Zadejte hledaný výraz...

Vysoke percento nepreberanie zasielok – co s tym?

Mr.G
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 09:13:59
Zdravim,
mam malicky eshop a pocet objednavok sa pohybuje okolo 30-35 mesacne. Trapi ma vsak, ze pocet neprevzatych zasielok sa pohybuje okolo 10 percent...Trzby su cca 1000-1100 eur..zisk cca 500-600 eur...ked si zoberiem ze jedna neprevzata zasielka ma vyjde na 5 eur tak mesacne je to pre mna strata 15-20 eur mesacne. Dost ma vytaca, ze napriek tomu, ze zakaznikom dam vediet, ze tovar maju odoslany (email+sms resp zavolam), nasledne ked neprevezme do par dni tak zaslem email o tom, ze to maju ulozene na poste a ked sa blizi cas, kedy uplynie lehota ulozenia na poste tak este upozornim raz pripadne aj zavolam, tak napriek tomu vsetkemu ti ludia zasielku neprevezmu. Vacsinou povedia ano viem o tom urcite to prevezmem a bla bla bla kecy. Vytaca ma to az tak, ze uvazujem, ze zrusim moznost zasielania na dobierku a necham len platbu prevodom.
Co by ste urobili na mojom mieste? Neriesili to alebo zrusili dobierku? Bojim sa, ze po zruseni dobierky (90 percent ide na dobierku), by boli trzby omnoho mensie a zarobim menej ako ked by som akceptoval stratu za neprebrate zasielky.
26. 11. 2014 09:13:59
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071409
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 11. 2014 09:34:12
Asi budete musieť zniesť túto nepeknú vlastnosť klientov. Inú možnosť nemáte len obetovať cca 30Eu mesačne na poštovné. Akékoľvek iné kroky vám určite znížia obrat a strata sa ešte zväčší. Ďalšia možnosť ie ako niektorí to robia, hoci mne táto praktika je proti srsti, fakturovať klientom poštovné za nevyzdvihnuté zásielky.
Väčšie eshopy majú oveľa vyššie straty. Budte radi že vám hromadne nevracajú tovar späť.
26. 11. 2014 09:34:12
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071408
Mr.G
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 09:52:15
Fakturovat postovne sa mi nepozdava. Ja nepreberacov (meno, adresa a t.c.) uverejnujem rovno na stranke no i tak ich to velmi neodradza a zda sa, ze ani velmi nevadi. Samozrejme v obchodnych podmienkach mam uvedene, ze v pripade, ze neprevezmu zasielku tak suhlasia s uverejnenim udajov na stranke eshopu. Inac by ma mohli zalovat. Asi to budem musiet predychat tu stratu.
Ma prosim vas niekto iny nazor?
26. 11. 2014 09:52:15
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071407
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 11. 2014 09:56:28
Zdražit poštovné o onu sumu tak aby Vás ty nepřevzaté dobírky nevyšly ztrátově ale zaplatili je ti co si zboží vyzvednou. Dobírku nerušit - to můžeš rovnou zavřít eshop.
PS - co prodáváš? to je dost důležité vědět pro radu jak s tím případně zatočit.
26. 11. 2014 09:56:28
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071406
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 11. 2014 11:27:44
Z mé zkušenosti - míval jsem také dost vratek, udělal jsem pár úprav a prakticky už se mi nevrací nic. posledních 600 balíků, vše doručeno
- posílám na dobírku (95% balíků)
- zvedl jsem poštovné (ubylo problémových zákazníků)
- upravil jsem stavy objednávek, zobrazuji den, kdy bude objednávka vyřízena (lidé na ten stav objednávky koukají, opravdu ano!!!)
- informovat, informovat, informovat - 1x mail při objednání, 1x při odeslání, sms den dopředu, sms v den doručení s hodinou doručení
- dopravce (zařídit spolehlivého dopravce, řešit stížnosti zákazníků, při reklamaci mít domluveno, že nebudete platit poštovné - uvidíte jak to najednou půjde)
- podávat elektronicky !!! velmi důležité, do té doby, dokud jsem vypisoval štítky ručně, tak to řidiči ojebávali. Od té toby, kdy je nad balíky kontrola, tak si nedovolí něco někam nezavézt, nebo se na to vykašlat. Mimo jiné, v potvrzovacím mailu píšu zákazníkům, že jakékoliv problémy s dopravou mohou řešit na přímé lince dopravce. "Zavolejte .... nahlaste číslo balíku ... Takže potom nefungujete jako prostředník, ale každá stížnost jde přímo na centrálu. Nakonec jim dojde, že je lepší se snažit a balíky doručovat, protože to jinak budou řešit oni, ne vy!
26. 11. 2014 11:27:44
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071405
dave67
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 15:33:16
U mě jednoznačně přibydou nevyzvednutý zásilky ve chvíly, kdy pošta nestíhá a nedoručuje, což je posledních 14 dní. U DPD nevyzvednutý zásilky neexistují.
26. 11. 2014 15:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071404
den
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 11. 2014 15:43:29
Napsal dave67;1144249
U mě jednoznačně přibydou nevyzvednutý zásilky ve chvíly, kdy pošta nestíhá a nedoručuje, což je posledních 14 dní. U DPD nevyzvednutý zásilky neexistují.
S týmto súhlasím, nedať im možnosť nechať balík stáť na pošte, DPD im to prinesie rovno pod nos.
26. 11. 2014 15:43:29
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071403
Mr.G
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 15:51:49
dkoudela:
no vlastnim smartshop a predavam rozne entheogeny a podobne...cize cielova skupina je ako to nazvat...hmm..dost nesvedomita.
beraniste:
robim uplne vsetko tak ako pises...sms, maily a dokonca obcas aj volam aby som si overil zakaznika, elektronicky podavane atd.
dave67:
ja pouzivam na dorucovanie gls a slovensku postu...s dorucovanim cez kuriera problem nie je...stalo sa to mozno raz zo 60 objednavok. Problemove dobierky su tie, ktore idu cez slovensku postu a cakaju na vyzdvihnutie na poste, kedze postari to samozrejme nedorucuju priamo domov. Preto potom este posielam emaily ludom, ze pre istotu ak im postar nedal do schranky listok o ulozeni zasielky, tak im posielam podacie cislo zasielky aby si to vyzdvihli z posty. Cize problemove su len tie co idu cez postu.
Lenze cez postu ide cca 70 percent objednavok. Zrusit postu by bolo asi nezmysel, lebo dorucenie kurierom stoji 4,50 euro na dobierku a postou 2,90.
Teraz ma napada ci by najidealnejsie nebolo moznost zrusit dobierku postou (nechat tam len platbu prevodom) a nechat moznost dobierky len kurierovi. Co myslite? Bol by to rovnaky efekt ako uplne zrusenie dobierky?
26. 11. 2014 15:51:49
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071402
Co nabídnou slevu při dalším nákupu, když si zásilku vyzvednou?
26. 11. 2014 17:14:38
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071401
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 11. 2014 17:16:54
Na posledný odstavec len toľko, že osobne nikdy neposielam peniaze dopredu. Radšej volím stále na dobierku.
Dopredu som ochotný platiť len vtedy, ak opakovane nakupujem u dodávateľa a je preverený.
Vôbec to nemáte také zlé ako sa vám zdá. Zverejňovanie tých nepreberačov, je zbytočné.
26. 11. 2014 17:16:54
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071400
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 11. 2014 17:30:44
Napsal Gabonator;1144305
Na posledný odstavec len toľko, že osobne nikdy neposielam peniaze dopredu. Radšej volím stále na dobierku.
A není to náhodou totéž? Co je v balíku zjistíte, až ho zaplatíte, takže se také jedná o platbu předem.
26. 11. 2014 17:30:44
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071399
Nerušit dobírku, ale zrušit dobírku u Český pošty.
26. 11. 2014 18:49:47
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071398
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 11. 2014 11:42:04
Napsal dkoudela;1144135
Zdražit poštovné o onu sumu tak aby Vás ty nepřevzaté dobírky nevyšly ztrátově ale zaplatili je ti co si zboží vyzvednou. Dobírku nerušit - to můžeš rovnou zavřít eshop.
PS - co prodáváš? to je dost důležité vědět pro radu jak s tím případně zatočit.
Zdražit poštovné aby ti, co přebírají, pokryli ztrátu za "lumpy"? I když v tomhle státě je už asi normální, že poctivější doplácí na "vyčůránky" všude.
29. 11. 2014 11:42:04
https://webtrh.cz/diskuse/vysoke-percento-nepreberanie-zasielok-co-s-tym#reply1071397
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit