Zadejte hledaný výraz...

vytvoření objednávky v e-shopu

klaymen
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 7. 2011 22:42:03
zdravím,
v současnosti řeším takovou menší věc v e-shopu.
když zákazník, vloží zboží do košíku a dostane se do fáze "povrzení" objednávky, zda je lepší toto učinit v jednom jednom kroku nebo ve více krocích.
např. na jedné stránce bude potvrzení obsahu košíku, výběr dodací adresa, výběr přepravce, způsobu platby apod. a nebo potvrzení obsahu košíku jeden krok, pak tlačítko "pokračovat" a výboěr dodací adresy, pak zase tlačítko "pokračovat" a zvolit přepravce a způsob platby apod...
předem díky za vaše tipy, rady, připomínky...
11. 7. 2011 22:42:03
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654371
neexistuje nic, co by potvrdilo, ze mene, ci vice kroku je lepsi ci horsi. Z pruzkumu vyplyva, ze zakaznikovi nevadi vyplnovat vice kroku, pokud jsou prehledne a logicke.
11. 7. 2011 22:49:56
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654370
Mam pocit, ze jedna dlouha nudle (ve smyslu delky stranky, nez vyplni vsechny potrebne udaje) zakaznika spise odradi. 3 kroky jsou dle meho optimalni, ale ne nacitanim nove stranky, nejlepe ajaxem, at stoji pekne na miste a objevuje se mu krok po kroku - adresa > prepravce > platba - objednat
11. 7. 2011 23:08:30
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654369
boogey
verified
rating uzivatele
11. 7. 2011 23:11:22
Někde (snad na Lupě?) kritizovali vícekrokový košík, já sám jsem radši, když má košík víc kroků, je přehlednej a nemusím scrollovat. Pak nikdy nemám jistotu, že dole na něco kliknu a nahoře, kde to už nevidím, se změní cena.
11. 7. 2011 23:11:22
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654368
vmoutvic
verified
rating uzivatele
11. 7. 2011 23:12:44
Mě osobně se jako zákazníkovi líbí, když poslední dva kroky jsou: přehled všeho zadaného pro potvrzení objednávky a informace o vložení objednávky do systému eshopu. Jinak ty kroky s vyplňovacími formuláři (doručovací adresa, přepravce) jsou přednastaveny údaji "z minulé" objednávky. Souhlasím s tím, že dlouhé vyplňované formuláře odrazují a jsou nepřehledné.
11. 7. 2011 23:12:44
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654367
kosik byva jednim z nejcastejsi testovanym procesem na eshopech. kdyby mely kratsi kosiky lepsi uspesnost, verim, ze gigant amazon by ho zkratil a v ceskem prostredi by shopy ala alza, mall a dalsi presli taky na mene kroku, casto bez nucene registrace apod. ale je zase pravda, ze nic se nema prehanet.
11. 7. 2011 23:13:42
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654366
klaymen
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 7. 2011 23:23:18
ok, díky...na několika shopech jsem zkoušel obě dvě varianty a podle reakcí zákazníků jsem nedovedl vypozorvat, která je pro ně "lepší"... ještě by mě zajímal váš názor na "akci" po vložení zboží do košíku...jestli je přehlednější, když se po vložení zboží do košíku objeví "vyskakovací okno"s informací o tom, které zboží a v jakém množství bylo do košíku přidáno (toto okno obsahuje odkazy "pokračovat v nákupu" a "přejít do košíku") a nebo jestli je dostačující že v "menu košíku" se zobrazuje počet vložených položek a jejich celková cena. díky
11. 7. 2011 23:23:18
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654365
Velke shopy premysli jinak, nez "normalni", myslim v tuto chvili (dobu). Chovaji se podobne jako velkoobchodni retezce, kde ma u placeni vse sve misto (u kasy musi byt zvykacky, CDcka, kolalokova limonada). Takto uvazuji i vetsi, takze jim vice kroku nevadi, spise je vitaji (jen at se zakaznik jeste naposledy pred zaplceni pekne rozhledne). Nucena registrace je pak sazka na jistotu, uvazat si vernost zakaznika (tech par co se na to vyprdne a radeji nakoupi jinde je moc netrapi). Obycejny shop, ktery nema tak vybudovane jmeno musi zakonite jit cestou nejmensiho odporu :) Takze zakaznika zbytecne neotravovat a rychle mu umoznit nakup.
---------- Příspěvek doplněn 11.07.2011 v 23:27 ----------
Napsal klaymen;675758
... ještě by mě zajímal váš názor na "akci" po vložení zboží do košíku...jestli je přehlednější, když se po vložení zboží do košíku objeví "vyskakovací okno"s informací o tom, které zboží a v jakém množství bylo do košíku přidáno (toto okno obsahuje odkazy "pokračovat v nákupu" a "přejít do košíku") a nebo jestli je dostačující že v "menu košíku" se zobrazuje počet vložených položek a jejich celková cena. díky
Na toto jakasi studie exituje, ale musel bych ji pohledat. Obecne lidem nevadi skocit po pridani do kosiku, ale privitaji vyskakovaci okno s informaci, ze zbozi bylo vlozeno do kosiku. Samotne "pricteni" zbozi do menu kosiku nebylo vnimano pozitivne (pokud by nebylo vyrazne).
11. 7. 2011 23:24:18
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654364
boogey
verified
rating uzivatele
11. 7. 2011 23:30:47
Napsal klaymen;675758
jestli je přehlednější, když se po vložení zboží do košíku objeví "vyskakovací okno"s informací o tom, které zboží a v jakém množství bylo do košíku přidáno (toto okno obsahuje odkazy "pokračovat v nákupu" a "přejít do košíku") a nebo jestli je dostačující že v "menu košíku" se zobrazuje počet vložených položek a jejich celková cena. díky
Já sázím na zobrazení obsahu košíku pěkně po položkách + informace, co do něj bylo zrovna přidaný. Někoho to může otravovat, ale zase se nestane, že by někdo něco neviděl kvůli tomu, že bude mít problém s javascriptem nebo s blokováním vyskakovacích oken.
11. 7. 2011 23:30:47
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654363
Jenom doplnim, ze to "vyskakovaci" okno bylo mysleno v ramci stranky, ne klasicke (aby nedoslo k omylu s blokovanim vyskakovacich oken).
11. 7. 2011 23:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654362
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 7. 2011 09:44:28
Napsal SGD;675736
...at stoji pekne na miste a objevuje se mu krok po kroku - adresa > prepravce > platba - objednat
Zajímalo by mě, proč převládá pořadí: adresa > přepravce > platba. Nám se spíše osvědčilo pořadí: přepravce > platba > adresa. Chápu, že u některého sortimentu se výše dopravy počítá podle zadaného PSČ, ale to je menšina shopů. Také to chápu z důvodu, pokud tím posledním krokem je skutečná platba (tj. třeba platba kartou přes net). Ale pokud jde o dopravu a platbu ve smyslu jejich výběru, tak zákazníci chtějí vědět celkovou cenu objednávky, aniž by museli vyplňovat tu největší část formuláře (jméno, adresa, kontakt). A počítat a hledat to někde v obchodních podmínkách, na to jsou většinou líní.
Samozřejmě, pokud už někdo vyplní všechny ty kontaktní údaje a pak se mu nelíbí výše dopravy, tak už to často "dotáhne" a objedná, protože je zase líný to vyplňovat někde jinde. Ale je to dost krátkozraké - příště už se nevrátí.
To jen takový menší postřeh z vlastní zkušenosti.
A k původní otázce - v našich shopech máme čtyři (řekl bych přehledné) kroky košíku. Zatím jsme nezaznamenali nějaké "stížnosti" a ani podle statistik to zákazníky nijak neodrazuje. Viz např. http://www.lepsizahrada.cz.
12. 7. 2011 09:44:28
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654361
a testovali jste treba formou A/B ruzne typy kosiku?
12. 7. 2011 09:56:28
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654360
boogey
verified
rating uzivatele
12. 7. 2011 13:11:07
Ramix: Spousta eshopů prodává min. na Slovensko, tak přece nebude nabízet na výběr platbu dřív než mu vůbec řekneš, do jakýho státu to budeš chtít poslat.
12. 7. 2011 13:11:07
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654359
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 7. 2011 13:40:40
Napsal boogey;675985
Ramix: Spousta eshopů prodává min. na Slovensko, tak přece nebude nabízet na výběr platbu dřív než mu vůbec řekneš, do jakýho státu to budeš chtít poslat.
O tom nepochybuju, ale kolik objednávek má běžný český eshop ze zahraničí? A kolik procent českých zákazníků ztratí tím, že vyžaduje registraci nebo vyplnění kompletních kontaktních údajů, než se zákazníkovi objeví celková cena?
Netvrdím, že je to tak nejlepší, jen se snažím dát tip, co u nás funguje (do zahraničí posíláme jen výjimečně).
12. 7. 2011 13:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/vytvoreni-objednavky-v-e-shopu/#reply654358
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit