Zadejte hledaný výraz...

Weby se slevovými kódy – mají smysl

jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
15. 7. 2013 20:31:16
Napsal Michal Kubíček;973657
Affil to samozřejmě nezabíjí, jen ho to vhodným způsobem doplňuje.
Z pohledu provozovatele ano, jinak se jedná o dalšího prostředníka který navyšuje cenu koncovému zákazníkovi.
15. 7. 2013 20:31:16
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923047
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 7. 2013 20:33:56
Napsal jarin001;973655
@stephan
Jako zákazník, z affilu mám h...o, z kupónu mám slevu, chápeš ten rozdíl?
Jako zákaznik tento pohled (či výhodu) chápu. Jako affilákovi mi to je proti srsti. A kdybych byl provozovatel eshopu, tak bych se zamyslel nad tím, jestli mi potenciální zákazníky přivádí klasický affilák nebo provozovatel kupónového webu.
Jsem zastánce kuponů, které dává eshop zákazníkovi přímo. Např. jako bonus pro další nákup. Ale tento způsob, který je zde prezentován je divný a pro affiláky je to rána do zad. Nebál bych se to přirovnat k tomu, když si cílový obchod dá na svůj web PPC reklamu.
15. 7. 2013 20:33:56
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923046
Napsal jarin001;973661
Z pohledu provozovatele ano, jinak se jedná o dalšího prostředníka který navyšuje cenu koncovému zákazníkovi.
Tak třeba já prodávám zboží, které má malaobchodní cenu danou výrobcem, takže kupony nejsou z kapsy zákazníka (ten zaplatí všude stejně), ale z mé, jako prodejce. Takže pokud se chci o svou marži podělit s affiliate partnerem, případně zákazníkem, je to jen má "ztráta".
---------- Příspěvek doplněn 15.07.2013 v 20:37 ----------
Napsal lookass;973660
. Idealne pokud konecne nekdo prijde s personalizovanymi kody pro jednotlive servery, jinak bude dal vsude to same a bude se jen krast a kopirovat.
Souhlasím, to je cesta.
15. 7. 2013 20:35:49
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923045
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
15. 7. 2013 20:39:49
Napsal stephan;973664
Jsem zastánce kuponů, které dává eshop zákazníkovi přímo. Např. jako bonus pro další nákup. Ale tento způsob, který je zde prezentován je divný a pro affiláky je to rána do zad. Nebál bych se to přirovnat k tomu, když si cílový obchod dá na svůj web PPC reklamu.
Já (dnes zákazník;) přeci nebudu surfovat po všemožných eshopech kde je sleva na produkt který momentálně sháním.
15. 7. 2013 20:39:49
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923044
tytyn
verified
rating uzivatele
15. 7. 2013 20:47:02
Napsal jarin001;973669
Já (dnes zákazník;) přeci nebudu surfovat po všemožných eshopech kde je sleva na produkt který momentálně sháním.
mám na to aplikaci přímo v mozille. Jak jsem na eshopu tak to prohledá jakousi databázi a zobrazí kody ke slevám. nic nemusím hledat. Ale je pravdaže jsem to NIKDY NEVYUŽIL.
15. 7. 2013 20:47:02
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923043
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 7. 2013 20:48:06
Napsal Michal Kubíček;973657
Článek se dívá na kuponweby jen z jednoho pohledu. Jak jsem se zmínil, sám takový web provozuji a současně v něm mám zavedeny dva své eshopy. Jeden z eshopů jsem přitom rozjel do zajímavějších čísel právě strategií kuponů. Neměl jsem brand, měl jsem jen konkureční produkty. Dnes mám opakující se zákazníky a konverzi kolem 3% a zákazníky, kteří poprvé přišli přes kupón. Nakupují cyklicky a již bez kuponů. Kupodivu.
Affil to samozřejmě nezabíjí, jen ho to vhodným způsobem doplňuje.
Pro provozovatele eshopu je to možná v pořádku.
Ale moje zkušenosti (jako affiláka) nejsou dobré, protože většinou díky kupónům přijde affilák o provizi. A kdo ji místo něj dostane? No přece provozovatel kupónového webu, na který se zákazník dostal poté, co si vybral zboží a rozhodl se přejít k objednávce. Ovšem když viděl kolonku "slevový kupón", tak se rozhodl prohledat internet a najít si svojí slevu...
Co tato kupónová sleva způsobí?
1) Pokud byl zákazník na koncový web přiveden affilákem, tak přijde o svoji provize ten, který odvedl "práci" ve prospěch provozovatele kupónového webu, který pouze "parazituje" na možnosti získat slevu.
Opravdu je to pro všechny strany výhodné? Neměl by být oceněn hlavně ten, kdo přivedl zákazníka?
Jak jsem psal, kupónový web je stejné neštěstí jako PPC reklama na koncovém webu.
2) Pokud zákazník přijde na koncový web poprvé a je rozhodnut o nákupu, tak si eshop díky slevovému kupónu dobrovolně sníží provizi. V čí prospěch? Opět ve prospěch "parazitujícího" kupónového webu.
Je tohle to, co provozovatelé a zákazníci opravdu chtějí? Proč zákazníkovi nedají radši dopravu zdarma a personalizovaný kupón pro budoucí nákup?
Abych se na to nedíval jenom kriticky, tak přiznávám, že je možné, že na kupónové weby chodí lidé cíleně a podle aktuálních slev si vybírají zboží, které by jinak nekoupili. Bohužel neznám data a tak nemohu soudit, jestli je takovýchto zákazníků většina a nebo převládají tací, kteří se na kupónový web dostanou až v době, kdy hledají konkrétní slevový kupón pro konkrétní web, protože jsou již v objednávkovém procesu...
15. 7. 2013 20:48:06
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923042
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
15. 7. 2013 21:01:46
Ale moje zkušenosti (jako affiláka) nejsou dobré, protože většinou díky kupónům přijde affilák o provizi. A kdo ji místo něj dostane? No přece provozovatel kupónového webu, na který se zákazník dostal poté, co si vybral zboží a rozhodl se přejít k objednávce. Ovšem když viděl kolonku "slevový kupón", tak se rozhodl prohledat internet a najít si svojí slevu...
Pokud dokončí zákazník objednávku z affil odkazu a vloží slevový kupón tak affil partner o provizi přijde? Ptám se protože to opravdu nevím.
15. 7. 2013 21:01:46
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923041
lookass
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
15. 7. 2013 21:08:38
Ale moje zkušenosti (jako affiláka) nejsou dobré, protože většinou díky kupónům přijde affilák o provizi. A kdo ji místo něj dostane? No přece provozovatel kupónového webu, na který se zákazník dostal poté, co si vybral zboží a rozhodl se přejít k objednávce. Ovšem když viděl kolonku "slevový kupón", tak se rozhodl prohledat internet a najít si svojí slevu...
Mate k tem zkusenostem i nejaka cisla? Vite kolik % zakazniku Vam to sebere? Ja to tedy nevim, rad bych to vedel, ale netusim jak to zmerit. Odhaduji to na naprosto miziva procenta, takze se tim nezabyvam a radeji premyslim co svym navstevnikum nabidnout vic nez konkurence, aby se vraceli dobrovolne.
15. 7. 2013 21:08:38
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923040
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 7. 2013 21:16:08
Napsal jarin001;973687
Pokud dokončí zákazník objednávku z affil odkazu a vloží slevový kupón tak affil partner o provizi přijde? Ptám se protože to opravdu nevím.
U affil programů, se kterými mám zkušenosti to tak bylo. Prostě provozovatel affil programu určené určité procento z ceny, které vyplácí jako provizi svým partnerům. Takže se buďto úplně odstřelí affilák a nebo se mu značně sníží provize, protože se musí platit ještě kupóňákům.
---------- Příspěvek doplněn 15.07.2013 v 21:18 ----------
Napsal lookass;973691
Mate k tem zkusenostem i nejaka cisla? Vite kolik % zakazniku Vam to sebere? Ja to tedy nevim, rad bych to vedel, ale netusim jak to zmerit. Odhaduji to na naprosto miziva procenta, takze se tim nezabyvam a radeji premyslim co svym navstevnikum nabidnout vic nez konkurence, aby se vraceli dobrovolne.
% nezměřím, protože se nemusí v affil účtu vůbec prodej zaznamenat. Ale i kdyby to byly mensi procenta, tak furt jsou to penize, které bych měl mít já a ne provozovatel kupónového webu. Každá koruna vydělaná dnes může znamenat xnásobek výdělku za rok.
15. 7. 2013 21:16:08
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923039
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
15. 7. 2013 21:31:07
@stephan
Provizní programy mají své podmínky, máš konverzi, máš procenta, tratit můžeš podle mě jen o procenta z ponížené platby o slevový kupón, nižší platba pro zákazníka, nižší provize pro affil partnera.
Zase jako zákazník, affiláci mi jsou ukradený, z toho nemám nic (pzn. jeden affil eshop vlastním;)
15. 7. 2013 21:31:07
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923038
lookass
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
15. 7. 2013 21:35:29
Proto se ptam proc to resite, kdyz to nelze zmerit.. Proc byste ty penize mel mit vy jako affilak, kdyz navstevnik odejde a jeste hleda pred nakupem slevu? Asi k tomu ma duvod? Na ten samy eshop se proklikne pres x dalsich affill odkazu, tak nabidnete neco navic. Jemu je jedno kdo dostane provizi, jemu jde o vyhody pro nej, takze cena, doprava, servis atd..
Proc mu ten slevovy kod nenabidnete pri prokliku do obchodu rovnou sam? At delam co delam, lepsi reseni nevidim ;)
15. 7. 2013 21:35:29
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923037
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 7. 2013 21:37:05
Napsal jarin001;973701
@stephan
Provizní programy mají své podmínky, máš konverzi, máš procenta, tratit můžeš podle mě jen o procenta z ponížené platby o slevový kupón, nižší platba pro zákazníka, nižší provize pro affil partnera.
Zase jako zákazník, affiláci mi jsou ukradený, z toho nemám nic (pzn. jeden affil eshop vlastním;)
Kez by to bylo tak jednoduchy :) Uz to nebudu resit, stejne se nic nezmeni, takze je zbytecne se tim zabyvat. Karty jsou rozdane a musime se s tim smirit...
15. 7. 2013 21:37:05
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923036
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
15. 7. 2013 21:45:53
@stephan
Měl bych pro tebe jednu upřímnou radu, když víš že ti kupóňáci parazitují na affilu, založ si vlastní kupónový web a trochu jim ukroj z koláče ;)
15. 7. 2013 21:45:53
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923035
stephan
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 7. 2013 21:49:54
Napsal lookass;973703
Proto se ptam proc to resite, kdyz to nelze zmerit.. Proc byste ty penize mel mit vy jako affilak, kdyz navstevnik odejde a jeste hleda pred nakupem slevu? Asi k tomu ma duvod? Na ten samy eshop se proklikne pres x dalsich affill odkazu, tak nabidnete neco navic. Jemu je jedno kdo dostane provizi, jemu jde o vyhody pro nej, takze cena, doprava, servis atd..
Proc mu ten slevovy kod nenabidnete pri prokliku do obchodu rovnou sam? At delam co delam, lepsi reseni nevidim ;)
Proc bych mel mit penize? Mozna proto, ze jsem privedl zakaznika na web? Vzhledem k tomu, ze se slevovy kupon zadava az behem objednavky, tak provozovatel kuponoveho webu do objednavky zasahne az v dobe, kdy je zakaznik o nakupu rozhodnut a nebyt kolonky "slevovy kupon", tak by i nakoupil. Diky teto kolonce eshop jednak prerodeluje provizi mezi svymi partnery, ale take se vystavuje riziku, ze zakaznik nakonec nenakoupi, jelikoz nekde napr. najde lepsi slevu v jinem eshopu. Pro provozovatele eshopu jsou daleko lepsi reseni, jak udelat zakaznik radost....
P.S. Jste provozovatel Kuponka.cz?
Toto je muj posledni koment v tomto vlakne. Dale to jiz nebudu resit, protoze to nema smysl.
15. 7. 2013 21:49:54
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923034
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
15. 7. 2013 21:52:20
To se to hezky rozjelo. Já bych to neviděl s tím dělením se o provizi tak zle. Spousta lidí se dělí o provizi ještě hloupěji ... má toliko všech možných slev a bonusů, že se v tom už ani on sám nevyzná a ještě nabízí poštovné zdarma. Zakládám o.s. Stoppostovnemuzdarma
15. 7. 2013 21:52:20
https://webtrh.cz/diskuse/weby-se-slevovymi-kody-maji-smysl/strana/2#reply923033
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit