velké mnoho TB. Tady je naprosto stejná situace s tím doručením. Kolega Vím odpověděl a požádal o datum. Vy jste mu v noci žádné neposlal a věnujete se problému číslo jedna. Když napíšete termín, tak kolegové dohledají, jak jsme s maily naložili mi a budete vědět, zda a kdy a komu jsme je poslali.
Mail není garantovaná komunikace a určitě na základě toho neurčuje žádný úřad pokuty. Firmy komunikují přes datovou schránku.
Kolegové to projdou a každému problému se věnují. Maily k uvedené doméně jsou na mailserveru, kde jsme doposud nezaznamenali žádný problém.
Napsal čákes;1169234
Pozdější doručování může být greylistingem - různá doba doručení odpovídá různému intervalu znovu odeslání. Nedoručování (žádná zmínka v logu o spojení) => požádat o logy ze serveru odesílatele ... pokud ten je někde na DNSBL, tak ke spojení vůbec dojít nemusí.
Ano, tak to je. Může tam být skutečně hodně příčin, ale každou situaci řešíme.
18. 2. 2015 07:30:20
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090349
Na celním úřadu v Liberci nedostali 2 maily (1/2 z odeslaných 4), propásli jsme tak řízení a teď mi volali, že pokuta ve správním řízení, kam jsme spadli je 25-500 tis.
Předpokládám, že teda dostanem těch 25, ale i tak sem dost nas...
Mail byl: v.grancic@cs.mfcr.cz )
Konečně snad lidi pochopíte, že mail není garantovaná služba a když nedojde, tak nedojde...
Jako firmy máte datové schránky
18. 2. 2015 08:21:00
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090348
McFly
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 2. 2015 08:46:32
Už jsem se setkal i s tím, že se některé servery greylistingu zalekly a už se nepokoušely o další doručení zprávy po prvním odmítnutí (kód 450). V podstatě jako kdyby šlo o zombie, které obvykle pokus o zaslání neopakují. Nepříjemné.
Osobně bych postupoval od zdroje, tj. nejprve zkontroloval log prvního serveru po cestě, jak píše čákes.
18. 2. 2015 08:46:32
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090347
S greylistingem kdysi mely problemy Win servery / Exchange, al to je dlouho
Nektere servery jsou na seznamech a nepodporuji greylisting ani dnes (ruzzne OS)
Jine ho nepodporuji z jinych duvodu. Je veci spravcu serveru, zda poslou alespon info, ze se zprava nedorucila
18. 2. 2015 08:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090346
martinmasor
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 2. 2015 10:16:04
datove schranky pouziva malokdo .. bohuzel .. ano je to jejich chyba ze posilaji neco co maji poslat do schranky mailem .. toto jim rad i sdelim a vyzuji se z toho ..
je pravda ze tomu technici venuji a resi problem, toto vlakno sem nasel, proto jsem to sem postnul ve chvili kdy nas na telefonu zajimave castovali :) .. pak to byl zakon
padajiciho lejna .. me jen nedochazelo proc na 2 servery ( seznam a google ) to od odesilatele dorazi, na jeden ne ..
18. 2. 2015 10:16:04
https://webtrh.cz/diskuse/wedos-problem-s-emaily#reply1090345
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit