Zadejte hledaný výraz...

Vyhledávače nás ignorují – co s tím?

Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 9. 2012 17:37:52
Zdravím,
operujeme s webem sportovniauto.cz. Předtím web běžel 2 roky na jiné doméně, následovala nová doména a 301 ze staré na novou. Teď to bude cca 3/4 roku po přechodu. Za tu dobu jsme napsali na 260 článků a evidujeme 2500 naimportovaných inzerátů ze systému TEAS. Web byl přidán do 500 katalogů před 3/4 rokem a je jak na DMOZu, firmy.cz, najisto atd. Máme odkazy i z některých stránek jak z oboru, tak mimo něj. Pro linkování používáme také naše tři podpůrné weby bugattiveyron.cz, octaviars.cz a shelbygt.cz.
Problém je, že nás Google i Seznam prakticky ignorují i přes neustále nové články. Indexace je rychlá, ale umístění v SERPu ne. Denně evidujeme pouhých ~50 návštěv z vyhledávačů. PR je 3 a SR 30. Na staré doméně nebyla návštěvnost o nic větší, ovšem tam chyběly články.
Nevíte co s tím? Máme samozřejmě i jiné weby a nic podobného se nám zatím nestalo.
Děkuji za případné konstruktivní rady,
Jan Zelinka
10. 9. 2012 17:37:52
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806679
buffy
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 9. 2012 18:35:35
co rika google webmaster tools? nepise treba nejake upozorneni?
edit: jinak co myslis tim ignoruji? pagerank i srank mate. vysledky jsou v google videt.
10. 9. 2012 18:35:35
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806678
Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 9. 2012 18:47:31
Webmaster tools žádné upozornění neukazuje. Myslím to tak, že vzhledem k množství odkazů a obsahu bych čekal návštěvnost z vyhledávačů mnohem vyšší. Divné například je, že přichází návštěvníci i na anglická klíčová slova. Nevím, zda nebude problém v něčem na webu. Některé url jsou totiž v angličtině když se jen překládala US verze (základní struktura url zůstala v aj) a web běží na shared hostingu v USA. Pak mi to přijde jak kdyby se vyhledávače nemohli rozhodnout, zda je to cz nebo eng a tak to raději vůbec neukazovali. Nevím ale, zda je něco takového možné.
10. 9. 2012 18:47:31
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806677
Napsal Jan Zelinka;842823
WDivné například je, že přichází návštěvníci i na anglická klíčová slova. Nevím, zda nebude problém v něčem na webu. Některé url jsou totiž v angličtině když se jen překládala US verze (základní struktura url zůstala v aj) a web běží na shared hostingu v USA. Pak mi to přijde jak kdyby se vyhledávače nemohli rozhodnout, zda je to cz nebo eng a tak to raději vůbec neukazovali. Nevím ale, zda je něco takového možné.
Na první část sis odpověděl sám. Lidé přichází na anglická slova, protože je tam máte - v URL a třeba i jinde v textu. V jakém jazyce je web vyhledávače poznají celkem snadno, dělají analýzu textu, alespoň Google. Hosting, doména a podobně v tom nehrají roli.
10. 9. 2012 18:57:39
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806676
Napsal Jan Zelinka;842823
Webmaster tools žádné upozornění neukazuje. Myslím to tak, že vzhledem k množství odkazů a obsahu bych čekal návštěvnost z vyhledávačů mnohem vyšší. Divné například je, že přichází návštěvníci i na anglická klíčová slova. Nevím, zda nebude problém v něčem na webu. Některé url jsou totiž v angličtině když se jen překládala US verze (základní struktura url zůstala v aj) a web běží na shared hostingu v USA. Pak mi to přijde jak kdyby se vyhledávače nemohli rozhodnout, zda je to cz nebo eng a tak to raději vůbec neukazovali. Nevím ale, zda je něco takového možné.
Množství odkazů není důležité, podstatná je jejich kvalita. Jak sám píšeš, máte 500 katalogů, pár vlastních webů, když se podívám, co na vás vidí http://ahrefs.com, tak to odpovídá. Z pohledu toho, "kde se o webu" mluví, což podle mě odkazy reprezentují, není jediný důvod, abyste byli na nějaké konkurenčnější fráze vysoko v SERP.
Řešení? Pořiď si nějaké slušnější odkazy, protože strategie 500 katalogů + zápis v DMOZ v dnešní době ovoce nepřináší.
14. 9. 2012 06:36:00
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806675
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
14. 9. 2012 13:12:58
1) www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/sportovniauto.cz
-- Středně silná diverzita backlinků, chybějí však deep links
2) Indexace:
www.google.cz/search?q=site:sportovniauto.cz
23.500
http://search.seznam.cz/?q=site:sportovniauto.cz
2.570
www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/sportovniauto.cz?IndexDataSource=F
2.296
www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/sportovniauto.cz?IndexDataSource=H
4.481
Seznam pod mediánem a Google na násobku mediánu => špatná informační architektura a/nebo broken links
Takže nutno pořešit:
- Deep links
- Informační architekturu
- Broken links
- Google Webmaster Tools
- Bing Webmaster Tools
14. 9. 2012 13:12:58
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806674
Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 12:33:01
Kéž bysme se bavili o tom, proč web není vysoko. Zde jde však o to, proč není ani na začátku. Návštěvnost co tam je mají i ty pomocné blogy o pár příspěvcích.
Pokud by z vás někdo za rozumný peníz věděl jak na to, můžete se mi ozvat. Díky.
15. 9. 2012 12:33:01
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806673
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 9. 2012 13:12:00
ahoj,
Petrx už to možná naznačil - chybí odkazy do hloubky. Taky myslím, že pokud šlo o novou doménu a ty jsi na ní hned nechal udělat 500 odkazů z katalogů, tak to asi taky není šťastné řešení. To už se teď ale bude brát špatně zpátky, stalo se. Nyní bych proto pracoval ještě na posílení odkazů, ale průběžně.
Zjisti si taky, jestli nemáš dlouhou odezvu, podařilo se mi takhle spolu s blbým přechodem na jiné adresy zcela zazdít jeden web.
Nebál bych se zapracovat ani na onpage faktorech. Přijde mi tam minimum textové části ve vztahu k objemu stránky, nemluvě o tom, že ten obsah je prakticky až v patičce, i to by mohlo mít vliv. Celkově vnímám ten web jako velmi slabý po obsahové stránce. Je to převážně o inzerci vozů a takových webů je spousta, jen já sám mám dva a jen mí známí v okolí další čtyři, takže i v tom bych viděl problém....
Záleží i na přesměrování původních stránek na stávající - byly přesměrované staré adresy na stejnou url na nové doméně? Nekonkurují si mezi sebou.
víc musíš vyčíst v GA ve srovnání s původní verzí webu.
15. 9. 2012 13:12:00
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806672
Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 14:11:38
Ano Jardo, taky jsem si již té chyby s katalogy vědom. Je to již 3/4 roku, tak nevím zda efekt z toho ještě trvá (pokud nějaký negativní byl). Podle webmaster tools se web načte za 6,3 vteřiny. Takže myslíš posílit obsah textu na hlavní stránce a dát ho výše? Právě kvůli tomu, že je to jen inzerce, tak jsme zařadili ty články, kterých už tam pár je. Indexace je rychlá, ale ve příliš lidí přes vyhledávač na ně nepřijde. Snažím se i o linkování v rámci obsahu, tzn. z článku na článek. O přesměrování se staral jiný člověk, struktura url však zůstala zachována. Stará doména je ovšem již expirována.
15. 9. 2012 14:11:38
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806671
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 9. 2012 17:10:52
ahoj,
spíš než úvodní stranu bych začal posilovat obsahově jednotlivé kategorie. Na úvodní stranu není moc možností, na co cílit. Respektive ano, ale tam to mají obšancované zaběhlí hráči, teď by se spíš soustředil na kategorie. A začal bych těmi, které nejsou na první pohled atraktivní, protože na ně nebudou cílit ostatní. Určitě by bylo fajn cílit např na frázi ojeté vozy ford nebo autobazary ford, ale tam je opět velmi našlapáno. Začni těmi ostatními. Máš v nabídce asi pět vozů maserati a to už není tak konkurenční, ale je přitom spousta webů, které o této značce budou psát a bude se o ní diskutovat...
prolinkování v rámci webu je fajn, ale potřebuješ i odkazy zvenku. Polož si i otázku, zda je nezbytně nutné odkazovat z úvodní strany na kategorie všech značek. Vytipoval bych jich jen pár a zbytek bych schoval na samostatnou stránku "všechny značky", na kterou bych odkazoval pod těmi vytipovanými. Pokud na tom začneš postupně pracovat a pomalu získávat i odkazy zvenku, tak by to pomoct mohlo, tipuju, že do dvou až tří měsíců už by měly být první výsledky vidět.
15. 9. 2012 17:10:52
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806670
Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 21:04:04
Díky za tipy ;-)
15. 9. 2012 21:04:04
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806669
Jan Zelinka:
Zkusil bych promyslet lepší odkazovou strategii a popracovat na odkazovém profilu webu. Právě vyšla ekniha 50 způsobů, jak na zpětné odkazy - na http://www.zpetnyodkaz.cz nebo na http://ekniha.eu/michal-kubicek-jak-na-zpetny-odkaz/ - tak snad ti pomůže:)
17. 9. 2012 09:47:46
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806668
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
17. 9. 2012 15:05:09
Interní odkazy na www.sportovniauto.cz jsou nějaké divné, uvnitř webu dochází k přesměrování. Binec. Měli by si tam vývojáři uklidit.
Konfigurace serveru je dost hrozna:
http://www.webpagetest.org/result/120917_Z4_5ZK/
Je tedy nutné tlačit na správce
17. 9. 2012 15:05:09
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806667
Honza
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 9. 2012 14:07:25
Díky za další tip s tím přesměrováním. Nemohl by jsi být Petře konkrétnější kde jsi na to prosím narazil?
18. 9. 2012 14:07:25
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806666
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
20. 9. 2012 11:35:59
Napsal Jan Zelinka;845669
Díky za další tip s tím přesměrováním. Nemohl by jsi být Petře konkrétnější kde jsi na to prosím narazil?
Nechal jsem si crawlovat robotem prvních 10.000 stránek na www.sportovniauto.cz (robot navštívil homepage a pak sledoval hyperlinky)
Z nich je jen 8.147 URL typu text/HTML
Z těchto 8.147 stránek však vede 993 interních hyperlinků na URL, které neexistují a dochází k přesměrování.
Na každou stránku tedy připadá 0,12 chybných interních odkazů.
Tj. vývojář neví čí je, odkazuje si na webu na neexistující stránky a spáchaný web po sobě nezkontroluje.
Poslal jsem ti na PM měřící protokoly, pokud si před spaním rád přečteš nějaký ten horror.
BTW copak to není vidět v Google Webmaster Tools a v Bing Webmaster Tools?
20. 9. 2012 11:35:59
https://webtrh.cz/diskuse/vyhledavace-nas-ignoruji-co-s-tim/#reply806665
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit