Zadejte hledaný výraz...

Vymáháte úroky za pozdě zaplacené faktury?

Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 4. 2012 13:28:17
Pokud vám někdo zaplatí fakturu třeba měsíc po splatnosti, tak vymáháte nějaké úroky za pozdní úhradu? Pokud ano tak jak? Máte na to nějaké upozornění i na samotných fakturách?
Nejde o statisícové faktury aby mělo cenu dávat to nějaké vymahačské firmě, navíc s "dlužníkem" spolupracuji dlouhodobě takže na něj nemohu jít vyloženě "z ostra", ale trvalé pozdní proplácení faktur odmítám brát jako normální stav...
19. 4. 2012 13:28:17
https://webtrh.cz/diskuse/vymahate-uroky-za-pozde-zaplacene-faktury#reply756147
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 4. 2012 13:30:50
vymahat ze zahranicnich faktur - ano, zaplati to aniz by kecali
vymahat z ceskych faktur - budte rad, ze vam vubec ty penize poslal
je to smutne, ale dost blizko realite
19. 4. 2012 13:30:50
https://webtrh.cz/diskuse/vymahate-uroky-za-pozde-zaplacene-faktury#reply756146
bohužel je to přesně tak, poslední dobou jsem vůbec rád, že lidi zaplatí, sem tam o mesíc později, sem tam o půl roku ... šílenost
19. 4. 2012 13:32:36
https://webtrh.cz/diskuse/vymahate-uroky-za-pozde-zaplacene-faktury#reply756145
Je potřeba
1. Penále nebo úroky* z prodlení ukotvit do smlouvy, aby o tom zákazník věděl předem
2. Vyvážit drakonické tresty za prodlení s udržováním dobrého vztahu se zákazníkem (opakovaný a spokojený zákazník je nejlepší zákazník)
3. Eskalovat tón postupně
Ad 2. V průmyslovém parku, kde jsme měli dřív kancelář, počítali úroky bez jakéhokoliv upozornění už po třech dnech zpoždění nájmu. To hodně pokazilo náš vztah a nebyl to sice důležitý důvod, ale určitě jeden z (více) podnětů odtamtud odejít. Na druhou stranu dobrý management pohledávek je určitě jeden z důvodů, proč se provozovateli dobře daří.
Ad 3. Určitě máte ve svém okolí někoho, kdo kvůli malé částce (omylem zapomenutá platba ve výši stokorun) dostal nechutný výhrůžný dopis od nějakého velkého podniku - banky, operátoři, plynaři, UPC... Vytváří to zlou vůli vůči takovému neohrabanému jednání.
Když jsme psali emaily, které se posílají při správě pohledávek z Webtrhu, zvažovali jsme pečlivě každé slovo. Emaily postupně eskalují, ale i ten "nejvyšší", který informuje o přičtení penále, je psaný spíš se smutkem, nikoli výhružně. V komunikaci vždycky počítáme i s tím, že se mohla stát i chyba na naší straně.
Je prostě potřeba vyvážit tvrdost s tím, že zpožděná platba nemusí být ze zákazníkovy zlé vůle, ale ze zapomnětlivosti / externích důvodů (koho to zajímá, když nemáte chleba na stole, že?).
Zatím žádný dluh neeskaloval až k fyzickému vymáhání, takže k tomu se nemůžu vyjádřit.
* Penále se počítá jen z původní částky na faktuře, úroky se můžou krutěji počítat z původní částky plus již připočítaných úroků.
19. 4. 2012 13:55:25
https://webtrh.cz/diskuse/vymahate-uroky-za-pozde-zaplacene-faktury#reply756144
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit