Zadejte hledaný výraz...

Vyhodnocení úspěšnosti rádiové kampaně

Ron Astonvarga
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 11. 2007 19:09:10
Dnes me zakaznik pozadal, zda bych mu ze statistik webu nevytahl, jaky efekt mela jeho radiova kampan. Jen se chci zkusenejsich zeptat, zda moje pocitani a myslenkovy postup byly spravne:
Beru ze kdyz v radiu bezi reklama na adresu www.example.com, tak uzivatele, ktery "z radia prisel na web" naleznu mezi primymi pristupy na web.
Vzal jsem tedy statistiku primych pristupu v obdobi kdy reklama na radiu bezela a porovnal ji se stejne dlouhymi obdobimi pred a po radiove kampani.
Rozdil mezi obdobim v prubehu kampane a ( pred + po ) / 2 mi dava hruby nahled o kolik radiova kampan navysila pocet primych pristupu na web.
Pochopitelne chapu, ze to je jen hruby odhad podlozeny vypoctem. :)
13. 11. 2007 19:09:10
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27699
Ano, tak bych to taky odhadoval - za předpokladu, že paralelně neběžela žádná jiná kampaň a v daném období se nezměnily faktory ovlivňující přímé přístupy. Jinak se to dá měřit třeba slevovým/registračním/soutěžním kupónem, který se v rádiu propaguje.
13. 11. 2007 19:13:16
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27698
Mirun
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 11. 2007 19:30:21
ještě můžeš vzít v úvahu trend, který byl před zamýšleným spuštěním kampaně a pak trend vzrůstající/klesající návštěvnosti třeba daného segmentu v průběhu kampaně (pokud byla nějak rozumně dlouhá). záleží na návštěvnosti, čím větší má web návštěvnost v době "klidu" tím více tvé vyhodnocení trendy zkreslují.
13. 11. 2007 19:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27697
Mgr. Ivo Toman
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 11. 2007 19:31:11
Jak píše retal - dávat také majzla na sezóní výkyvy, třeba zrovna předvánoční nákupy se statistikami e-shopu parfémů atd mohu hodně zamíchat. Nechceš se podělit jaký měl účinnek? Já se totiž zrovna teď chystám spustit reklamu v regionálním rádiu, tak abych měl co srovnávat :)
13. 11. 2007 19:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27696
noksik
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
13. 11. 2007 19:54:23
uplne mimo panove, reklamu v radiich nemuzete merit jako ostatni mediatypy (tisk, internet,..)
13. 11. 2007 19:54:23
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27695
Když řekneš A, řekni i B. Jak se tedy měří?
13. 11. 2007 19:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27694
Ron Astonvarga
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 11. 2007 20:28:46
Napsal Ivorius;19934
Nechceš se podělit jaký měl účinnek? Já se totiž zrovna teď chystám spustit reklamu v regionálním rádiu, tak abych měl co srovnávat :)
Byly to desetidenní bloky, v různých měsících tohoto roku. Dlouhodobý trend je 200 přímých přístupů za těch 10 dnů. V průměru výkyv trendu byl cca 50 lidí za těch 10 dnů navíc, což vychází asi na 5 návštěv za den z rádia. :-) Jinak je v těch sledovaných obdobích vidět vetší konverze.(odeslaná poptávka a návštěva stránky s kontakty)
Celkový resultát ještě nemám, protože nevím cenu za dané kampaně. Ale všeobecně si myslím, že rádiová kampaň je určena na branding a pokud by měla pomoct prodeji, tak musí být dlouhodobá. Třeba na půl roku 5 spotů za den.
Napsal Retal;19938
Když řekneš A, řekni i B. Jak se tedy měří?
Myslím, že Noksik chtěl říct, že rádiovou reklamu měřit nelze vůbec, takže to B neví. :) To je moje domněnka.
Je mi jasné, že přesné výsledky rádiové reklamy nikdy nezměřím a dřív jsem taky tvrdil, že rádiová reklama se prostě nedá měřit. Ale komu se nechce, hledá důvod, komu se chce, hledá způsob. Tak jsem si prostě udělal jenom orientační výpočet. ;)
13. 11. 2007 20:28:46
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27693
noksik
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
13. 11. 2007 20:33:14
koncem tohoto roku se teprve zavadi v CR nastroje pro mereni efektivity rozhlasovych kampani
bohuzel jedna se pouze o mereni z sirsich segmentu jako automobilovy prumysl, sluzby, inancni produkty a rychloobratkove spotrebni zbozi
data se sbiraji pomoci telefonickych CATI dotazu v prubehu ctvrt roku
pred kampani se nejprve spusti predfaze o stavajici povedomi o brandu (znalost s napovedou, spontalni znalost znacky), viditelnost brandu, uvazovani o nakupu
po predfazi probiha nekolika tydenni sledovani s hlubsimi dotazy
celkove se oslovi cca 3000 respondentu (muzi a zeny 20-59)
prozatim to u nas provozuje pouze Millward Brown (jiz realizuji v zapani evrope a usa) a data sbira Stem/Mark
no ale to je vsechno na dele, nemam potrebne informace o kampani co bezela abych delal nejake zavery...
neplette si reklamu v radiich s internetovou reklamou, kazda z nich je postavena pro svoji cilovku, a je urcena pro konkretni produkt
reklama v radiich neni o nakupu, je to o podvedomi o znacce, radio totiz nikdo nevnima aktivne, radio vyvolava emoce a emotivne clovek zpracovava i reklamu v nem
radia je masova vec a uzivatel mu venuje delsi dobu nez jinym mediim, dokaze zapusobit tesne pred nakupem, ovlivnit spotrebni chovani a take mu uzivatel veri, je jeho oblibene, ma k nemu duverny vztah a je mu blizke
Ron Astonvarga: muzes mi sdelit za kolik ta kampan v radiich byla at si udelam obrazek?
13. 11. 2007 20:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27692
Ron Astonvarga
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 11. 2007 20:43:41
Napsal noksik;19945
Ron Astonvarga: muzes mi sdelit za kolik ta kampan v radiich byla at si udelam obrazek?
Zjistím to a napíšu sem i pro Ivoriuse. Sám jsem na to zvědavý. ;)
13. 11. 2007 20:43:41
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27691
davidspinar
verified
rating uzivatele
13. 11. 2007 23:04:13
Napsal noksik;19945
koncem tohoto roku se teprve zavadi v CR nastroje pro mereni efektivity rozhlasovych kampani ...
Ahoj, tohle je ale taky trochu zjednodušený přístup. Tento způsob popisuje alespoň nějaký způsob změření dopadu reklamy na známost značky. Prostě klasické brand awareness. Ale spojovat brandový efekt s efektivitou bych se určitě neodvažoval.
Efekt reklamy je třeba typicky rozdělit do dvou částí, na výkonnový a brandový efekt. Je jasné, že rádio je hlavně o brandu, ale pokud chci zjistit výkonnový efekt, můžu použít postup, který byl nastíněn v úvodu tohoto threadu.
I když, pokud bych měl být trochu lakonický, musel bych poznamnet, že brandová reklama je prostě nahá. Všichni se snažíme ji nějak změřit a kvantifikovat, ale ve skutečnosti jsou všechny ty brand awareness metody značně problematické.
13. 11. 2007 23:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27690
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 23:52:29
já rádiu moc nerozumím, ale nějak vnímám, že 90% spotů končí internetovou adresou, tudíž se to nějak těm zadavatelům vyplácet musí, a pokud se to vyplácí, musí být způsob, jak to zjistit.
nepomohla by třeba komunikace s obchodníkem toho rádia, který by přidal zkušenosti jiných zadavatelů? Ale neznám jejich úroveň, nikdy jsem s nimi nepřišel do styku, tak nevím zda opravdu neprodávají jen teplou vodu.
13. 11. 2007 23:52:29
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27689
Napsal Misha;19967
90% spotů končí internetovou adresou, tudíž se to nějak těm zadavatelům vyplácet musí
Vážně? Co když v to jen doufají? :rolleyes:
14. 11. 2007 08:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27688
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 11. 2007 09:30:54
Napsal Retal;19974
Vážně? Co když v to jen doufají? :rolleyes:
zase TOLIK blbců nepodniká :)
14. 11. 2007 09:30:54
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27687
noksik
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
14. 11. 2007 09:38:22
Napsal Misha;19967
já rádiu moc nerozumím, ale nějak vnímám, že 90% spotů končí internetovou adresou
to mozna ano, ale z kampane, ktera zasahne rekneme milion posluchacu, stoji treba trista tisic, se na ty stranky podiva 100-5000 lidi dle zamereni,
takze radeji dopocuji tyto tezke penize vlozit do internetove reklamy pokud jde inzerentovi o to aby potencionalni zakazniky dostal na svuj web
14. 11. 2007 09:38:22
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27686
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 11. 2007 09:52:35
Napsal Ron Astonvarga;19926
Beru ze kdyz v radiu bezi reklama na adresu www.example.com, tak uzivatele, ktery "z radia prisel na web" naleznu mezi primymi pristupy na web.
Z osobní zkušenosti můžu říct, že reklama v rádiu se projeví nejen v přímých přístupech, ale (v mém případě hlavně) i ve zvýšení počtu přístupů z vyhledávače. Lidé si nemusí zapamatovat URL, ale třeba značku a tu pak hledají. A pak tu je taky skupina lidí, kteří i když znají přesnou URL example.com, tak si otevřou prohlížeč se Seznamem a šoupnou to do vyhledávání.
14. 11. 2007 09:52:35
https://webtrh.cz/diskuse/vyhodnoceni-uspesnosti-radiove-kampane#reply27685
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit