Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě – prosím o radu

Devito
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 09:38:46
Zdravím,
prosil bych o radu jak postupovat. Zákazník odstoupil elektronicky od smlouvy ve 14 denní lhůtě, zboží zaslal zpět, ale po rozbalení jsem zjistil, že je zboží poškozené, zjevně špatným užíváním. Asi bych to neřešil, ale jedná se o zboží za bezmála 6000,- Mám i vyjádření dodavatele, že zboží bylo poškozeno špatným užíváním a reklamace nelze z tohoto důvodu uznat. Jak tedy postupovat? Zákazníkovi jsem tuto skutečnost oznámil a rozhodl se zboží mu vrátit ... Nějaké podobné zkušenosti?
Díky za každý podnět.
Dan.
27. 10. 2015 09:38:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148887
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 09:43:12
Odstoupení v rámci 14denní lhůtě přijmout musíte. Zákazníkovi ovšem můžete započíst náklady na uvedení zboží do bezvadného stavu, tj. např. náklady na opravu zboží.
27. 10. 2015 09:43:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148886
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
27. 10. 2015 09:52:46
Napsal pjr;1236117
Odstoupení v rámci 14denní lhůtě přijmout musíte. Zákazníkovi ovšem můžete započíst náklady na uvedení zboží do bezvadného stavu, tj. např. náklady na opravu zboží.
... které mohou dosáhnout i plné výše ceny výrobku.
27. 10. 2015 09:52:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148885
Devito
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 09:54:14
Jedná se o kuchyňský nůž, s ulomenou špičkou a poškrábanou čepelí, nejsem si jistý zda uvedení do bezvadného stavu bude úplně možné.
27. 10. 2015 09:54:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148884
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
27. 10. 2015 09:56:28
Napsal Devito;1236124
Jedná se o kuchyňský nůž, s ulomenou špičkou a poškrábanou čepelí, nejsem si jistý zda uvedení do bezvadného stavu bude úplně možná.
Pokud uvedení do původního stavu není možné lze účtovat plnou cenu za výrobek.
27. 10. 2015 09:56:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148883
Devito
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 09:57:44
Napsal bartama;1236123
... které mohou dosáhnout i plné výše ceny výrobku.
Aha, takže radíte zboží mu nevracet, ale naúčtovat sumu za opravu zboží, která se může vyšplhat i na cenu výrobku?
27. 10. 2015 09:57:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148882
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
27. 10. 2015 09:59:24
Napsal Devito;1236126
Aha, takže radíte zboží mu nevracet, ale naúčtovat sumu za opravu zboží, která se může vyšplhat i na cenu výrobku?
Ano, tak bych to asi řešil. Musíte ale následně (třeba při kontrole ČOI) umět dokázat že zboží není možné do původního stavu uvést což bych řekl že ulomená špička nože určitě bude splňovat.
27. 10. 2015 09:59:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148881
hor
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 10:00:42
V řádu stokorun toto neřeším, pošlu peníze a odepíšu je. Než se hádat s nějakým pitomcem, co to pak bude všude psát. V této relaci už je to ale o něčem jiném. Viz. výše
27. 10. 2015 10:00:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148880
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 10:01:59
Obvykle v takových případech navrhujeme zákazníkovi, že mu zboží vrátíme (na jeho náklady), případně jeho odstoupení přijmeme za uvedených cbchodních podmínek. Obvykle následuje vyhrožování a další obvyklé tanečky, nicméně v takových případech je postup jasný.
27. 10. 2015 10:01:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148879
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
27. 10. 2015 10:03:24
Napsal hor;1236129
V řádu stokorun toto neřeším, pošlu peníze a odepíšu je. Než se hádat s nějakým pitomcem, co to pak bude všude psát. V této relaci už je to ale o něčem jiném. Viz. výše
Samozřejmě v nižších částkách je určitě lepší se se zákazníkem nehádat zvlášť pokud je to zákazník který u vás nakupuje častěji. U vyšších částek je ale nutné to řešit jinak můžete přicházet o pěkné peníze úplně zbytečně.
E-shopy mají ale jednu nevýhodu - málo práv oproti zákazníkům kteří e-shopy zneužívají jen jako půjčovny.
27. 10. 2015 10:03:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148878
Devito
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 10:08:26
Napsal pjr;1236130
Obvykle v takových případech navrhujeme zákazníkovi, že mu zboží vrátíme (na jeho náklady), případně jeho odstoupení přijmeme za uvedených cbchodních podmínek. Obvykle následuje vyhrožování a další obvyklé tanečky, nicméně v takových případech je postup jasný.
Samozřejmě sem mu navrhl, že mu zboží vrátíme (i na naše náklady), ale když vám někdo hned jako reakci začne vyhrožovat soudní cestou, apod... pak je to těžké. Od té doby co jsem mu zaslal i stanovisko dodavatele, komunikace utichla. A teď nevím, zda mu to tedy vrátit ... Pokud nekomunikuje, ja pak domluva těžká.
27. 10. 2015 10:08:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148877
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 10:16:22
To je klasická reakce, domluva s takovými lidmi je většinou nemožná. Správný postup je tedy dle obchodních podmínek - odstoupení přijmout a zákazníkovi poslat dobropis se započtenou částkou na uvedení zboží do bezvadného stavu (ve výši ceny zboží). Poškozené zboží uchovat pro případný další postup.
27. 10. 2015 10:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148876
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 10. 2015 10:34:35
Mna by zaujimalo ako postupovat v pripade ze zakaznik prestane komunikovat? Predsalen uchovat ten noz nemozno do nekonecna, teda predpokladam ze staci vyjadrenie vyrobcu, pripadne fotodokumentacia. Napise sa zakaznikovi ze bud si ho vezme naspet alebo nedostane ani korunu lebo ho nie je mozne vratit do povodneho stavu a zakaznik neodpise. Ako postupit aby ked sa zakaznik o dva mesiace ozve(ze nedostla peniaze alebo vyrobok) eshop nemal problem ze nieco nesplnil?
27. 10. 2015 10:34:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148875
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
27. 10. 2015 10:37:12
Zákazník se už vyjádřil tím, že odstoupil od kupní smlouvy. Jeho další reakce už nejsou (za běžných okolností) potřeba. Proces odstoupení je/měl by být popsán v obch. podmínkách, se kterými je/měl by být zákazník obeznámen. Takže se postupuje podle nich.
27. 10. 2015 10:37:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148874
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 10. 2015 10:42:08
Napsal bartama;1236123
... které mohou dosáhnout i plné výše ceny výrobku.
To by mě zajímalo, jak by to před případnou kontrolou ČOI nebo soudem uspělo. Jako obchodník logicky nakupuje někde za nižší cenu než prodává, takže i kdyby bylo zboží za prodejní cenu 6000 totálně zničené, tak ho může přece "uvést do původního stavu" nákupem nového, což ho může stát třeba 5000 Kč (pokud se zrovna nezdražilo) a může to nákupní fakturou prokázat. Ale započíst si do nákladů na uvedení do původního stavu i marži? Jsi si jistý, že by to opravdu prošlo?
27. 10. 2015 10:42:08
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-prosim-o-radu#reply1148873
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit