Zadejte hledaný výraz...

Výměna dobírkou

dave67
verified
rating uzivatele
22. 9. 2011 20:43:50
Jeden milý zákazník mi poslal zboží, které chce vyměnit, na dobírku (asi si myslí, že tím uhradím jeho náklady na poslání). Situaci si vyřeším sám, ale zajímá mě spíš jedna věc a možná to bude i dobrá informace pro ostatní, zda já, jako provozovatel eshopu můžu tu dobírku příjmout. Mám pocit, že je na to dokonce i nějaký zákon (spíš ale proto, že si tu dobírku nemůžu dát do nákladů). Nevíte ?
22. 9. 2011 20:43:50
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679979
Ja takove dobirky neprebiram a necham at se to vrati a ten clovek se ozve ... Kdyz je nekdo tak ....
Mame reklamacni formular a vsude je napsane at to neposilaji na dobirku, ale tak kazda desata reklamace na dobirku prijde.
22. 9. 2011 20:46:12
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679978
Prijmut muzes co chces, Zakon toto rozhodne neupravuje :))
Co se tyce nakladu, tak to vseobecne nemuzes u jakekoliv dobirky - dobirka je pouze forma platby a nedava pricinu k "dani do nakladu". Rozhodujici je faktura. Jak by sis to ucetne vyresil, kdybys tu dobirku prevzal je uz na tobe - nejpravdepodobneji opravnym danovym dokladem :)
22. 9. 2011 20:46:27
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679977
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
22. 9. 2011 20:47:16
můžeš jí přijmout, ale nedělej to, jen at mu to pošta vrátí, zboží ti má zaslat norální doporučenou cestou
22. 9. 2011 20:47:16
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679976
Dagmar Korbová Krůzová
verified
rating uzivatele
22. 9. 2011 22:33:56
Ahoj,to je ideální ošetřit už v obchodních podmínkách,které každý zákazník musí odsouhlasit při odesílání objednávky.Rozhodně dobírku nepřebírat.
Když to vezmu absurdně:V kamenném obchodě -zákazník zboží přinese a počká si než mu prodavač zboží vymění .Tam přece po prodavači nebo provozovateli nevyžaduje vrácení peněz např na 20.min než proběhne fyzická výměna.
22. 9. 2011 22:33:56
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679975
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 9. 2011 09:01:06
Napsal dave67;704150
Jeden milý zákazník mi poslal zboží, které chce vyměnit, na dobírku (asi si myslí, že tím uhradím jeho náklady na poslání). Situaci si vyřeším sám, ale zajímá mě spíš jedna věc a možná to bude i dobrá informace pro ostatní, zda já, jako provozovatel eshopu můžu tu dobírku příjmout. Mám pocit, že je na to dokonce i nějaký zákon (spíš ale proto, že si tu dobírku nemůžu dát do nákladů). Nevíte ?
Netuším jaký zákon a proč by to měl zakazovat, ale jestli od klienta přijmeš dobírku tak dost riskuješ. Osobně bych to nikdy neudělal a takový balík nepřevzal.
23. 9. 2011 09:01:06
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679974
dave67
verified
rating uzivatele
23. 9. 2011 10:57:22
Zřejmě jsem myslel hlavně to, že si tu dobírku nemám jak dát do nákladů, proto si pamatuji, že ji nemám brát:-)
23. 9. 2011 10:57:22
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679973
a proc byste si nemel dat dobriku do nakladu? vzdyt dostanete potvrzeni o zaplaceni a naparujete si to pak na dobropis, co vystavite za fakturu na tu puvodni zakazku, ni?
23. 9. 2011 10:59:32
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679972
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
23. 9. 2011 11:46:34
Dobírku určitě nebrat.
Ty ji samozřejmě přijmout můžeš, ale neznám nikoho, kdo by to dělal.
Náklady na poštovné si při vrácení zboží nebo výměně vždy platí zákazník sám.
23. 9. 2011 11:46:34
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679971
Napsal jkoci;704313
Dobírku určitě nebrat.
Ty ji samozřejmě přijmout můžeš, ale neznám nikoho, kdo by to dělal.
Náklady na poštovné si při vrácení zboží nebo výměně vždy platí zákazník sám.
budme radi, ze nejsem v SK, tam ma zakaznik narok i na nahradu nakladu, pokud odstupuje od smlouvy, tedy na ono postovne zpet...
23. 9. 2011 13:17:23
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679970
pezi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 9. 2011 14:17:28
Můžete poradit? Odesílal jsem balíček, zákaznikovi došel a údajně zboží bylo poničeno, nevím jakým způsobem se to mohlo stát, dle indícií si myslím, že to řekl schválně, jelikož chtěl abych mu zaslal ihned nové zboží. Ale to rozbité chce reklamovat mě, již mi ho i údajně zaslal, prozatím nic nedošlo. Musím mu jej vyměnit za nové? Nebo jak by ste reagovali?
23. 9. 2011 14:17:28
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679969
Napsal pezi;704373
Můžete poradit? Odesílal jsem balíček, zákaznikovi došel a údajně zboží bylo poničeno, nevím jakým způsobem se to mohlo stát, dle indícií si myslím, že to řekl schválně, jelikož chtěl abych mu zaslal ihned nové zboží. Ale to rozbité chce reklamovat mě, již mi ho i údajně zaslal, prozatím nic nedošlo. Musím mu jej vyměnit za nové? Nebo jak by ste reagovali?
On ma obchodni vztah s vami, ne s vasi prepravni firmou, nema povinnost to reklamovat u ni. Dalsim faktem je, ze muze uplatnit rozpor s kupni smlouvou, kde vy byste musel prokazat, ze jste mu to zbozi neposlal uz rozbite. Pokud toho nebudete schopen, bude se brat, ze ta vada byla jiz v dobe odeslani a menite za novy kus.
V takovych situacich je lepsi vyjit zakaznikovi vstric, nez se s nim hadat a handrkovat.
23. 9. 2011 14:22:38
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679968
pezi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 9. 2011 14:26:18
Napsal Radek O.;704377
On ma obchodni vztah s vami, ne s vasi prepravni firmou, nema povinnost to reklamovat u ni. Dalsim faktem je, ze muze uplatnit rozpor s kupni smlouvou, kde vy byste musel prokazat, ze jste mu to zbozi neposlal uz rozbite. Pokud toho nebudete schopen, bude se brat, ze ta vada byla jiz v dobe odeslani a menite za novy kus.
V takovych situacich je lepsi vyjit zakaznikovi vstric, nez se s nim hadat a handrkovat.
V tomto případě mu vyjdu vstříc. Stalo se to poprvé a vůbec se mi nechce věřit, že se to dopravou rozbilo.
Ale abych v takových situacích nebyl častěji, lze se tomu nějak bránit? Jak jste zmiňoval s prokázáním, lze vždy zásilku vyfotografovat a mít jakoby takový důkaz?
23. 9. 2011 14:26:18
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679967
no kdyz vyfotite zasilku otevrenou, muze rici, ze jste to pak vymenil, pokud zabalenou, tak zase muze rici, ze neni videt dovnitr. Mozna leda videozaznam. Ja nevim co by bylo dostacujici jako prokazani toho v jakem to bylo stavu. Nicmene je tu jste dopravce u ktereho to muzete vy reklamovat.
23. 9. 2011 14:29:40
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679966
nic prokazatelnyho neni, ani video.. vzdy to bude slovo proti slovu = v krajnim pripade soud
lepsi tyto zasilky neprebirat, kdyz jsme meli eshop, tak cokoliv bylo na dobirku jsme automaticky odmitali, at to bylo trebas od papeze
23. 9. 2011 14:31:15
https://webtrh.cz/diskuse/vymena-dobirkou/#reply679965
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit