Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě

Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 8. 2009 14:50:36
Omlouvám se, vím že tu tohle téma někde bylo, ale nemůžu ho najít a docela to pospíchá.
Nemá někdo č. zákona nebo předpisu, kde je uvedeno, že se zákazníkovi vrací cena za zboží, ale už ne částka za výdaje za poštovné, balné apod.?
12. 8. 2009 14:50:36
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353081
nightfish
verified
rating uzivatele
12. 8. 2009 15:04:52
tohle nikde napsané není
každopádně doporučuji ke studiu Občanský zákoník - §53, odst. 10
12. 8. 2009 15:04:52
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353080
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
12. 8. 2009 15:55:30
§53, odst. 7 až 10 řeší odstupování do 14 dnů bez důvodu
nicméně s tím poštovným - on ti přece vrací jen to zboží, nikoliv to poštovné, navíc to je služba, která prokazatelně proběhla a tudíž od ní nelze odstoupit jako od toho zboží, takže to vyplývá z té situace, takže pokud to má na faktuře/účtu zvlášť, tak vracet jen částku za zboží, pokud je dopravné v ceně zboží, tak je to těžší
12. 8. 2009 15:55:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353079
Plus
verified
rating uzivatele
12. 8. 2009 16:28:20
Napsal davidn;340457
§53, odst. 7 až 10 řeší odstupování do 14 dnů bez důvodu
nicméně s tím poštovným - on ti přece vrací jen to zboží, nikoliv to poštovné, navíc to je služba, která prokazatelně proběhla a tudíž od ní nelze odstoupit jako od toho zboží, takže to vyplývá z té situace, takže pokud to má na faktuře/účtu zvlášť, tak vracet jen částku za zboží, pokud je dopravné v ceně zboží, tak je to těžší
Vrací se pouze cena za zboží. pokud je zboží opotřebené, nevrací se peníze vůbec, nebo je možné se dohodnout na částečné vratce peněz. Pokud je cena za balné a poštovné započítávána do ceny výrobku, lze tuto cenu za poštovné a balné od celkové ceny odečíst a vrátit jen cenu za zboží - v takovém případě by ale informace o výši za poštovné a balné měla být někde vyčíslena na webu, kde si ji nakupující přečte dřív, než obejdná... stejně jako by měl být informován i o znění §53, který umožňujě vrácení zboží bez udání důvodů...
12. 8. 2009 16:28:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353078
lidi, já se obávám, že to není úplně pravda.
Teď se budu odvolávat na zkušenosti, takže to nemohu ničím podložit a hledat se mi to nechce.
Ale když jsem něco dělal pro největší internetové obchody (ty které mají vlastní právníky) tak ty vraceli i s poštovným, a nějak to odůvodoňovali, jenže si za boha nevzpomenu :-)
Hlavně mě tu nepruďte s něčím jedna bába povídala... na to bych odpověděl "chytrému napověz hloupého kopni."
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 17:25 ----------
tak změna, ono je to napsané v občanském zákoníku:
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
12. 8. 2009 17:17:29
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353077
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 8. 2009 18:11:41
Díky všem.
Já tak nějak zhruba vím, jak to je, ale chtěla jsem to raději mít podloženo i nějakým ofiko paragrafem, kdyby to druhou stranu zajímalo.
12. 8. 2009 18:11:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353076
Napsal Nellyen;340516
tak změna, ono je to napsané v občanském zákoníku:
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Si ty zákony trochu špatně vykládáš. Pokud máš na faktuře tři položky a on odstoupí od smlouvy a vrátí jednu, tak mu vrátíš taky úplně všechno? Jak už tady píšou, poštovný je služba, která proběhla a nikdo ti ji nevrací, tak nevidím jedinej důvod, proč mu za poštovný vracet peníze? Navíc si můžeš ještě odečíst bankovní poplatky, zaslání dobropisu ... a třeba přijdeš i na jiný věci.
13. 8. 2009 14:52:27
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353075
:-) myslím, že si zákony vykládám dobře, ale to je jedno, nechám to k diskuzi:
co si představuješ pod tímto: "náhrada skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží." ?
13. 8. 2009 15:44:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353074
mka
verified
rating uzivatele
13. 8. 2009 16:23:32
Napsal Nellyen;340516
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Z toho přece ale nijak nevyplývá, že zákazník má kromě nároku na vrácení peněz za zboží také nárok na vrácení peněz za dodávku zboží, pokud jsou tyto částky uvedeny jako samostatné položky - vrací zboží, nikoliv dopravu.
Druhá otázka je, co všechno lze započítat do skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
13. 8. 2009 16:23:32
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353073
Napsal mka;341196
Druhá otázka je, co všechno lze započítat do skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Teoreticky co chceš, prakticky to, co dokážeš obhájit a vyčíslit. Bank. poplatky, účetnictví, část hodinový mzdy zaměstnance, co to musí převzít, naskladnit a s*át se s dobropisem, tisk dobropisu, zaslání dobropisu, někdo taky musí vyzkoušet, jestli je to zboží bezvadný, takže i jeho část mzdy, ... Je toho spousta, ale málokdo dokáže všechno z toho vyčíslit.
13. 8. 2009 20:16:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353072
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
13. 8. 2009 22:50:22
Puvodni otazka byla jestli se ma vracet postovne zakaznikovi. Nema. Tady se to ale nejak strhlo v diskuzi, jaky slevy na vracenem zbozi si muze uplatnit dodabatel.
13. 8. 2009 22:50:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353071
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2009 00:08:36
No, já už jsem to vyřešila. Sice úplně jinak než by to mělo "správně" být a než mi tady radíte, ale jsem ráda, že je zákazník spokojený a já, nakonec, docela taky.
Akorát jsem se na tomto konkrétním případu, který jsem řešila, znovu ujistila, že můžu mít v podmínkách cokoli, ale stejně se pak zachovám podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a to poštovné zákazníkovi nenaúčtuju :D Já se na to podnikání prostě nehodím. Ale musím se pochlubit, že mi aspoň chodí maily (ťuk ťuk ťuk), že s takovýmto milým, ochotným jednáním se v e-shopu ještě nesetkali. Akorát si vždycky, když mi přijde takovýhle mail, říkám, jestli já nedělám někde něco špatně :D
14. 8. 2009 00:08:36
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute/#reply353070
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit