Zadejte hledaný výraz...

Vzácné předměty v Ultima Online byly původně bug

Nádherná ukázka nezamýšlené vlastnosti a toho, jak vývojáři pružně nechali ekosféru okolo bugů žít.
“Rares” in Ultima Online weren’t really a feature.They were a bug.
True black clothing started going for hundreds overnight. So we removed it (the artists hated it as an abomination). Which just made the color rarer, which drove up value even more.
The upshot of rares? Players started launching websites and forming communities around collecting, building lists and making real money and creating strategy guides around rares.
After banging our heads against this sort of thing for a few weeks, we embraced it instead. Players felt clever. They had invented a minigame out of our bugs, and it was a minigame people were willing to pay thousands of dollars a month to play.
Our wisdom was not in inventing an awesome cool collectible feature. It was in surrendering control to the awesome power of emergent behavior.
28. 11. 2010 18:26:15
https://webtrh.cz/diskuse/vzacne-predmety-v-ultima-online-byly-puvodne-bug#reply587597
Brambi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2010 20:59:09
Velice mě toto téma těší. Pyšním se skoro 10ti letou kariérou Ultimy Online.
Hehe, pamatuji si, jak jsem zabíjel vendory v Serpent's Hold, abych dostal černé sandále, které byli v té době nesmírně cenné.
Bugů bylo hodně, ale dělaly éru érou. Jakože ingoty v barvách, které nešli najít - přetovovali se NPC prodávané věci.
Jakože vykrádání domů přes logout účtů, když se postavy skládali na sebe.
Ach ty časy.
http://uosecondage.com - T2A 1996 Shard naprosto era accurate. Viva Ultima!
28. 11. 2010 20:59:09
https://webtrh.cz/diskuse/vzacne-predmety-v-ultima-online-byly-puvodne-bug#reply587596
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit