Zadejte hledaný výraz...

Výzva 2018 ke kontrole COI – reklamace 2014 – co s tím?

vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
15. 2. 2018 10:58:41
Dobrý den,
mám takový případ, před 5-ti lety - v lednu 2013 od nás nějaký zákazník zakoupil zboží, údajně ho v prosinci 2014 reklamoval. Dnes v únoru 2018 se obrátil na ČOI s tím, že chce reklamaci prověřit.
Zajímavostí je, že jestli vůbec reklamace byla od něj poslána, bylo to ještě na OSVČ, výzva ke kontrole byla ale poslána na s.r.o. - současného provozovatele - který funguje od 6/2015.
Jak by jste v tomto případě postupovali při kontrole Vy ?
Navíc co tak vidím informace, tak zakázkové listy, reklamace atd. musí živnostník archivovat přece tři roky. To samé dělá pošta a trackingy o odeslání reklamace nebudou již funčkní, jelikož je archivují max. tři roky( na infolince mi bylo sděleno, že vetšinou 2 roky).
Co by jste v tomto případě dělali Vy ? Tohle přece neni zcela normální řešit nějaké takové prudiče...
Díky za jakékoliv rady...
15. 2. 2018 10:58:41
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329930
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 2. 2018 11:13:20
Napsal vena.vaclav;1444417
Dobrý den,
mám takový případ, před 5-ti lety - v lednu 2013 od nás nějaký zákazník zakoupil zboží, údajně ho v prosinci 2014 reklamoval. Dnes v únoru 2018 se obrátil na ČOI s tím, že chce reklamaci prověřit.
Zajímavostí je, že jestli vůbec reklamace byla od něj poslána, bylo to ještě na OSVČ, výzva ke kontrole byla ale poslána na s.r.o. - současného provozovatele - který funguje od 6/2015.
Jak by jste v tomto případě postupovali při kontrole Vy ?
Navíc co tak vidím informace, tak zakázkové listy, reklamace atd. musí živnostník archivovat přece tři roky. To samé dělá pošta a trackingy o odeslání reklamace nebudou již funčkní, jelikož je archivují max. tři roky( na infolince mi bylo sděleno, že vetšinou 2 roky).
Co by jste v tomto případě dělali Vy ? Tohle přece neni zcela normální řešit nějaké takové prudiče...
Díky za jakékoliv rady...
Pokud s.r.o nepřevzalo veškeré povinnosti po OSVČ, tak bych ho poslal někam, že mezi s.r.o a tím člověkem snad nikdy žádný vztah ani smlouva nebyla, tak co chtějí kontrolovat.
Třeba se mu nebude chtít s tím dál prudit aby posílal kontrolu znova na tebe jako OSVČ.
Teoreticky to s.r.o nemusí vůbec o nějakém OSVČ ani vědět, ne? Teoreticky může být majitel úplně někdo jiný a on se má obracet na to OSVČ u kterého to koupil.
15. 2. 2018 11:13:20
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329929
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
15. 2. 2018 11:41:10
já uvažuju taky to tak udělat...ale co když budou hledat dál...a najdou třeba z roku 2013 kdo byl provozovatel... spíš mi připadá ujetý za vlasy kontrolovat něco před 4-mi lety...za prvé to budu těžko dohledávat a když tak stejně je to neověřitelný...skoro až uvažuju jednat jako ten prudič... udělat postup ad 1), dostat z nich co nejvíc informací a pak je odpálkovat že to není záležitost kontroly s.r.o. jelikož v té době neexistovala a provozovatelem nebyla.
Následně pokud dorazí výzva na OSVČ tak vyrobit zcela nový super protokol kde budou veškeré naležitosti a třeba reklamaci i uznat a doložit kopii podacího lístku.... ať si udělají co chtějí ...
Nebo jak by se k tomu postavil kdokoliv z Vás ?
15. 2. 2018 11:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329928
HonzaD
verified
rating uzivatele
15. 2. 2018 11:45:33
Nevím přesně, ale při ukončení podnikání se hlásí na živnostenský úřad, kdo a kde bude vyřizovat reklamace. Takže pokud OSVČ se transformovala na s.r.o. tak by reklamaci měla řešit s.r.o.
Pořád by jsi měl mít archivováno účetnictví kde u daňových dokladů je lhůta archivace 10 let a odtutd poznat zda je to zákazník a případně dohledat případný dobropis nebo příjemku a výdejku při výměně zboží.
OT: IMHO by stejnou dobu 10 let měla být archivována veškerá komunikace s kupujícími včetně reklamací. Proč? Například u nároků v souvislosti se zodpovědností prodejce za vadu výrobku je promlčecí lhůta 10 let. Takže klidně po 7 letech může někdo přijít, že se výrobkem co jste mu prodali zranil a vy jste v důkazní nouzi protože nemáte v ruce absolutně nic protože vše je skartováno.
15. 2. 2018 11:45:33
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329927
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 2. 2018 11:47:28
Napsal HonzaD;1444442
Nevím přesně, ale při ukončení podnikání se hlásí na živnostenský úřad, kdo a kde bude vyřizovat reklamace. Takže pokud OSVČ se transformovala na s.r.o. tak by reklamaci měla řešit s.r.o..
Podle předchozích zpráv usuzuji že OSVČ stále existuje a nebylo zrušeno.
15. 2. 2018 11:47:28
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329926
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
15. 2. 2018 12:29:09
OSV4 nebylo zrušeno, nástupce není a nebyl určen, účetnictví musím zálohovat 10 let, zakázkové listy, reklamace atd nikoliv -tam max. 3 roky. Odpovědnost 10 let se nevztahuje na prodejce po záruční lhůte. Po této lhůtě za to ručí výrobce nebo dovozce - viz níže
https://www.epravo.cz/top/clanky/odpovednost-za-skodu-zpusobenou-vadou-vyrobku-10235.html
Tedy co dál...
---------- Příspěvek doplněn 15.02.2018 v 12:54 ----------
hlavně tracking pošty atd je dohledatelný cca 2 roky, max. 3...tohle už je ale déle...
15. 2. 2018 12:29:09
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329925
HonzaD
verified
rating uzivatele
15. 2. 2018 20:56:04
Ano máš pravdu, tu povinnost 10 let má výrobce, dovozce (to je můj případ). Jenže v případě prodejce platí dvouletá záruční lhůta a potom běží tříletá obecná promlčecí lhůta daná občanským zákoníkem a k tomu bych dal tak rok rezervu pro případ než případné podání projde soudem nebo správním orgánem. Takže veškeré dokumenty je třeba uchovat minimálně 6 let aby se nestalo co Tobě, důkazní nouze. Asi bych se poradil s právníkem co s tím protože dotyčný je zřejmě právně znalý.
15. 2. 2018 20:56:04
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329924
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 2. 2018 21:34:31
Napsal vena.vaclav;1444417
Dobrý den,
mám takový případ, před 5-ti lety - v lednu 2013 od nás nějaký zákazník zakoupil zboží, údajně ho v prosinci 2014 reklamoval. Dnes v únoru 2018 se obrátil na ČOI s tím, že chce reklamaci prověřit.
Zajímavostí je, že jestli vůbec reklamace byla od něj poslána, bylo to ještě na OSVČ, výzva ke kontrole byla ale poslána na s.r.o. - současného provozovatele - který funguje od 6/2015.
Jak by jste v tomto případě postupovali při kontrole Vy ?
Navíc co tak vidím informace, tak zakázkové listy, reklamace atd. musí živnostník archivovat přece tři roky. To samé dělá pošta a trackingy o odeslání reklamace nebudou již funčkní, jelikož je archivují max. tři roky( na infolince mi bylo sděleno, že vetšinou 2 roky).
Co by jste v tomto případě dělali Vy ? Tohle přece neni zcela normální řešit nějaké takové prudiče...
Díky za jakékoliv rady...
Nejsem si jist, ale pokud reklamoval v 12/2014 tak by jeho nároky mohly být promlčené, tedy pokud se na to vztahuje 3 letá pomlčení doba. Navíc není jasné co vlastně chce ČOI kontrolovat. Pokud s.r.o. není někde deklarována jako OSVČ sdělil bych ČOI, že s.r.o. není subjekt, který reklamaci řešil. Navíc i podle současného mimosoudního řešení sporů, lze podat pouze kauzy ne starší dvou let.
15. 2. 2018 21:34:31
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329923
HonzaD
verified
rating uzivatele
15. 2. 2018 21:55:02
On mohl klidně dát podání na ČOI v prosinci 2017 a to by promlčené nebylo.
15. 2. 2018 21:55:02
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329922
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 2. 2018 22:13:32
Napsal HonzaD;1444710
On mohl klidně dát podání na ČOI v prosinci 2017 a to by promlčené nebylo.
jenomže promlčené mohou být jeho nároky, které měl uplatnit u soudu pokud nesouhlasil s výsledkem reklamace.
15. 2. 2018 22:13:32
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329921
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 2. 2018 09:08:20
Napsal láďa1979;1444720
jenomže promlčené mohou být jeho nároky, které měl uplatnit u soudu pokud nesouhlasil s výsledkem reklamace.
podání na ČOI bylo podáno začátkem února 2018
---------- Příspěvek doplněn 16.02.2018 v 10:08 ----------
Tedy když zkusím - viz níže, tak tím nic nezkazím:
Ze zákona je povinnost neúčetní doklady- zakázkové listy, reklamační podklady a podobně archivovat 3 roky. V případě reklamací u prodejce platí zákonná dvouletá záruční lhůta a a nároky jsou promlčené, jelikož právo spotřebitele je v souladu s § 101 OZ s obecnou tříletou promlčecí lhůtou.
Za důležité považuji zdůraznit, že podle současného mimosoudního řešení sporů, lze podat podnět a řešit pouze kauzy ne starší dvou let.
Nadto vše xxx s.r.o. není subjekt, který reklamaci řešil. Logicky ani řešit nemohl, jelikož v tě době nemohl být se zákazníkem v kontaktu z důvodu faktické neexistence a její nevykonávané činnosti. Činnost společnosti byla zahájena od 6/2015.
Co vy na to ?
16. 2. 2018 09:08:20
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329920
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 2. 2018 19:30:13
Já bych teda asi počkal, co po tobě bude ČOI vlastně chtít.
Z tvého popisu ti zatím kontrola nepřišla, tak se těžko odpovídá a vše jsou jen dohady coby kdyby...
16. 2. 2018 19:30:13
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329919
MagnaErudio
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 2. 2018 19:48:26
já teda nevim a možná nechápu ale...:
"Dobrý den,
mám takový případ, před 5-ti lety - v lednu 2013 od nás nějaký zákazník zakoupil zboží, údajně ho v prosinci 2014 reklamoval. Dnes v únoru 2018 se obrátil na ČOI s tím, že chce reklamaci prověřit."
Z toho vyplývá, že zákazník podal nebo nepodal reklamaci? Co je údajně? Pokud podal reklamaci, musí přece být zápis o reklamaci a následně jak byla vypořádána. Takže pokud není žádný papír o reklamaci tak nevim co chce na ČOI řešit a pokud podal reklamaci a dodnes nebyla vyřízena tak je to problém, protože na reklamaci je 30 dní. Jako alfu a omegu nevidím lhůty a papírování ale informaci co je údajně.... jestliže mi někdo něco reklamuje tak to asi musí nějak sdělit a asi předat i vadnou věc.... :) Co je tedy "údajná" reklamace? A pokud se mu to jen zdálo, tak má asi smůlu...
16. 2. 2018 19:48:26
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329918
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 2. 2018 11:43:01
"údajná" je taková, že je možné že proběhla, já si to po letech samozřejmě nepamatuji a docela těžko budu dohledávat, nadto vše nelze ani dohledat tracking pošty kterej už nefunfuje a není možné dohledat, zda bylo zákazníkem doručeno či nikoliv... jelikož je to prakticky 4 kalendářní roky zpět .... jak píše ixemin - kontrola nepřišla, ale už mi vyzvala k předložení všech dokladů k případu (napsali jen zboží, jméno zákazníka a datum odeslání ke mě)...
17. 2. 2018 11:43:01
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329917
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
17. 2. 2018 11:51:22
To cos sepsal je v poradku, uvidis co odpovi, podle me jen standardně pozadali o podklady a vubec nic kolem neresili. Resi takovych veci tunu, takze to delaji jako stroje.
17. 2. 2018 11:51:22
https://webtrh.cz/diskuse/vyzva-2018-ke-kontrole-coi-reklamace-2014-co-s-tim#reply1329916
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit