Zadejte hledaný výraz...

Vývojáři webů a webmasteři jako kuchaři — jak na ně?

petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
17. 4. 2012 22:41:33
Zdeněk Pohlreich mluví o personálu českých restaurací, ale zní to, jako kdyby mluvil o vývojářích webů a o webmasterech:
http://hobby.idnes.cz/pohlreich-o-nataceni-ano-sefe-di5-/hobby-domov.aspx?c=A120330_105503_hobby-domov_bma
Nezájem zaměstnanců, neprofesionalita, neloajalita s podnikem, zaměstnancům je prostě všechno fuk. Navíc si myslí, že nemusí svého šéfa, který je platí, poslouchat.
Máte nějaké tipy, jak underperformery zkrotit?
17. 4. 2012 22:41:33
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755603
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
17. 4. 2012 22:48:17
ja myslim ze tenhle problem je anpric vsemi profesemi, osobne jsem dost podobnej, nemam rad autority nade mnou, proto jsem zpocatku zalozil zivnost, mit nekoho za sefa mi proste nevyhovuje :)
17. 4. 2012 22:48:17
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755602
Petr Janáček
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 4. 2012 23:05:18
Ideálně tak jako v GooglePlexu - vše je o tom, jak zaměstnance dokážete motivovat.. Například tamní vývojáři mají denně určený nějaký čas na vývoj nových projektů, které nejsou zadány od top managementu, ale vycházejí přímo z iniciativy developerů.. a vyplácí se jim to, vznikly z toho zajímavé věci..
Peníze jsou sice krásná věc, ale někdy (zejména u dlouhodobějších projektů) prostě motivace ve formě cukru a biče nestačí..
A samozřejmě pomáhá pokud máte ve firmě definovanou nějakou vizi(komu vaše produkty pomáhají atp.) nebo jestli jste jako firma zaměřeni pouze na zisk.. Pokud bych měl zmínit konkrétní český příklad úspěšné webdeveloperské firmy, tak například od firemní filozofie pražské Et netery by se spousta zaměstnavatelů mohla inspirovat..
a ta pozitivní originální motivace zaměstnanců se v konečném důsledku projeví i v zisku, protože pokud mně práce baví, občas i zapomínám že jsem v práci a je to pro mne spíše zábava, která jde rychle od ruky..
Co je také na českých firmách špatně, je, že zde moc nefunguje zaměstnanecký podíl ze zisku nebo zaměstnanecké akcie - tyto dvě věci jsou na Západě standardem(viz. např. milionáři z Facebooku)
17. 4. 2012 23:05:18
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755601
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
18. 4. 2012 00:01:04
Co se týká Googlu nebo FB, tak si myslím, že se jinak motivují lidi v cz firmě s napjatým rozpočtem nebo ve firmě, která má peněz, že neví co s nima. Taková motivace je hezká, ale moc firem si ji dovolit nemůže.
18. 4. 2012 00:01:04
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755600
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
18. 4. 2012 08:20:55
Podíl ze zisku ani akce rozhodně nějaký standard není. Týká se to jen těch největších a nejbohatších, stejně jako možnosti motivace v Googlu. Těžko takový model aplikovat na česká s.r.o., která mají v nejlepším případě pár desítek zaměstnanců.
18. 4. 2012 08:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755599
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 4. 2012 09:22:41
Napsal petrx;785701
Zdeněk Pohlreich mluví o personálu českých restaurací, ale zní to, jako kdyby mluvil o vývojářích webů a o webmasterech
No on taky často mluví o tom, že dobrý kuchař nevaří z žádných kečupů, směsí koření a koupených polotovarů - ale že si to připravuje sám a jedině tak je schopen garantovat maximální kvalitu výsledného jídla. :-)
18. 4. 2012 09:22:41
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755598
Napsal KejliCZ;785724
Co se týká Googlu nebo FB, tak si myslím, že se jinak motivují lidi v cz firmě s napjatým rozpočtem nebo ve firmě, která má peněz, že neví co s nima. Taková motivace je hezká, ale moc firem si ji dovolit nemůže.
V Pohlreichově analogii firmy "s napjatým rozpočtem" lze přirovnat školním jídelnám. Jde to dělat lépe, ale málokdo má v takovém prostředí tu motivaci. Pokud má firma dlouhodobě napjatý rozpočet není to většinou kvůli zaměstnancům, ale špatném vedení. Když to tak člověk vidí, tak fakt mezi restaurací a jakoukoliv jinou firmou není v základu velký rozdíl :-)
18. 4. 2012 10:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755597
Tomáš Herout
verified
rating uzivatele
18. 4. 2012 11:30:49
Zcela souhlasím s tím, že to co říká Polreich o gastronomickém byznysu bohužel platí i o webovém byznysu (patrně i o dalších).
Co s tím? Domnívám se, že se jedná o několik celospolečenských jevů, konkrétně:
- chybí jasně definované hlavní a dílčí cíle (když se zákazníka zeptám na firemní strategii, cílovou skupinu ... tak na mě kouká jak na exota)
- způsob řízení projektů je v drtivé většině pouze nahodilý a výsledky tomu pochopitelně odpovídají
- komunikace mezi členy týmu i mezi zadavatelem a tvůrcem je velice mizerná (ve školách se zpravidla komunikace neučí a pokud to někdo umí, tak se to naučil sám díky vrozenému talentu)
- o zpětné vazbě se sice mluví, ale tím to také většinou skončí, nápravy ze zjištěných nedostatků by jste hledali většinou marně
- téma motivace už bylo zmíněno a nezbývá než souhlasit, že u nás je zvykem demotivovat lidi a pozitivní motivací se málokdo zabývá.
Jak z toho ven: plánujme, správně řiďme, učme se komunikovat, dívejme se zpět s konstruktivní kritikou a hledejme nápravu nedostatků, motivujme pozitivně a formou koučování. Zní to jednoduše, ale není. Jednoduché a snadné cesty vedou, víte kam.
---------- Příspěvek doplněn 18.04.2012 v 10:36 ----------
Napsal KejliCZ;785724
Co se týká Googlu nebo FB, tak si myslím, že se jinak motivují lidi v cz firmě s napjatým rozpočtem nebo ve firmě, která má peněz, že neví co s nima. Taková motivace je hezká, ale moc firem si ji dovolit nemůže.
Motivace není pouze o penězích, potažmo rozpočtu. Motivovat lze i nefinančně. Např. za komentáře na tomhle webu peníze nedostanete a přesto existuje motivace sem psát.
18. 4. 2012 11:30:49
https://webtrh.cz/diskuse/vyvojari-webu-a-webmasteri-jako-kuchari-jak-na-ne#reply755596
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit