Zadejte hledaný výraz...

Vracení zboží – vždy musím vracet poštovné?

David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2014 13:22:40
Dobrý den všem,
mám dotaz ohledně vrácení poštovného v případě, že zákazník vrací zboží z důvodu nevyhovující velikosti. Neodstupuje tedy od smlouvy bez udaní důvodu, ale právě kvůli tomuto. Bude platná doložka v obchodních podmínkách, že špatně koupená velikost je chybou zákazníka ( opravdu bude tabulka a návod blbuvzdorný) a vrácení zboží z tohoto důvodu důvodem pro vrácení poštovného?
Nebo je to zcela vyloučeno?
29. 1. 2014 13:22:40
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991038
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 1. 2014 13:27:44
Podle mě je jedno, jestli to je nebo není chyba zákazníka. On má nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a pokud ho vrátí v pořádku, má nárok na vrácení ceny zboží + nově nejnižšího poštovného, které nabízíš. Právě kvůli tomu, že si nemůže na dálku ověřit, že mu zboží sedí, je tu ta 14denní lhůta. Ale nejsem právník, vycházím jen z toho, co jsem v souvislosti novým OZ četl.
29. 1. 2014 13:27:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991037
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
29. 1. 2014 13:29:14
Pokud zákazník odstoupí od smlouvy v zákonné lhůtě, má právo na vrácení i na poštovné v základní výši. Důvod odstoupení je irelevantní.
29. 1. 2014 13:29:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991036
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
29. 1. 2014 13:41:06
Napsal dkoudela;1050371
Dobrý den všem,
mám dotaz ohledně vrácení poštovného v případě, že zákazník vrací zboží z důvodu nevyhovující velikosti. Neodstupuje tedy od smlouvy bez udaní důvodu, ale právě kvůli tomuto. Bude platná doložka v obchodních podmínkách, že špatně koupená velikost je chybou zákazníka ( opravdu bude tabulka a návod blbuvzdorný) a vrácení zboží z tohoto důvodu důvodem pro vrácení poštovného?
Nebo je to zcela vyloučeno?
Jeho sdělený důvod nehraje žádnou roli. Na poštovné nárok má
Jinak tvou zvolená tabulka nikdy nemůže fungovat stoprocentně. Jedině že by měla velikosti centimetr po centimetru, a stejně to neeliminuje to, že v jednom, tričku nebo kalhotách člověk vypadá normálně, a v druhém jako blb. A přitom je velikost stejná, a pouze je dobný rozdíl ve střihu.
29. 1. 2014 13:41:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991035
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2014 13:41:29
Tím poštovným je myšleno co? Pokud nabízíme balíček do ruky za 75 kč s platbou předem a dobírku za 120 tak jsem poviný vráti jen 75kč i když si objednal dobírku pokud správně chápu ten výklad zákona.
29. 1. 2014 13:41:29
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991034
Vyjádření ČOI:
Je však třeba upozornit na okolnost, že vrácení částky, kterou podnikatel přijal jako platbu za dodání zakoupeného výrobku, je dle § 1832 odst. 2 limitováno výší nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání. Pokud tedy spotřebitel zvolil (a zaplatil) dražší z nabízených způsobů dodání, podnikatel mu plnou cenu takovéhoto způsobu dodání vrátit nemusí.
Zdroj:
Česká obchodní inspekce
http://www.coi.cz/e-shopy-maji-vratit-postovne-nk398/
29. 1. 2014 13:45:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991033
asd
verified
rating uzivatele
29. 1. 2014 13:47:17
Ano 75,- Kč. Dobírka už je služba navíc a na tu nárok správně nemá. Ale ještě se to jistě x-krát všechno změní :-) Já jsem teda zastáncem toho názoru, že poštovné by se vracet nemělo. Je to platba dalšímu subjektu za službu dopravy, nesouvisí to s vrácením zboží jako takového. Stejně jako kdyby chtěl někdo při reklamaci na prodejně proplatit benzín nebo jízdenku na autobus. Ale co se dá dělat
29. 1. 2014 13:47:17
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991032
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
29. 1. 2014 13:54:49
Mám doplňující otázku. Řeší nový zákoník platbu dopravy zpět prodejci? Tu zase platí spotřebitel, ne?
29. 1. 2014 13:54:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991031
asd
verified
rating uzivatele
29. 1. 2014 13:57:20
Dopravu zpět platí spotřebitel samozřejmě. To už by pak byl obchodník v dvojnásobné ztrátě za poštovné a kdyby například konkurence chtěla, bude si od něj zasílat a posílat zpět do aleluja :-) Takže to je nesmysl. I když v naší džungli člověk nikdy neví, co jednou bude :-D
29. 1. 2014 13:57:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991030
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 1. 2014 13:58:29
Napsal Jakub Hamala;1050391
Mám doplňující otázku. Řeší nový zákoník platbu dopravy zpět prodejci? Tu zase platí spotřebitel, ne?
Dopravu zpět při odstoupení samozřejmě hradí zákazník.
29. 1. 2014 13:58:29
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991029
asd
verified
rating uzivatele
29. 1. 2014 14:01:06
každopádně pokud je eshop kvalitní, s kvalitním zbožím a kvalitními popisky, budeš mít vratky tak 2-3 ze 100. A to se handrkovat nemá cenu, takže vždy vrat vše co podle zákona máš. Když je 100 lidí spokojeno, dozví se o tom dalších 10. A když je 1 nespokojený, dozví se o tom dalších 1000 :-) V e-byznyse platí obzvlášt. Takže at jsou vždy spokojení a dostanou svého, i sebevětší blbové :-)
29. 1. 2014 14:01:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991028
Napsal asd;1050387
Ano 75,- Kč. Dobírka už je služba navíc a na tu nárok správně nemá. Ale ještě se to jistě x-krát všechno změní :-) Já jsem teda zastáncem toho názoru, že poštovné by se vracet nemělo. Je to platba dalšímu subjektu za službu dopravy, nesouvisí to s vrácením zboží jako takového. Stejně jako kdyby chtěl někdo při reklamaci na prodejně proplatit benzín nebo jízdenku na autobus. Ale co se dá dělat
Ale souvisí. Když něco kupuješ na dálku, tak to taky k sobě musíš nějak dostat, a tak si platíš poštovné, bez toho to nejde. Sice sem pleteš reklamaci, ale dobrá - i v tom případě lze zboží poslat poštou a v případě uznání reklamace si nárokovat proplacení nákladů za dopravu zboží. Logicky ti nikdo nebude v obyčejných případech proplácet benzín nebo jízdenku, to je stejný nadstandard jako to dražší poštovné, které se vracet nemusí.
29. 1. 2014 14:01:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991027
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2014 14:03:18
Napsal asd;1050400
každopádně pokud je eshop kvalitní, s kvalitním zbožím a kvalitními popisky, budeš mít vratky tak 2-3 ze 100. A to se handrkovat nemá cenu, takže vždy vrat vše co podle zákona máš. Když je 100 lidí spokojeno, dozví se o tom dalších 10. A když je 1 nespokojený, dozví se o tom dalších 1000 :-) V e-byznyse platí obzvlášt. Takže at jsou vždy spokojení a dostanou svého, i sebevětší blbové :-)
Tak vo tom žádná to je jasný :)
29. 1. 2014 14:03:18
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991026
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2014 15:37:50
Napsal ramix;1050398
Dopravu zpět při odstoupení samozřejmě hradí zákazník.
Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu hradí spotrebiteľ len v prípade, že bol o tom poučený.
29. 1. 2014 15:37:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991025
pterodon
verified
rating uzivatele
30. 1. 2014 13:59:25
jak to tu čtu tak jelikož mám při platbě předem dopravu zdarma a dobárku za 250kč, tak nikomu nic platit nemusím .... už vidím jak by si na mě čoika smlsla.
Děláme to tak že pokud má někdo nějaký problém tak mu pošleme svoz. A takový svoz od zákazníka mě vyjde na 56kč s dph. Všichni jsou spokojeni.
30. 1. 2014 13:59:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-vzdy-musim-vracet-postovne/#reply991024
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit