Zadejte hledaný výraz...

Vymahanie straty pri neprevzatej objednavke

Pavel
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
2. 12. 2009 17:56:01
Pokud máš extra nabídku nebo extra cenu, můžeš chtít platit předem. Neřeší to vrácení ve 14 dnech, ale není to zase až tak neobvyklé jak se zdá. Důležité je to extra. U běžných věcí by zase neměl být problém je prodat znovu (případně vrátit dodavateli) takže jde o poštovné, případně dalších náklady, a ty musíš mít započítané do své marže na ostatním zboží. Ideální řešení neexistuje, jinak by se zas a znovu neotvíraly podobné diskuse.
2. 12. 2009 17:56:01
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412188
malamala
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
2. 12. 2009 19:00:41
Napsal lucky.man;407328
..... U běžných věcí by zase neměl být problém je prodat znovu (případně vrátit dodavateli) takže jde o poštovné, případně dalších náklady, a ty musíš mít započítané do své marže na ostatním zboží. Ideální řešení neexistuje, jinak by se zas a znovu neotvíraly podobné diskuse.
Já myslím, že dodavatel už není povinen zboží od tebe přijmout . A např. použitou nafukovací panu už nikdy neprodáš ;). Znal jsem "vyčůránka" který si koupil stan, byl s ním týden na dovolené a pak ho vrátil. Dělal to běžně s mnoha věcmi, až jednou si pořídil drahé kolo na dovolenou a to mu ukradli dříve než ho stačil vrátit. Použité zboží už nikdy nemůžeš prodat za normální cenu a tudíž jdeš do mínusu při nějakém rozumném rabatu.
Ale možná je to jen úvaha a realita může být veselejší.
-------------------------------------------------------------
Body od ČOI:
* Od kupní smlouvy můžete odstoupit do 14 kalendářních dnů.
* Lhůta 14 dnů začíná běžet následující den po převzetí zboží.
* Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední její den je brán nejbližší následující pracovní den.
* Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy musí obchodníkovi doputovat nejpozději v poslední den lhůty. Nestačí jej v tento den odeslat. Zboží však může být po dohodě vráceno i později.
* Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a vrácení peněz. Výjimku představují např. audio a video nosiče.
* Zboží nemusíte vracet v originálním obalu, ovšem obchodník pak může chtít uhradit náklady na nové zabalení zboží.
* Je možné vrátit zboží i opotřebené, ovšem obchodník opět může chtít uhradit náklady na uvedení zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.
* Své peníze musíte obdržet zpět do třiceti kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.
* Na žádný paušální storno poplatek nemá obchodník nárok. Nic takového platit nemusíte.
* Po vrácení zboží je nutné vrátit i například nákupem získané slevové kupóny či body do věrnostního programu. To není nezákonná sankce.
* Za sankci lze však považovat odmítnutí pozdějších slev či penalizaci v rámci věrnostního programu právě kvůli vrácení zboží resp. odstoupení od smlouvy.
2. 12. 2009 19:00:41
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412187
Pavel
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
2. 12. 2009 21:30:58
malamala: Díky za citaci ČOI, byla zbytečná a na důležité už upozornil Retal. Psal jsem "Neřeší to vrácení ve 14 dnech" a "Ideální řešení neexistuje".
Podobný vyčůránek, o jakém píšeš, se najde vždy, a kdo prodává on-line, zná podobné případy. Autor vlákna psal, že nabízí novinku a má problém s nepřevzetím zásilky. K tomu také směřovala má odpověď o jediném smysluplném řešení, které mě napadá a mám s ním i zkušenost - platba předem. To ti s velkou pravděpodobností hraničící s jistotou zajistí převzetí zásilky, nevrácení ve 14 dnech ti nemůže zaručit nikdo a nic.
Vymáhání ztráty vzniklé v důsledku snížení hodnoty v čase je fikce, které se zasměje každý právník, přestože autorovi vlákna rozumím. Jistou šanci můžeš mít při vymáhání nákladů na poštovné, případně i dalších nákladů, musel bys ale prokázat, že dotyčný skutečně objednával. Nestačí ti IP, přestože si to hodně lidí myslí, takže mi řekni jak.
2. 12. 2009 21:30:58
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412186
Marek Hnátek
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
4. 12. 2009 13:37:38
Máte někdo zkušenosti - http://rniu.cz/?
4. 12. 2009 13:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412185
prontoblack
verified
rating uzivatele
4. 12. 2009 23:46:30
Napsal martinerko;406022
Tovar tam stoji na poste celkovo 18 dni a potom po dalsich 10 dnoch sa mi dostane naspat.
preco? Lebo to tak chces. Na kazdy balik resp aj list je mozne napisat kolko dni ma zostat na poste ,mozes dat 50 alebo 2. A taktiez 10 dni naspat?? reklamuj postovne. Balik trva max d+3 pokial viem a list d+2...
4. 12. 2009 23:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412184
martinerko
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
5. 12. 2009 09:49:58
Napsal prontoblack;408740
preco? Lebo to tak chces. Na kazdy balik resp aj list je mozne napisat kolko dni ma zostat na poste ,mozes dat 50 alebo 2. A taktiez 10 dni naspat?? reklamuj postovne. Balik trva max d+3 pokial viem a list d+2...
To je pekna blbost, poslal som x balikov a viem o tom svoje. Na postu sa spoliehat neda, maju tam riadny bordel. Vobec neplati tvoje d+2, ked tomu skonci odberna lehota tak to este kolkokrat trva aj 10 dni nez sa to vrati.
Ak si myslis ze tvoje riesenie napisat na balik, aby to zostalo len 2 alebo viac dni je fajn, tak skus poslat zakaznikovi tovar a napisat mu, ze to tam bude len dva dni, chcem vidiet ten pomer prevzatych a vratenych zasielkok.
5. 12. 2009 09:49:58
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412183
dave67
verified
rating uzivatele
5. 12. 2009 11:53:07
Mate posilat obchodaky a neresite blbosti. 7 dni a hura domu. :) Kdyz si to nekdo nevyzvedne ani po moji vyzve, pak nepomuze ani 50 dni.
5. 12. 2009 11:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412182
prontoblack
verified
rating uzivatele
5. 12. 2009 22:25:57
Napsal martinerko;408828
To je pekna blbost, poslal som x balikov a viem o tom svoje. Na postu sa spoliehat neda, maju tam riadny bordel. Vobec neplati tvoje d+2, ked tomu skonci odberna lehota tak to este kolkokrat trva aj 10 dni nez sa to vrati.
Ak si myslis ze tvoje riesenie napisat na balik, aby to zostalo len 2 alebo viac dni je fajn, tak skus poslat zakaznikovi tovar a napisat mu, ze to tam bude len dva dni, chcem vidiet ten pomer prevzatych a vratenych zasielkok.
odporucam postaforum,napisat staznost.
mesacne posielame stovky zasielok, poistenych listov, poistenych balikov, a v pripade ze je akekolvek oneskorenie dorucenia alebo navratu balika/listu, okamzite podavame staznost a reklamaciu promptne na riaditelstvo oblastneoh uzla post pripadne priamo veducej odboru staznosti. Riesenie trvalo max 12hod
5. 12. 2009 22:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412181
Bojkas
verified
rating uzivatele
7. 12. 2009 14:14:50
Zdravím, nepomohla by třeba nějaká databáze ip adres falešných objednávek?
Spousty shopů je schopno si zajistit blokaci ip. Když by se udělala databáze do které by doplňovali obchodníci ip. Dal by se snad zavést systém - nepřevezmeš ze 2 a více obchodů - máš ban u všech zůčastněných.. Sice by to odnesli i nevinní, ale účel by to časem mohlo splnit..
7. 12. 2009 14:14:50
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412180
dave67
verified
rating uzivatele
7. 12. 2009 15:29:08
IP adresa neni reseni. Kdyz nekdo objedna z kavarny, skoly, prace ..., bloknes i dalsi zakazniky?
7. 12. 2009 15:29:08
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412179
enodis
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 12. 2009 16:13:46
Jak je to u služeb? Služby se dají vracet? x)
Je to asi blbost, ale teď mě napadlo, že pokud ne, tak by se místo zboží dala prodávat služba zprostředkování prodeje. Kdyby to tak šlo, ... x)
7. 12. 2009 16:13:46
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412178
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
7. 12. 2009 21:21:20
nevyzvedávače jsem odstavil tím, že jsem zavedl u balíků pošty platbu předem. poštovný mám při odeslání tímto způsobem u sluchátek zdarma a asi to svádělo. sice se mi vrátilo jen pár sluchátek z několika set (resp. o jedněch zatím vím) a doplatí na to ostatní, ale každý má možnost se rozhodnout pro ppl nebo pro poštu, to druhé pouze při platbě předem. u druhého obchodu to plánuju taky, tam je však sice vratek víc, ale v poměru k prodanému zboží a k tomu, že 98% zákazníků volí ppl celkem fuk a je to zohledněno ve vyšší ceně poštovného (69 vs 99 ppl vs pošta).
7. 12. 2009 21:21:20
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412177
Bojkas
verified
rating uzivatele
8. 12. 2009 09:49:50
Napsal dave67;410218
IP adresa neni reseni. Kdyz nekdo objedna z kavarny, skoly, prace ..., bloknes i dalsi zakazniky?
No asi by to nebylo od věci.. Myslím že většina těch FAKE pitomců to dělá z domova. Bohužel by tím utrpěla i značná část nevinných, ale mohlo by se to vyplatit. Začínám s obchodem, kde jsou položky od par tisíc do statisíců a jsou poměrně rozměrné, takže by se doprava celkem prodražila.
8. 12. 2009 09:49:50
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412176
Santhew
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 12. 2009 23:53:32
Asi bych to řešil opravdu jen u toho dražšího a rozměrnějšího zboží, kde se prodraží i doprava. Jinak to nemá cenu vymáhat, Ušetří se tím spousta času kvůli blbé stokoruně.
21. 12. 2009 23:53:32
https://webtrh.cz/diskuse/vymahanie-straty-pri-neprevzatej-objednavke/strana/2#reply412175
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit